Facebook Instagram Youtube

Budapest, Debrecen, Győr, Szeged és Székesfehérvár útvonalai a tavaszi Bringázz a Munkába! kampányban

Budapest, Debrecen, Győr, Szeged és Székesfehérvár útvonalai a tavaszi Bringázz a Munkába! kampányban
2019.08.12
Merre tekertek a tavaszi Bringázz a Munkába! kampány résztvevői a játék 5 legbiciklisebb városában? A játékhoz használt Bike Citizens alkalmazásban rögzített utazásokat anonim módon egymásra téve megláthatjuk, merre tekertek a legtöbben. Ebből kiderül, mik a népszerű útvonalak, ahogy azt is láthatjuk, milyen helyeket kerültek el a bringázók. A cikkben nagy méretben letölthető térképeket is találtok.

Merre tekertek a tavaszi Bringázz a Munkába! kampány résztvevői a játék 5 legbiciklisebb városában? A játékhoz használt Bike Citizens alkalmazásban rögzített utazásokat anonim módon egymásra téve megláthatjuk, merre tekertek a legtöbben. Ebből kiderül, mik a népszerű útvonalak, ahogy azt is láthatjuk, milyen helyeket kerültek el a bringázók. 

Itt nézhetitek meg a 2018-as hőtérképeket, érdemes összehasonlítani őket.

A mintegy kétmillió forint összdíjazású tavaszi játékban összeadva 214-szer tekerték körbe Magyarországot a játék résztvevői. Több mint 480 ezer kilométert tekertek május 6-31. között. A nyereményjátékkal összekötött kampányhoz csatlakozó 5293 ember csak kicsit több, mint a Pest megyei Bugyi község teljes lakossága, vagyis mondhatjuk azt is, hogy egy bugyinyi ember pattant nyeregbe (meg még pár tucatnyian a szomszédos Délegyházáról).

Ők együtt összesen

  • 483 944 kilométert tekertek le - vagyis 214-szer tekerték körbe Magyarországot a határok mentén;
  • 8 642 144 kcal energiát égettek el izmaikban - aminek pótlásához körülbelül 2,5 tonna gumimaci vagy egy 140 035 tojásos rántotta elfogyasztására lenne szükség;
  • 69 678 318 forint benzinpénzt spóroltak meg - amiből közel 3500-szor lehetne megtankolni egy átlagos benzines autót, vagy közel 700 jobbfajta biciklit lehetne vásárolni;
  • 76 947 tonna szén-dioxid kibocsátását kerülték el;

mindezt egy olyan május során, amikor a szokásos csapadék sokszorosa esett, például volt olyan település, ahol egy nap alatt hullott le a havi átlagos 62 milliméternyi eső.

Az öt legtöbbet bringázó város 2019 májusában a biciklis napokat számítva: Budapest, Szeged, Debrecen, Székesfehérvár és Győr, a megtett kilométereket nézve pedig Budapest, Szeged Székesfehérvár, Debrecen és Győr lett. Vagyis Debrecenben több alkalommal ültek bringára, mint Székesfehérváron, ahol viszont nagyobb távokat tekertek a résztvevők.

A hőtérképekből jól látszanak a városok népszerűbb biciklis útvonalai, melyek nem minden esetben követik az adott város úthálózatát. Budapesten például szembetűnő a kijelölt kerékpárutak és sávok népszerűsége, míg például a Nagykörút vékonyabb vonallal szerepel, mint amilyen fontos szerepet tölt be a város életében.

Nem kell sokat várni a következő játékra!

A szeptember 9-től 22-ig tartó őszi, nyereményjátékkal összekötött kampány újra a Magyar Kerékpárosklub szervezésében, a védjegyoltalom jogosultja, az Innovációs és Technológiai Minisztérium hozzájárulásával és az Aktív Magyarország anyagi támogatásával valósul meg.

További információk a játék Facebook eseményében és honlapján lesznek elérhetők, nézd meg!

Nézzük a térképeket!

Nagy felbontásban letöltheted innen.

  • Budapest

  • Szeged

  • Debrecen

  • Győr

  • Székesfehérvár

 

Jelöld vissza a 2019. szeptember 9-22. közötti játék Facebook eseményét itt, nehogy lecsússz a híreinkről! A  kampány oldalát itt, Instagram fiókját itt találod.

 


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

  • Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!
  • Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-43. További infók az 1%-ról.

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron