Facebook Instagram Youtube

Kürti Gábor lett a Kerékpárosklub új elnöke

Kürti Gábor lett a Kerékpárosklub új elnöke
2015.11.20
A Magyar Kerékpárosklub hétvégi Tisztújító Közgyűlésén a 3 éves mandátum lejárta, valamint László János sajnálatos háttérbe húzódása nyomán a klub tagjainak új elnökséget kellett választania. A 3 régi és 2 új fővel felálló vezető testület első ülésén Kürti Gábort választották az egyesület új elnökévé.

A Magyar Kerékpárosklub hétvégi Tisztújító Közgyűlésén a 3 éves mandátum lejárta, valamint László János sajnálatos háttérbe húzódása nyomán a klub tagjainak új elnökséget kellett választania. A 3 régi és 2 új fővel felálló vezető testület első ülésén Kürti Gábort választották az egyesület új elnökévé.

A Kerékpárosklub öttagú elnökségének megválasztása mellett a Közgyűlés döntött egy tiszteletbeli örökös elnöki cím László Jánosnak ítéléséről, amivel hálánkat szeretnénk kifejezni a klub felépítéséért és a kerékpározás elterjesztéséért végzett sikeres munkájáért. A Jánosnak adományozott cím mellett egy másik pozícióról is szavaztunk. Ez a tiszteletbeli tagság, amit a Közgyűlés Gajus Scheltema holland nagykövetnek adományozott, mellyel a klub és a kerékpározás támogatásáért mondtunk köszönetet.

A megválasztott elnökségi tagok és a klub irányításában vállalt szakterületük: Dominus Ákos (turisztika), Halász Áron (kommunikáció, aktivizmus), Kürti Gábor (finanszírozás, stratégia alkotás), Szanyi Gergely (területi szervezetek), Torma Dániel (közlekedésszakmai munka).

Töreki Attila ellenőrző bizottsági tagságáról való lemondása nyomán megüresedett helyet a Közgyűlés szavazatai alapján Erdős Zoltán tölti be.

A klub elnökét hagyományosan az első ülésén választja meg az új Elnökség, erre most szerdán került sor. A tagok szavazata alapján a Magyar Kerékpárosklub új elnöke Kürti Gábor (Kükü) lett. Kükü senkinek sem ismeretlen, aki kicsit is követte a bringás mozgalom utóbbi tíz évét, hiszen kezdetektől ő volt a Critical Mass felvonulások egyik főszervezője, emellett a Hajtás Pajtás futárszolgálat ügyvezetőjeként is dolgozik.

Kükü régóta részt vesz a klub stratégiájának megalkotásában, valamint finanszírozásának, pénzügyeinek tervezésében. Ő volt a fő motorja annak, hogy a klub alapműködését minél inkább közösségi támogatások finanszírozzák. Jelenleg már 80%-ban a tagdíjak, az adó 1% és egyéb támogatások biztosítják a klub alapvető működését, így a szervezet nem bizonytalan pályázati, állami vagy céges forrásoktól függve, hanem ténylegesen a közösségért és céljaiért tud tevékenykedni.

A klub elnökségi tagjai most dolgozzák ki a következő 3 éves ciklus egyes szakterületekre bontott stratégiáját. Kükü tagsági pályázatában a klub elsőszámú feladatának tűzte ki a kerékpározás népszerűsítését, a szemléletformálást (ide értve a népszerűsítő kampányokat és oktatási programokat), a közlekedésszakmai érdekképviselet erősítését, és az országos területi szervezeti struktúra megerősítését.

A Kerékpárosklub elnökeként folytatná a klub szakmai és településpolitikai kapcsolatrendszerének építését. Úgy gondolja, hogy folytatni kell a haladó közlekedéstechnikai megoldások és pozitív kommunikációs technikák használatát akár sikeres külföldi példák importálásával is, de továbbra sem csak kerékpárközpontú, hanem integrált közlekedési szemlélet alapján.

Kükü több dolgot megerősítene a klub életében, a legfontosabbak között a szervezet munkájának átláthatóságát és követhetőségét tartja. Ehhez többek közt egy konkrét és publikus szakmai útitervet és eredménylistát tenne a tagok és szimpatizánsok elé. Ennek segítségével követhetővé válna, mit tesz tagjaiért, a közlekedőkért és az élhetőbb településekért a Kerékpárosklub, milyen eredményei és célkitűzései vannak ebben a munkában.

Tovább erősítené a Kerékpárosklub közösségi finanszírozását és új bevételi lábként támaszkodna az ügyet több módon is támogató merchandising lehetőségekre. Erősítené a területi szervezeteket, egyebek mellett a szakmai alapok beépítésével a közösségi munkába, az ehhez szükséges ismeretterjesztéssel megtámogatva. Kükü a Kerékpárosklub sajtójelenlétének további erősítését is elengedhetetlennek tartja.

 

Az első elnökségi ülésen új elnökhelyettest is választani kellett az elnökségi tagok közül, mivel eddig Kükü volt László János helyettese. Az elnök tartós akadályoztatása esetén aláírási joggal bíró elnökhelyettes pozíciójára Halász Áron, kommunikációért felelős elnökségi tagot, a klub szóvivőjét és az I Bike Budapest mozgalom szervezőjét nevezte ki az Elnökség.

Az új elnökség egy és három éves stratégiáját a következő hetekben ismerhetitek meg.

 



Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Add a Kerékpárosklubnak adód 1%-át! Az 1% felajánlásról mindent megtudhatsz itt.

Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár az egész országban. Belépéshez kattints ide!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron