Még a nyár végén kezdődtek meg a kábelcserés munkálatok a csepeli kerékpárúton, amit a tervek szerint teljes hosszában, szakaszosan felbontottak volna. Az első rövid szakasz szeptember elején készült el, az újraaszfaltozás során azt tapasztaltuk, hogy a burkolat nem megfelelő minőségben került visszaállításra.
A Magyar Kerékpárosklub mérnöke helyszínelést végzett a kerékpárúton, a mérések és a helyszíni szemle alapján felszólító levelet küldött a kerékpárutat kezelő Budapest Közút Zrt-nek, amelyet megkapott a Budapest Főpolgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Osztálya és a kivitelezést végző cég is.
A helyszínelés során 2 fő problémát azonosítottunk:
- A munkálatok befejezése után visszaépített burkolat minősége nem megfelelő
- Nem biztosított a biztonságos közlekedés
A képen a szeptemberi állapot látható, amikor még a szegély és a földkupac közötti 0,5 m-en kellett biciklizni 2 irányban.
Ezek megszűntetéséhez az alábbi intézkedéseket kértük:
- műszaki előírások minőségi követelményeinek eleget nem tevő útszakaszok javítását/újraépítését rendeljék el
- a kivitelezésből még hátralévő szakaszok építése a műszaki előírásoknak megfelelően történjen meg
- az építkezés befejezéséig kérjük a biztonságos közlekedés biztosítását - különös tekintettel a védtelen közlekedők igényeit szem előtt tartva
- a munkagödrök elkerítése és szükséges esetben azok áthidalása a vonatkozó előírások szerint legyen biztosítva
A Budapest Közút válaszában kifejtette, hogy a helyszín ellenőrzése során ők is több problémát és hiányosságot tártak fel a helyreállítással, valamint a kerékpárút biztonságos használatával kapcsolatban, amelyeket azonnal jeleztek a kivitelező felé, illetve tárgyalásokat kezdtek ezek megoldásáról. (A poszt írásakor már biztonságosan kerékpározható a munkagödrök melletti szakaszok is.)
Ezenfelül levelükben arról is biztosítottak minket, hogy a csak az előírásoknak megfelelő és az eredetivel megegyező minőségű burkolatot vesznek át a kivitelezőtől.
- Nem hagyjuk, hogy rossz minőségű kerékpárutat adjanak vissza a kerékpárosoknak!
- Nem hagyjuk, hogy terelés nélküli felbontásokkal veszélyeztessék a kerékpáros közlekedést!
- Nem hagyjuk, hogy ilyen körülmények között történjen egy kerékpárút építése!
A helyszínelés során végzett mérések eredményeit és a levont következtetésekről készített beszámolónkat az alábbi itt találjátok.