Facebook Instagram Youtube

Ezt tettük a bringás fejlődésért 2019-ben

Ezt tettük a bringás fejlődésért 2019-ben
2020.03.11
2019-ben is azért dolgoztunk, hogy kényelmesebben kerékpározhassanak, akik már így közlekednek, és biciklivel induljanak el, akik még nem teszik. Támogasd munkánkat adód 1%-ával! Neked csak pár kattintás, nekünk a folytatást biztosítja.


Adó 1%-od felajánlása segíti munkánkat.
Támogasd a Kerékpárosklubot!

2019-ben bringatárolók százainak építését, kerékpárutak és sávok fejlesztését értük el és újak építéséhez tettünk javaslatokat. Hátrányos intézkedések ellen tiltakoztunk, eső ellenére is több mint 10000-en vonultunk fel az I bike Budapesten és vidéki Critical Mass-eken.

Milliókat bíztattunk kerékpározásra a Bringázz a Munkába és Autómentes Augusztus kampányokban, az iskolai közlekedésoktatás fejlesztésében is részt vettünk.

Nemzetközi elismeréseket kaptunk, hazai és külföldi konferenciákon szerepeltünk, 1100-nál is többször jelentünk meg a médiában, aktívan formáltuk a szakma, városvezetők és a lakosság szemléletét.

Az önkormányzati választások előtt pártokon átívelő konszenzust, számonkérhető vállalásokat értünk el a kerékpározás támogatása érdekében. A választások óta települési javaslatcsomagokkal keressük fel az új vezetőket, hogy be is tudjuk hajtani az ígéreteket.

Folytassuk tovább!

Miközben szervezetfejlesztési munkánk hatására újjáélednek területi szervezeteink, továbbra is csak 5 állandó munkatársunk viszi egyre több feladatunkat. Nem csak szervezeti szinten kellene növekednünk, hogy több településen több fejlesztést érhessünk el: kimaradó hírleveleink és elavult honlapunk mutatja a munkánk hatásnövelésének korlátait.

A Kerékpárosklub erejét közössége adja.

Támogasd a bringás fejlődésért végzett munkánkat adód 1%-ával és tagsággal!

Nevünk: Magyar Kerékpárosklub
Adószámunk: 18245402-2-43
Minden információ az adó 1% leadásáról itt.

Akár már ma leadhatod 1%-odat Ügyfélkapu bejelentkezéssel az eszja.nav.gov.hu oldalon!

Idén is számítunk rád!

Most pedig nézd, mit tettünk a bringás fejlődésért 2019-ben!

Itt találsz egy térképet, alatta pedig szöveges összefoglalónkat olvashatod.

 

Témakörök:


Eredmények, fejlesztések

Európai eredmények:

Budapesti eredmények:

Bringatárolók:

Utak bringázhatósága:

Közbringa:

  • Tavasszal Észak-Pesten, a belvárosban, az Infoparknál, ősszel az Üllői út környékén is bővítették a Bubit, aminek elindítását a Kerékpárosklub kezdeményezte kb. 10 éve.

Vidéki eredmények:

Utak bringázhatósága:

Bringatárolók:

 

Vissza a tetejére
 

Javaslatok fejlesztésekre, stratégiákra, szabályozásokra, tervvélemények:

2019-ben 77 tervvéleményt, javaslatcsomagot küldtünk el Budapest, Székesfehérvár, Debrecen, Szekszárd, Dunaújváros, Cegléd és Balatonakarattya beruházásairól és szemléletformáló programjairól, de még ennél is több tervet véleményeztünk a valóságban. A BKK és az állami beruházások rendszeres egyeztetése mellett több hivatallal és önkormányzattal működünk együtt. Sokszor személyesen beszéljük át a terveket, így utóbbiakat nem tudjuk listázni.

Országos:

  • Készítettünk egy diszpozíciómintát, aminek használatával nem maradhat ki a bringázás fejlesztése egy útfelújításból. Ezt minden új önkormányzatnak átadjuk.
  • Javaslatokat fűztünk a közúton folyó munkák ideiglenes tereléseihez, hogy ne legyenek terelőútvonal nélkül, balesetveszélyesen elzárt kerékpárutak.
  • Bringabarát KRESZ-módosítási csomag egyeztetésein veszünk részt már 3 éve.

Budapest:

Vidék:

  • Balatoni Bringakörút: Balatonakarattya rossz tervének törlését kértük.
  • Cegléden a 311-es úthoz kapcsolódó bringás terveket véleményeztük.
  • Debrecen „kerékpárosbarát fejlesztését” nem támogattuk. A belváros házainak lebontásával, egy kerékpárosbarát lakó-pihenő övezet felszámolásával járó Nyugati Kiskörút autópálya szélességű forgalmi sávokkal és járdára festett „kerékpárutakkal” való kiépítése ellentmond a projektre felhasználni kívánt, fenntartható közlekedésfejlesztésre szánt források, és általában a fenntartható városfejlesztés céljaival.
  • Dunaújvárosban a statisztikailag balesetveszélyesebb, belterületi egyoldali kétirányú kerékpárutak tervezése ellen emeltük fel szavunkat. Kerékpársávokat kértünk, és több útvonal terveit részletesen véleményeztük.
  • Szekszárd TOP projektjének Palánki utat, Damjanich utcát, Szent László utcát, Wosinsky utcát és Séd-menti útvonalát véleményeztük.
  • Szentendrei szervezetünk figyelemmel kísérte az Eurovelo 6 Duna hídjával kapcsolatos fejleményeket, felmérte a város kerékpártámaszait és egy város környéki ajánlott útvonalakat felsoroló térképen dolgozott.
  • Székesfehérváron felmértük, hová telepíthetne az önkormányzat bringatárolókat a kezdeményezésünkre indult 1000 bringatámasz programban.
    Részt vettünk a Kerékpárforgalmi Hálózati Terv elkészítésében és több tervhez hozzászóltunk.
    Javaslatokat tettünk a Prohászka Ottokár út, a Horvát István utcai csomópont, a Hosszúsétatér, a Zámoly utca – Kiskút utca kereszteződése, a Berényi út, a Mártírok útja és környéke, a Felsőváros és a Marhacsapás út bringás fejlesztéseihez.

Szemléletformáló programok véleményezése:

 

Vissza a tetejére

 

Felemeltük a szavunkat, tiltakoztunk

Budapest

Vidék

 

Vissza a tetejére

 

Demonstrációk, felvonulások

 

Vissza a tetejére

 

Akciók

 

Vissza a tetejére

 

Népszerűsítő kampányok, események


Vissza a tetejére

 

Érdekképviselet hivatalos együttműködések kereteiben

Egyre több önkormányzattal és kerékpározásban érintett szervezettel dolgozunk rendszeres szakmai együttműködésben. Az önkormányzati választások után beiktatott új vezetőket pártatlanul, komplex, helyi felméréseinkkel megalapozott javaslatcsomagokkal és partnerség felajánlásával keressük meg.

Európai Unió

  • Az Európai Kerékpáros Szövetség európai parlamenti választásokhoz kapcsolódó kezdeményezésében felmértük, mit vállalnak EP képviselőjelöltjeink a kerékpározásért.

Budapest

Vidék:

  • Debrecenben kétszer is részt vettünk a Megyei Balesetmegelőzési Bizottság ülésein.
  • Szentendre: előadást tartottunk az új önkormányzati képviselőknek és dolgozóknak, jeleztük a 11-es út melletti bringautat feltörő fű problémáját a Magyar Közútnak.
  • Székesfehérváron április elsején találkoztunk a polgármesterrel. A megbeszélés megalapozta a többi menüpontban részletezett munkát a bringatárolóktól kezdve a hibajavítások jelzésének rendszerezésén át a kezdeményezésünkre 2020-ra meghirdetett Kerékpározás Éve programjaiig.

 

Vissza a tetejére

 

Szakmai szemléletformálás, sajtómegjelenések, konferenciák, előadások

2019-ben kiemelkedően sok, több mint 1100 sajtómegjelenésünk volt, és rendkívüli mennyiségű eseményen vettünk részt szakértőként. Újító gondolatokat hoztunk haza a világ legnagyobb kerékpáros szakmai konferenciájáról, nemzetközi és hazai eseményeken mondtuk el, hogyan tennénk bringázhatóbbá Magyarországot.

 

Vissza a tetejére

 

Oktatás

2019-ben is folytattuk oktató munkánkat. Egyrészt a kerékpározást oktatjuk, másrészt a kerékpározás tanulmányozásában működünk együtt szakértőkkel.

 

Vissza a tetejére

 

Írtunk róla

 

Vissza a tetejére

 

Együttműködtünk más civil szervezetekkel

Budapest:

Vidék:

 

Vissza a tetejére

 

Így fejlődött közösségünk

2019-ben is több száz önkéntes és helyi aktivista, tag segített céljaink elérésében, eseményeink megszervezésében. Köszönjük a közös munkát!

 

Vissza a tetejére

 

Túrákat is szerveztünk

 

Vissza a tetejére

 

Váratlan elismeréseket kaptunk

 

Vissza a tetejére

 

Maradjunk kapcsolatban

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

 

Vissza a tetejére

 

Támogasd munkákat adód 1%-ával és tagsággal, hogy még több és jobb eredményeket érhessünk el!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron