Facebook Instagram Youtube

10000-en tekertünk az átjárható Lánchídért és metrópótlás utáni kerékpársávokért a I bike Budapest bringás felvonuláson

10000-en tekertünk az átjárható Lánchídért és metrópótlás utáni kerékpársávokért a I bike Budapest bringás felvonuláson
2022.04.27
Köszi minden résztvevőnek és rendezőnek! A szervezők és a Rendőrség becslése szerint több mint 10000-en vettek részt az I bike Budapest bringás felvonuláson, amit az átjárható Lánchídért és a bringasávokkal élhetőbbé tett Üllői útért tartottunk szombaton. Az I bike Budapest megmutatja, milyen jó hely az a város, ahol fiataloktól idősekig bárki bringára tud ülni. De ez nem csak egy hétvégi program. Szeretnénk, hogy az év másik 364 napján is bringás város legyen Budapest! Ehhez három dolgot kérünk a városvezetéstől, három olcsó, de nagyon sokat számító dolgot – mondta a menetet lezáró hagyományos bringaemelés előtt Halász Áron főszervező.

Fényképek itt

Ketyeg az óra a Lánchíd és a 3-as metró felújításának befejezéséhez, de még nem tudni, hogyan közlekedhetünk utána. Olcsó, gyors, pár táblába, felfestésbe és egy városvezetői döntésbe kerülő dolgot kérünk. A Lánchídon bringázható buszsávokat kérünk, hogy dugómentes, vagyis átjárható legyen a város legszebb jelképe. Az Üllői úton és az évente 1.000.000. kerékpározó által használt Astorián alakítsák kerékpársávvá a metrópótlás után feleslegessé váló buszsávokat, hogy levegőt kapjon a forgalmas út, ahol Ferencvárosnak is lehetne belvárosi kapcsolata – fejtette ki.

A Lánchíd és a metrófelújítás két akkora ziccer az élhetőbb Budapestnek, hogy hatékonyan és környezetbarátan lehessen közlekedni, amit óriási hiba lenne kihagyni – mondta Halász, aki arra bíztatta a felvonulás résztvevőit, hogy vigyék el bringázni az ismerőseiteket, rokonaikat.

„Segítsetek nekik biciklit választani, megszerelni, meséljétek el, ti miért tekertek, és miért szeretnétek, ha veletek tartanának. Nem kell minden nap, csak amikor jól esik. Úgyis jól fog esni, és úgyis rá fognak szokni. Azok fognak a legtöbbet bringázni, akik ma a legjobban tiltakoznak, hogy ők aztán nem. Mi se biciklivel születtünk, nekünk is van autónk és BKK jegyünk. De amikor úgy van, és általában úgy van, akkor biciklivel járunk. Nincs ebben semmi különleges, ez a világ legtermészetesebb dolga.”

Bringaemelés élő video a Facebookon.

Úgy tekertek át a városon, ahogy máskor nem lehet

Az I bike Budapest felvonulás 16 kilométeren kígyózott át Budapesten. Olyan helyeken lehetett lezárt úton biciklizni, ahol máskor csak nehezen. A felvonulás célja, hogy megmutassa, hogy ahol jó bringázni, ott jó élni, és az év 364 másik napján is ilyen legyen Budapest.

A felvonulás a Városligetből indult, ahonnan Efstathios Andreou, a Holland Nagykövetség ügyvivője indította el a menetet. Végigtekertek a Rákóczi úton és az Erzsébet hídon Budára, ahol az Alagúton át visszafordulva az Erzsébet hídon visszatekerve mentek le a pesti alsó rakpartra, hogy az Árpád hídról a Margitszigetre gurulhasson a tömeg. Itt a Nagyréten a hagyományos bringaemeléssel és zenés piknikkel ért véget az idei esemény.

A szervezők 300 önkéntessel biztosították a nagyobb kereszteződésekben a közösségi közlekedés és az autók áthaladását, illetve a gyalogosoknak is segítettek a zebráknál, így jóval kisebb fennakadást okoztak bármelyik utcai eseménynél.


Figyelem

Támogasd adód 1%-ával a Magyar Kerékpárosklub bringás fejlődésért végzett munkáját!


Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Több mint 80 biciklivel tiltakoztunk a Bubi bezárása ellen a BKK székházánál

A Magyar Kerékpárosklub felhívására vasárnap – gyülekezésmentes egyéni akcióként – több mint 85 Bubit lakatoltak a BKK székháza elé a közbringa-rendszer hétfői bezárása miatt tiltakozva. Bár ideje felújítani a Bubit, a szükségtelenül hosszú leállás elveszi az egészséges közlekedés lehetőségét azoktól, akik Bubival kerülték volna el a fertőzésveszélyt – üzente az akcióval a Kerékpárosklub.

2020.11.30 |  aron
Önkormányzati roadshow: javaslatcsomagokkal, előadásokkal keressük fel az új helyi vezetőket

2019 októberében sok budapesti és vidéki településen új önkormányzati vezetés, új képviselő-testület alakult. A Kerékpárosklub - ahogy eddig is - pártállástól függetlenül minden vezetéssel és illetékes szervezettel az együttműködést keresi egy bicikli- és ezen keresztül emberbarát Magyarország felépítéséhez. Úgy gondoljuk, hogy ahol jó bringázni, ott jó élni - ehhez pedig ideális esetben rendszeres szakmai együttműködés szükséges. De persze ha szükséges, akkor mindig eljöhet a demonstrációk és tiltakozások ideje. Ebben a cikkünkben összefoglaljuk az eddigi találkozók eredményeit, és megmutatjuk helyi javaslatcsomagjainkat. 

2020.03.23 |  aron