A BELVÁROSI GYALOGOS-KERÉKPÁROS HIDAT TÁMOGATJUK SZENTENDRÉN
Szentendrei területi szervezetünk állásfoglalást juttatott el Fülöp Zsolt polgármesternek, Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztosnak és Széphegyi Balázsnak a NIF Zrt. projektvezetőjének a Szentendre és Szigetmonostor közé tervezett és veszélybe került gyalogos-kerékpáros híddal kapcsolatban.
Szervezetünk a szentendrei Duna-korzó északi végéhez, a Rév utcához tervezett hidat tartja a legjobb megoldásnak és aggodalmát fejezi ki az iránt, hogy a félinformációkra alauló vita az egész gyalogos-kerékpáros fejlesztést veszélybe sodorhatja. A híd lehetőséget adna a környezetbarát közlekedés és turizmus fejlesztésének. A kerékpárforgalom terhelésétől való félelmet meglepőnek tartjuk egy olyan városban, ami épphogy az egyre nagyobb gépjárműforgalomtól szenved. Kérjük a városvezetést, hogy a következmények alapos mérlegelésével hozzon döntést!
A Magyar Kerékpárosklub Szentendre Területi Szervezete eddig is és a jövőben is szorosan együttműködik Szentendre vezetésével helyi közlekedési ügyekben.
Az EuroVelo6 híddal kapcsolatban aggódva tapasztaljuk, hogy reális esély van a híd építésének meghiúsulására, amit eddig a számba vehető változatok közül a legrosszabbnak tartottunk.
Támogattuk első körben a Postás-strand helyszínét, de annak várható hatósági elutasítása után véleményünk szerint a Rév utcai helyszín biztosítja optimálisan a különböző társadalmi csoportok érdekeit, figyelembe véve európai, országos, régiós és helyi szempontokat is.
Mint minden helyszín, ez is felvet bizonyos aggodalmakat, de ezeket a híd elvetése sem oszlatja el, ugyanakkor az EV6 útvonal megszakításával újabb problémákat hozna be.
Indoklás:
- A településen a Duna korzón kívül nincs alternatíva az észak-déli irányú kerékpározásra, ezért úgy gondoljuk, hogy az Önkormányzatnak kötelessége itt biztosítani a kerékpározás feltételeit elsősorban a mindennapos közlekedés érdekében.
- A kerékpáros turizmus környezetbarát és kis helyigényű, szemben az autóval vagy busszal érkező turizmussal. A kerékpáros turista jellemzően környezettudatos, kultúrára nyitott, és mivel kevés felszerelést tud magával vinni, helyben fogyaszt. Szentendre népszerű úticél, a kérdés csak az, hogy nagy helyet foglaló, szennyező autókat, buszokat, vagy e helyett kerékpárokat szeretne látni.
- Az átmenő kerékpárforgalomtól való félelem meglepő annak fényében, hogy a város nagymértékű átmenő gépjárműforgalom elszenvedője. A Rév utcai gyalogos és kerékpáros híd segítené a leginkább, hogy a Szigetmonostorról Budapestre ingázók ne autóval vágjanak át a városon, hanem kerékpárral a hídon át a HÉV megállót elérjék. Elmondható, hogy a híd segítheti az átmenő forgalom csökkenését. Ez nem csak Szigetmonostornak előny, hanem Szentendre is fellélegezhet.
Civil szervezetként természetesen támogatjuk a lakosság minél szélesebb körű bevonását és reméljük, hogy a város a döntést nem félinformációk, nem létező látványtervek, hanem a következmények alapos mérlegelésével hozza meg.
2020. január 30.
Üdvözlettel: Magyar Kerékpárosklub Szentendre Területi Szervezete"
Előzmények:
- Szentendrei területi szerveztünk összefoglalta, hogy milyen előnyei és hátrányai lennének a híd tervezett helyszíneinek, melyek a következők: Határcsárda (Leányfalu - Szigetmonostor), Duna-korzó (Rév utca), Postás strand.
A híd helyszíneiről szóló összefoglalót itt olvashatjátok.
- 2019 végén bringás fórumot tartottunk a város vezetésével. Mit nyerhet Szentendre a kerékpározás fejlesztésével című előadásunkban összefoglaltuk a bringás közlekedés fejlesztésének előnyeit.
Az előadásokat és prezentációkat itt nézhetitek meg.
Január 31-én újabb lakossági fórumot tartanak a hídról, és egy petíciót is indítottak érte.
Oszd meg kerékpáros élményeidet
Használd instagramon fotóid alatt a #kerekparosklub hashtaget és oszd meg a többiekkel merre tekertél, milyen kerékpáros fejlesztésekben botlottál a városban vagy ha részt vettél egy kerékpárosklub által szervezett rendezvényen.