Facebook Instagram Youtube

Itt vannak Budapest, Szeged, Székesfehérvár, Debrecen és Győr 2019-es Bringázz a Munkába hőtérképei

Itt vannak Budapest, Szeged, Székesfehérvár, Debrecen és Győr 2019-es Bringázz a Munkába hőtérképei
2019.11.19
Merre tekertek a 2019 tavaszi és őszi Bringázz a Munkába! kampány résztvevői a játék 5 legbiciklisebb városában? A játékhoz használt Bike Citizens alkalmazásban rögzített utazásokat anonim módon összesítve kiderül, mik voltak a legnépszerűbb útvonalak. Érdemes összehasonlítani a korábbi térképekkel, népszerűbbé váltak-e egyes útvonalak, vagy inkább elkerülnek-e korábban sokat használt utakat a munkába bringázók?

Merre tekertek a 2019 tavaszi és őszi Bringázz a Munkába! kampány résztvevői a játék 5 legbiciklisebb városában? A játékhoz használt Bike Citizens alkalmazásban rögzített utazásokat anonim módon összesítve kiderül, mik voltak a legnépszerűbb útvonalak. Érdemes összehasonlítani a korábbi térképekkel, hogy népszerűbbé váltak-e egyes útvonalak, vagy ma már másfelé bringázunk a munkába, hol lenne szükség fejlesztésekre?

Több mint 906 ezer kilométert tekertek összesen azok, akik részt vettek a 16. és 17. Bringázz a munkába! országos kampányában idén májusban és szeptemberben. A nyereményjátékkal összekötött népszerűsítő kampányhoz csatlakozó 8675 ember száma pontosan megegyezik a Bács-Kiskun megyei Jánoshalma lakosságával.

Így együtt összesen:

  • 906 074 kilométert bringáztak - vagyis 255-ször tekerték le a Giro d’Italia 2019-es távját;
  • 16 240 491 kcal energiát égettek el izmaikban - aminek pótlásához 84 148 pohár banánturmix elfogyasztására lenne szükség;
  • 130 456 653 forint benzinpénzt spóroltak meg - amiből 8215-ször lehetne megtankolni egy átlagos benzines autót;
  • 144 066 kilogramm szén-dioxid kibocsátását kerülték el, majdnem pontosan ennyit bocsát ki 15 perc alatt a legnagyobb hazai szénerőmű

Budapest, Szeged, Debrecen, Székesfehérvár a kampány 5 legbringásabb városa

Az öt legbringásabb vidéki város sorrendje, a letekert bringás napok számát tekintve:

  1. Szeged - 10 129 nap,
  2. Debrecen - 4114 nap,
  3. Székesfehérvár - 3701 nap,
  4. Győr - 3670 nap,
  5. Veszprém - 1511 nap.

Az öt legbringásabb vidéki város sorrendje a megtett kilométereket tekintve:

  1. Szeged - 36 368 km,
  2. Székesfehérvár - 33 103 km,
  3. Debrecen - 18 901 km,
  4. Győr - 14 184 km,
  5. Veszprém - 11 546 km.

Budapest 103 647 bringás nappal és 687 269 km-rel más ligában játszik, ezért nem hasonlítjuk össze a többi hazai nagyvárossal.

Érdekes ugyanakkor, hogy míg Szeged tavasszal abszolút első lett (a bringás napokban és a távolságban is), ősszel Székesfehérvár a távolságot tekintve alaposan otthagyta:

Szeged májusban: 22 677 km, szeptemberben 13 691 km;

Székesfehérvár májusban: 12 215, szeptemberben 20 912 km.

A 2019-es Bringázz a Munkába kampányok eredményeit, a legbringásabb cégeket és támogatókat itt olvashatod.

Nézzük a térképeket!

Bár a Bringázz a Munkába kampány hőtérképei nem mutatják meg, merre teker a felnőtt lakosság naponta kerékpárra ülő 17%-a, mégis következtetni lehet belőlük a legbringásabb városok legfontosabb és leginkább hiányzó kerékpáros útvonalaira.

Tisztán látszik például, hogy Budapesten mennyire hiányzik egy pesti belvárosi észak-déli tengely, aminek kialakítását a pesti alsó rakparton és kiegészítéseit a belvárosi utcákon javasoltuk. Az is feltűnő, hogy a pesti belváros egyetlen kijelölt észak-déli tengelye egy kerülőt téve azon a Bajcsy Zsilinszky úton vezet, aminek egy szakaszán az V. kerületi önkormányzat nyáron megszüntette a kerékpárutat.

  • Támogasd a Kerékpárosklub bringás fejlődésért végzett munkáját! Tagsági akciónkban 103 nyeremény és garantált jubileumi Critical Mass ajándékpólók várnak.
    Részletekért kattints ide!

Jól látható, hogy mennyire hiányoznak például a dél-pesti kerületek vonzó összeköttetései, így ez a terület jóval halványabban jelenik meg.

Az is látszik ugyanakkor, hogy a 11. kerületben nyáron átadott Etele úti és Fehérvári úti kerékpárutakon és sávokon kicsivel megnőtt, illetve a kétoldali kerékpárút kiépítésével részben áthelyeződött a biciklis forgalom.

Érdemes más városok és kerületek térképeit is átböngészni ilyen szemmel. A 2019 tavaszi kampány hőtérképeit itt, a 2018 tavaszi kampány hőtérképeit pedig itt találod.

  • Budapest

  • Szeged

  • Debrecen

  • Székesfehérvár

  • Győr

A hőtérképek nagyobb felbontásban itt nézhetőek meg.

Csatlakozz helyi szervezeteinkhez!

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy kényelmesebben kerékpározhassanak, akik már így közlekednek, és biciklivel induljanak el, akik még nem teszik. Erőnket a közösségünk adja. Csatlakozz!

Országos területi szervezeteink elérhetőségeit itt találod.

Ne maradj le a következő Bringázz a Munkába játékról!

Kövesd a kampány Facebook oldalát és Instagram csatornáját, iratkozz fel hírlevelünkre!

 

A nyereményjátékkal összekötött Bringázz a Munkába kampányok a Magyar Kerékpárosklub szervezésében, a védjegyoltalom jogosultja, az Innovációs és Technológiai Minisztérium hozzájárulásával és az Aktív Magyarország anyagi támogatásával valósultak meg.

 


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron