Tagsági akció 2020 tél

Újra fellángolt a vita a Budapest-Balaton kerékpárútvonal biatorbágyi szakaszán

Bár a kivitelezőt múlt héten bejelentették és a munka hamarosan indulhat, helyi civilek tiltakoznak a Budapest-Balaton kerékpárút Biatorbágyon átvezető szakaszának tervei ellen. A Kerékpárosklub - ahogy két éve - kerékpársávokat javasol a balesetveszélyes egyoldali kerékpárút helyett.

Budapest felől a híres viadukton érkező kerékpárút a főút egyik oldalán, kétirányú kerékpárútként haladna. A gyakori kapubeállók, a keresztutcák és a több helyen gyalogosokkal közösen vezetett, illetve a fasor kivágásával járó nyomvonal helyett a Kerékpárosklub már 2018-as viták idején kerékpársávot javasolt. Az egyoldali kétirányú kerékpárút a lejtő miatti magasabb sebességből következően is balesetveszélyeses találkozásokkal járhat gyalogosokkal és autókkal is.

A gyakori konfliktuspontok miatt településen belül nem ajánlott egyoldali megoldás helyett a belterületen biztonságosabb, jobb láthatóságot adó, irányhelyes kerékpársávok építését javasoltuk a Szabadság úton és Nagy utcán.

A közelmúltban felélénkült lakossági tiltakozással egyidőben az Innovációs és Technológiai Minisztériumnak levélben írtuk le javaslatainkat és egyeztetésen is részt vettünk.

A Magyar Kerékpárosklub továbbra is kerékpársávot javasol az útvonalra. A turisztikai célok mellett a mindennapos kerékpáros közlekedést is segítené, ha a Szabadság utca - Nagy utca - viadukt útvonalon marad a nyomvonal, de a mostani tervek helyett - lehetőleg megemelt - kerékpársávok biztosítják a biztonságos boltba, munkába, iskolába járást.

Kékkel a tervezett kerékpárút, rózsaszínnel a javasolt kerékpársávok

A terveket áttekintve a kritikus szűkületeknél, rézsűknél is elfér kerékpársáv, a legtöbb helyen 1,75 m széles, emelt, szintben elválasztott kilakításban is, a parkolóhelyek részleges megtartása mellett.

A kis forgalmú Vasút utcában is egyoldali kétirányú, nehezen bevehető kanyarral megtervezett kerékpárúton érkezne a biciklis forgalom, amit indokolatlannak tartunk. Az utca a parkolás rendezésével könnyen kijelölhető az útvonal számára.

A Nem ide BUBA szerveződés által a Füzes patak - Benta patak mentén javasolt alternatív útvonal a Nyakas-kő érintésével természetközeli turisztikai látványosságot adhat a Budapest-Balaton kerékpárútnak, azonban a Szabadság úti nyomvonallal ellentétben nem segíti a településen belüli mindennapos kerékpáros közlekedést és plusz emelkedőt is jelenthetne.

Arra az esetre is tettünk javaslatokat, ha a döntéshozók ragaszkodnak az egyoldali kétirányú kerékpárúthoz. Megjegyzéseink beépítésével enyhíthetik egyes helyeken a balesetveszélyt, de a koncepcionális problémát nem tudják kiküszöbölni.
 

 


Tetszett a cikk? Maradjunk kapcsolatban!

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!