Miért jó tagnak lenni?

Egyeztetésen a BUBI és Budapest belvárosának kerékpárosbarát átalakítása

Címkék:

A BKK elkészítette a BUBI, avagy a közbringarendszer előkészítéseként a BUBI pontok és az ezt kísérő kerékpárosbarát intézkedések listáját (részletes anyag itt), amit április 20-ig lehet véleményezni a bkk@bkk.hu címen.

BuBi állomások tervezett helyszínei

A BUBI megvalósításán túl ez önmagában is jelentős lépést jelent Budapest központi részének kerékpározhatóságában, hiszen 40 főhálózati elemre terveznek új infrastruktúrát (jellemzően kerékpársávot vagy kerékpáros nyomot), 120 egyirányú utcát nyitnak meg mindkét irányban kerékpárosoknak, 60 kereszteződésben létesül előretolt kerékpáros felállóhely, 20 helyszínen akadálymentes kerékpáros átjutás (pl. Jászai tér, Nyugati tér), stb.

Üdvözlendő lépések ezek, hiszen szinte minden esetben az MK álláspontja szerinti infrastruktúrát javasol. Azonban a BKK sem lehet tévedhetetlen, mi is észleltünk már néhány hiányosságot - aki hasonlót tapasztal, küldje el nekik emailben.

A beavatkozások egy része első ütemben valósul meg, a több átgondolást igénylőkre (pl. Nagykörút, Váci út) egyelőre döntéselőkészítő terv készül, és később várható a megfelelő megoldás kiválasztása. De pl. a Podmaniczky utcában vagy a Ferdinánd hídon az egyeztetési anyag már kifejezetten a kerékpársáv megtervezését határozza meg. Az egyirányú főutakon (pl. Dohány u., Pannónia u.) jellemzően kerékpáros nyomot irányoz elő, az első beavatkozás pedig az Andrássy úti kerékpársáv korrekciója lesz, aminek a kivitelezése egy hónapon belül várható.

Az alábbi térképeken jobban áttekinthető a beavatkozások listája:

 

Hozzászólások

Új hozzászólás beküldése

mert nincs ebben a projektben több pénz. Ez a bevezető projekt, ha sikeres lesz, lehet tovább építeni

A Margit sziget északi része miért maradt ki?