Facebook Instagram Youtube

Együttműködési megállapodást kötött a Budapest Fejlesztési Központ és a Magyar Kerékpárosklub

Együttműködési megállapodást kötött a Budapest Fejlesztési Központ és a Magyar Kerékpárosklub
2020.06.04
A Budapest Fejlesztési Központ és a Magyar Kerékpárosklub megállapodásának célja, hogy a Budapesten és az agglomerációban tervezett állami fejlesztések a lehető legjobban kiszolgálják a kerékpározni vágyók igényeit. Az állami és a civil szervezet rendszeres szakmai egyeztetéseket, közös kutatásokat és szemléletformáló programokat is szervez, amelyektől azt várják, hogy a kerékpározás népszerűsége tovább növekszik és évről-évre többen ülnek majd kerékpárra, így a közlekedés klímabarát, a környezet pedig élhetőbb és egészségesebb lesz Budapesten és az agglomerációban.

A Budapest Fejlesztési Központ és a Magyar Kerékpárosklub megállapodásának célja, hogy a Budapesten és az agglomerációban tervezett állami fejlesztések a lehető legjobban kiszolgálják a kerékpározni vágyók igényeit. Az állami és a civil szervezet rendszeres szakmai egyeztetéseket, közös kutatásokat és szemléletformáló programokat is szervez, amelyektől azt várják, hogy a kerékpározás népszerűsége tovább növekszik és évről-évre többen ülnek majd kerékpárra, így a közlekedés klímabarát, a környezet pedig élhetőbb és egészségesebb lesz Budapesten és az agglomerációban.

Rendszeres szakmai egyeztetésről, közös kutatásokról és szemléletformáló programok indításáról szóló együttműködési megállapodást írt alá Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója és Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke. A közös munka hozzájárulhat ahhoz, hogy a fővárosban és agglomerációjában a hosszú távú állami fejlesztések révén javuljanak a kerékpározás feltételei. A fenntartható és környezetbarát közlekedés térnyeréséhez elengedhetetlen, hogy a kerékpározás népszerű és biztonságos egyéni közlekedési móddá váljon. Ezt támogathatja az állami és civil szervezet együttműködésében végzett szemléletformáló munka is, amitől a felek azt várják, évről-évre többen ülnek majd kerékpárra, élhetőbb és egészségesebb lesz a környezet Budapesten és az agglomerációban.

Az együttműködés keretében a Kerékpárosklub szakmai és lakossági észrevételek alapján javaslatokat tehet, véleményezheti a Budapest Fejlesztési Központ infrastruktúra-fejlesztési projektjeinek kerékpározást érintő részeit.

A felek a kerékpárosbarát útvonalak és kerékpárparkolók kialakításán dolgozhatnak együtt, de a megállapodás lehetőséget teremt szakpolitikai javaslatok, Budapest várostérségét érintő stratégiák közös kidolgozására, kutatások, forgalomszámlálások végzésére, szemléletformáló kampányok, oktatóprogramok szervezésére is.

Az együttműködés első terepe az új Galvani híd és kapcsolódó úthálózata, ahol Budapest eddigi legjobb, széles, kiemelt, teljes értékű, kétoldali kerékpáros főútvonalát szeretnék megvalósítani - ennek tervezésében a két szervezet már el is kezdte a közös munkát.

Az együttműködési megállapodás csütörtöki aláírásakor Vitézy Dávid úgy fogalmazott: „a Budapest Fejlesztési Központ kiemelt fontosságúnak tartja, hogy fejlesztéseinek előkészítése és megvalósítása során bevonja a civil és szakmai szervezeteket, és párbeszéd alakuljon ki Budapest várostérségének jövőjéről, a főváros és az agglomerációs térség összehangolt, fenntartható fejlődéséről. A most induló együttműködések sorában az első a Magyar Kerékpárosklubbal kötött megállapodás. A koronavírus-járvány tanulságai is igazolták, hogy a kerékpározás fenntartható, megfizethető, valós alternatívát jelentő egyéni közlekedési forma. Kiemelt cél tehát a magas színvonalú, a kerékpárosok igényeire szabott infrastruktúra megteremtése nemcsak a belvárosi, hanem az agglomerációs közlekedésben is. A Budapest Fejlesztési Központ által koordinált állami beruházások, HÉV- és vasútfejlesztések ehhez jelentős mértékben hozzájárulhatnak.”

Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke kifejezte reményét, hogy "a közös munka nyomán a fejlesztések kerékpárosbarát megvalósításával a Budapesten és az agglomerációban élők szívesebben választják majd autó helyett a közösségi és a kerékpáros közlekedés kombinációját, hogy eljussanak úticéljukhoz. Ez a kombinált utazási mód az európai nagyvárosokban már általános, a szemléletváltással a fővárosban és környékén élők sokat profitálhatnak a kerékpáros közlekedésben rejlő előnyökből."

A megállapodás illeszkedik a Magyar Kerékpárosklub által először a Budapesti Közlekedési Központtal, majd az Innovációs és Technológiai Minisztériummal és a Főváros Önkormányzattal kötött formális együttműködések sorába, melyek a szakmai munka hatékonnyá tételét és az információcserét szolgálják.


Tetszett a cikk? Maradjunk kapcsolatban!

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron