Facebook Instagram Youtube

Újra lesz Bringázz a Munkába! – Együttműködési megállapodást írtunk alá az NFM-mel

Újra lesz Bringázz a Munkába! – Együttműködési megállapodást írtunk alá az NFM-mel
2017.10.04
Tavasszal újraindítjuk a Bringázz a Munkába! kampányt, folytatjuk a kerékpáros beruházások véleményezését, résztveszünk a stratégiaalkotásban és kutatásokban, oktatási programok kidolgozásában, szemléletformálásban és bringabarát jogi környezet kialakításában. A Kerékpárosklub és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közti együttműködés formalizálásáról írt alá megállapodást Révész Máriusz kerékpárügyi kormánybiztos és Kürti Gábor a Magyar Kerékpárosklub elnöke szerdán.

Tavasszal újraindítjuk a Bringázz a Munkába! kampányt, folytatjuk a kerékpáros beruházások véleményezését, résztveszünk a stratégiaalkotásban és kutatásokban, oktatási programok kidolgozásában, szemléletformálásban és bringabarát jogi környezet kialakításában. A Kerékpárosklub és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közti együttműködés formalizálásáról írt alá megállapodást Révész Máriusz kerékpárügyi kormánybiztos és Kürti Gábor a Magyar Kerékpárosklub elnöke szerdán.

Fotó: Vargosz / Magyar Kerékpárosklub

„7 millió kerékpár van Magyarországon, körülbelül kétszer annyi, mint gépjármű. Az ország 24%-a rendszeresen kerékpárral jár. Ehhez képest még van hová fejlődni” – nyitotta meg Kürti Gábor (Kükü) a Kerékpárosklub elnöke szerdai, Révész Máriusz kormánybiztossal közös sajtótájékoztatót. Az eseményen együttműködési megállapodást kötött a klub és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, melyben a hazai biciklis közlekedés terjesztésében, fejlesztésében évek óta végzett közös munkát formalizálták.

Az NFM és a Kerékpárosklub együttműködésének célja:

  • a kerékpárral rendszeresen közlekedők és munkába járók számának és arányának folyamatos növelése
  • szemléletformálás a fenntartható közlekedési módok terjedése érdekében
  • a közlekedési kultúra javítása; közlekedési konfliktusok, balesetek számának csökkentése
  • a kerékpáros közlekedést érintő döntések alaposabb, körültekintőbb előkészítése

Az együttműködés legfontosabb gyakorlati pontjai közt szerepel az országos kerékpáros stratégiák kialakításában való részvétel, valamint a nagyjából 60 milliárd forint uniós támogatásból megvalósuló, illetve kiemelt állami kerékpáros beruházások terveinek véleményezése. A munka ezekben a napokban is tart. A Kerékpárosklub részt vesz olyan kiemelt állami projektek tervezési folyamatában, mint a Duna menti Eurovelo 6 kerékpáros túraútvonal fejlesztése, a Budapest-Balaton biciklis útvonal kialakítása, a Balatoni Bringakörút felújítása. Kerékpárosbarát KRESZ-módosításon és oktatási, szemléletformálási programokon is együtt dolgozik a civil szervezet a minisztériummal.

A megállapodás kiemelt pontja a Bringázz a Munkába! kampány 2018-as újraindítása. A Magyar Kerékpárosklub 2006-os kezdeményezésére, az NFM megbízásából 2014-ig közösen megvalósított, de azóta a technikai feltételek hiánya miatt szünetelő „Bringázz a munkába!” kampány megújításáról is elvi döntés született. Az eddig több tízezer ember kerékpáros munkába járását ösztönző országos program most új lendületet kaphat.

Az együttműködés részeként a Kerékpárosklub közlekedési munkatársa a tervbírálatok állandó meghívottja, valamint részt vesz a kerékpáros pályázatok kiírásában, a tervezési útmutatók, közutak és kerékpárutak üzemeltetési kérdéseinek felülvizsgálatában, alakításában. A klub és a minisztérium közös kutatásokat, adatelemzéseket, hatásvizsgálatokat készít, ezeket beépíti a jövőbeli szakmai munkába, illetve a stratégiai célok megvalósulásának ellenőrzésébe. Szakmai szemléletformálás céljából a kerékpárosbarát tervezési szempontok még hangsúlyosabb megjelenítése várható a szakmai konferenciákon, rendezvényeken.

„Soha nem látott kerékpáros fejlesztések fognak megvalósulni Magyarországon” – emelte ki Révész Máriusz kormánybiztos. „Az előkészítő munkákban tervekről, nyomvonalakról a jövőben is ki fogjuk kérni a Magyar Kerékpárosklub véleményét” – mondta a kormánybiztos. „Van egy Balaton-parti település, mely polgármesterét nem lehet lebeszélni, hogy a strandon, a lángossütő bódék között vezesse a kerékpárutat” – hozott példát a jelenleg folyó munkákból Révész. Kiemelte, hogy sokat segít neki a kerékpáros civilek, köztük „legerősebb, legkomolyabban vehető” Magyar Kerékpárosklub véleménye.

Az együttműködési megállapodás legalább félévenkénti találkozót ír elő, de már most is 1-2 hetente leülnek egymással a Kerékpárosklub és a minisztérium szakemberei. Kiszámítható, a tagjaink és szimpatizánsaink számára is átlátható módon folyó közös munkára nyílik alkalom – mondta Kürti Gábor a külföldön már bevált kerékpárosbarát megoldásokkal kapcsolatos követelések, javaslatok tervezői és jogalkotói szintre emeléséről.

Függetlenség, szakmaiság

Független érdekképviseleti munkáját a Magyar Kerékpárosklub továbbra is tagdíjakból és 1%-os felajánlásokból biztosítja, így a szándéknyilatkozat nem tartalmaz pénzügyi ellentételezést. A megállapodás elkötelezettséget jelent a kormánybiztos és a minisztérium munkájának segítésére, illetve a civil szervezet bevonására a kerékpárral közlekedőket érintő területeken.

Az együttműködési megállapodást itt olvashatjátok el.


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!
Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron