Facebook Instagram Youtube

Ezeken dolgoztunk 2016-ban

Ezeken dolgoztunk 2016-ban
2018.02.21
2016 sok kihívást jelentett a Kerékpárosklubnak. László János elvesztése után sok éves eredményeket kellett megvédeni a fővárosban, miközben igyekeztünk konstruktívak lenni és szakmaiak maradni. Volt, hogy elmaradt fejlesztésekért demonstráltunk, máskor helyi szervezeteinkkel együtt tízezreket ültettünk kerékpárra az egész országban.

2016 sok kihívást jelentett a Kerékpárosklubnak. László János elvesztése után sok éves eredményeket kellett megvédeni a fővárosban, miközben igyekeztünk konstruktívak lenni és szakmaiak maradni. Volt, hogy elmaradt fejlesztésekért demonstráltunk, máskor helyi szervezeteinkkel együtt tízezreket ültettünk kerékpárra az egész országban.

 

Támogasd adód 1%-ával a bringás fejlődésért végzett munkát! További infók ide kattintva!

(a régebbi események az oldal aljáról érhetőek el, részletes beszámolók pedig >>> hírlevél archívumunkban olvashatóak <<<)

 

Bringás fejlesztések hírei

  • Folytatódó fejlesztések Budapesten:
    - A MOL Bubi intézkedési terv keretében újabb utcákat kétirányúsítanak, kerékpártámaszokat raknak le és új közbringa állomások létesülnek. A fejlesztések tervezésében részt vett a Kerékpárosklub.
    - 8,3 milliárd forint EU-s támogatásból 13 kerületben 18 biciklis beruházás várható 2017-től. Tarlós István főpolgármester ígérete nyomán szakmai partnerként veszünk részt a tervezésben. A pályázatok egy részét kritikával illettük, a tavasszal készült Budapest-programunk megvalósításában bízunk.
  • Elindult a fővárosi B+R program, melynek keretében bringaparkolók létesülnek metró és HÉV állomásoknál, a tervezésben a Kerékpárosklub is benne volt. Eddig a Pillangó utcánál és a 16. kerületben készültek el a parkolók.
  • Dél-Pesten sok küzdelemmel elértük az Eurovelo 6-os útvonal megtisztítását és a Könyves Kálmán körúton tönkretett kerékpárút kijavítását.
  • Zuglóban kerékpártámaszokat tettek ki oda, ahova javasoltuk.
  • Debrecenben egy sikeres nyílt levél küldés után kiharcoltunk egy jobb megoldást a Csapó utcában kerékpározóknak.
  • Kecskeméti területi szervezetünk munkájának eredményeként kerékpáros nyomokat létesítettek a városban, és figyelmeztető táblákat tettek ki a Fő téren.
  • Kelet-pesti szervezetünk részt vett a 16. kerületi utcák kétirányúsításának kitalálásában.
  • Szegeden javaslataink alapján rakott ki kerékpártámaszokat az önkormányzat.
  • Javaslatokat fűztünk a város Kerékpárforgalmi Hálózati Tervéhez.
  • Lehetséges lett bringát szállítani a villamosokon, szervezetünk részt vesz több készülő kerékpáros beruházás tervezésében.
  • Szentendrén a Bringazónával együtt résztvettünk a 11-es úti bringatilos feloldásának előkészítésében.
  • Kezdeményezésünkre több egyirányú utca lesz kétirányú kerékpárral
  • Véleményeztük a Bükkös-patak menti és az Eurovelo6 útvonal terveit
  • Kerékpáros fórumot alakítottunk a városban
  • A Vasárnapi Merőkanál részeként rászorulóknak viszünk ételt biciklin.
  • Székesfehérváron számos javaslatunk beépítése nyomán kerékpársávok építése válik lehetővé a Kerékpárforgalmi Hálózati Terv szerint.
  • Lakossági fórumokon vettünk részt, elértük egy forgalomvonzó belvárosi parkolóház meg nem megépítését, amit elsősorban kerékpáros fejlesztésekre biztosított uniós forrásokból akartak megvalósítani.
  • Részt vettünk a Fehérvár Bike Maffia megalapításában.
  • Egri kerékpáros koncepciónkat követően Kerékpárforgalmi Hálózati Tervet készítettünk, javaslataink bekerültek a folyamatban lévő fejlesztésekbe.
     
  • Elkészült szakmai véleményeink folyamatosan frissülnek honlapunkon.
     

Érdekvédelem

  • KRESZ-módosítás: Javaslatokat készítettünk nyáron a megújításához, majd az anyagot részletesen is kidolgoztuk. Többek közt kötelező előzési oldaltávolságot, a kötelező kerékpárút-használat felülvizsgálatát, a kerékpáros utcák bevezetését, a védtelen közlekedők védelmét és még sok más változást szeretnénk elérni.
  • Az autókra szerelhető kerékpárszállítókra tehető pótrendszámról szóló javaslatunkat felvállalta Révész Máriusz kormánybiztos. 
  • 2017 elején széleskörú szakmai egyeztetés indult a KME-vel közös javaslatcsomagunkról. Olvasd el a részleteket!
  • Kormánybiztos: A Kerékpárosklub szakmai partnerként dolgozik Révész Máriusz kerékpárügyi kormánybiztos főosztályával.
  • Európai lobbi: Részt vettünk az Európai Uniós kerékpárpolitika alakításában az Európai Kerékpáros Szövetség tagjaként.
  • Tarlós-csomag: Nyilvánosságra került a bringás fejlesztéseket visszafordító Tarlós-csomag.
  • - Tárgyaltunk a főpolgármesterrel, majd az általa összehívott bicikliügyi bizottsággal. Olvasd el, mit szeretnének tenni a fővárosi kerékpározással, és mit gondol róla a Kerékpárosklub! Részletek itt.
  • - Bartók Béla út: Több mint ezren tüntettünk a bringasávok és szélesebb járdák megépítéséért, melynek kész terveit titokban söpörte le a Fővárosi Önkormányzat. Szakmai szervezetekkel petíciót adtunk be a Városházához.
  • - Budapest-programot írtunk: Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettessel egyeztettünk Budapest kerékpáros helyzetéről, Tarlós István 2015. decemberi bringaellenes bejelentése kapcsán. Megállapodásunk alapján egy részletes szakmai anyagotkészítettünk a jelenlegi helyzetről és fejlesztési javaslatainkról.
  • - Tarlós Istvánt követően a Városfejlesztési, Közlekedési és Környezetvédelmi Bizottság elnökével, Riz Leventével is tárgyaltunk.
  • BKK: Együttműködési megállapodást kötöttünk a Budapesti Közlekedési Központtal. Márciustól rendszeresen egyeztetünk bringás fejlesztésekről, közös kampányokat szervezünk.
  • Óbuda: Kerékpárosbarát városfejlesztési koncepciót készítünk Óbudának.
  • Városliget: Dolgozunk a Városliget átépítés utáni bringázhatóságának megőrzésén, az Olof Palme sétány megmentésén.
  • Felvonulások vidéken: Vidéki területei szervezeteink idén is Critical Mass felvonulásokon hívták fel a figyelmet a kerékpározás fejlesztésének szükségességére.
  • Kecskeméti szervezetünk részt vett a város Fenntartható Mobilitási Tervének készítésében.
  • Kelet-pesti szervezetünk Csömör és a 16. kerület vezetőivel egyeztetett, utóbbi segítségével Kerékpárosklub Kisokost adunk ki.
     
  • Már a Kerékpárosklub honlapjáról is elérhető a Járókelő, ahol bringás úthibákat és közterületi problémákat tudsz bejelenteni.
  • Idén alakult balatoni területi szervezetünk már több problémát megoldott, és több kedvezményadó-helyet szervezett be.

 

Kampányok, oktatás, szemléletformálás

  • Együtt Közlekedünk: Az ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal közös Együtt Közlekedünk kampányunkban kisfilmeket készítettünk, melyek a hatékony együttműködés főbb szempontjait mutatják be autós, biciklis, gyalogos szemmel. Nézd meg a filmeket!
  • Iskolások: Elindult az iskolásokat megcélzó STARS-UNIQA kampányunk!
  • Videó: Magyar feliratot készítettünk egy remek Amszterdamról szóló kisfilmnek. Nézd meg, hogyan lett autós településből a világ biciklis fővárosa, és ha tetszik, oszd is meg!
  • Előadás külföldön: A zágrábi Pedalafest-en adtunk elő és tanultunk külföldi szervezetektől.
  • Konferencia: Előadtunk a Nemzeti Közlekedési Napokon, és bejártuk Debrecent.
  • Kutatás: Részt vettünk a fenntarthatósági kezdeményezéseket vizsgáló nemzetközi ARTS kutatásban, melynek eredményeiről itt olvashattok.
  • Közpumpák: Köztéri pumpákat telepítenek Budapesten. A típus és a helyszínek kiválasztásában működtünk közre. Infók itt.
  • Oktatás: Rendszeresen tartunk Bebiciklizést, hogy magabiztosan közlekedhess két keréken a forgalomban.

 

Túrák, turisztikai projektek

  • Új túraútvonalak: Összetekerünk projektünk keretében 3 régióban 215 km új kerékpáros túraútvonalat jelöltünk ki. A Székesfehérvár, Debrecen, Csepel-sziget régiójában zajlott, kevésbé ismert, de népszerűségre méltó területeket feltáró projekt részleteit útvonalleírásokkal, videókkal itt találod.
  • Kecskeméti területi szervezetünk több nagy túrát is szervezett a városban és környékén.
  • Kelet-pesti szervezetünk városnéző túrák szervezésében vett részt.
  • MK-túrák: Gyertek velünk bringatúrázni egész évben! Elérhető túranaptárunk, melyet rendszeresen frissítünk az új időpontokkal és túrakiírásokkal.
     

Írtunk róla

Események

 

Kedvezmények, szolgáltatások

Egyre több kedvezményadó hely várja a klubtagokat. A folyamatosan bővülő listát itt találjátok.


Részletes beszámolóink hírlevél archívumunkban olvashatóak.

 


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

  • Add nekünk adód 1%-át. Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.
  • Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!
  • Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Támogasd 1%-oddal a bringás fejlődésért végzett munkánkat! Adószámunk: 18245402-2-43

Szakmai munkánknak alapja, hogy megőrizhessük függetlenségünket. A stabil pénzügyi helyzet megteremtése nélkületek megvalósíthatatlan. Köszönjük mindenkinek, aki figyelemmel kíséri munkánkat és adója 1%-ával támogat bennünket.

2021.01.14 |  aron