Facebook Instagram Youtube

Hírek: adatok

Kerékpársáv nélkül nem újulhat meg a Nagykörút – de milyen legyen?
Három hónap alatt meghatszorozódott a Nagykörút biciklis forgalma, ezzel Budapest második legnépszerűbb kerékpáros útvonalává vált az ideiglenesen felfestett biciklisávoknak köszönhetően. A kerékpársávok megtartása nem csak törvényi kötelesség, hanem a Nagykörút vonzó városi korzóvá válásának egyik alapvető összetevője – hangzott el a teltházas előadáson, melyen a Magyar Kerékpárosklub a nagykörúti kerékpársávok tapasztalatait és szakmai jövőképét mutatta be szerda este. A főváros augusztusra ígérte döntését a nagykörúti kerékpársávokról, melyek megszüntetése nem csak törvénytelen lenne, de a körút komplex megújulását is akadályozhatja, derült ki az eseményen. Cikkünkben összefoglaltuk az előadások megfontosabb megállapításait, a részletekért nézzétek meg a videófelvételeket és a prezentációkat!
2020.08.13 |  aron
Eladtam az autómat és igazi városlakó lettem - 1 év tudatos közlekedés eredményei
Péter négy évig járt egy huszonéves Mercedes-szel, mire felfedezte: nem olcsóbb, nem gyorsabb és társadalmi státuszt sem ér vele, viszont szennyezi a környezetet. 2017 végén eladta az autóját, és egy évig minden utazásáról naplót vezetett. Megosztotta velünk, hogyan fedezte fel a bicikliben (és más eszközökben) rejlő lehetőségeket, hány kilót fogyott, hány százezer forintot és mennyi szén-dioxidot spórolt meg egy év alatt. Személyes tapasztalatok, gyakorlati tanácsok és grafikonok következnek!
2020.04.08 |  aron
Itt vannak Budapest, Szeged, Székesfehérvár, Debrecen és Győr 2019-es Bringázz a Munkába hőtérképei
Merre tekertek a 2019 tavaszi és őszi Bringázz a Munkába! kampány résztvevői a játék 5 legbiciklisebb városában? A játékhoz használt Bike Citizens alkalmazásban rögzített utazásokat anonim módon összesítve kiderül, mik voltak a legnépszerűbb útvonalak. Érdemes összehasonlítani a korábbi térképekkel, népszerűbbé váltak-e egyes útvonalak, vagy inkább elkerülnek-e korábban sokat használt utakat a munkába bringázók?
2019.11.19 |  aron
Budapest, Debrecen, Győr, Szeged és Székesfehérvár útvonalai a tavaszi Bringázz a Munkába! kampányban
Merre tekertek a tavaszi Bringázz a Munkába! kampány résztvevői a játék 5 legbiciklisebb városában? A játékhoz használt Bike Citizens alkalmazásban rögzített utazásokat anonim módon egymásra téve megláthatjuk, merre tekertek a legtöbben. Ebből kiderül, mik a népszerű útvonalak, ahogy azt is láthatjuk, milyen helyeket kerültek el a bringázók. A cikkben nagy méretben letölthető térképeket is találtok.
2019.08.12 |  aron
Budapest, Debrecen és Székesfehérvár legbiciklisebb útvonalai a Bringázz a Munkába kampányban
2018-ban, az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával 4 év szünet újra meg tudtuk rendezni a Kerékpárosklub által 2007-ben elindított Bringázz a Munkába kampányt. Tavalyi újításunk a Bike Citizens alkalmazás volt, a majdnem 6000 regisztrált játékos mérte tekeréseit, ezzel részt vehettek a 4 millió forint összértékű nyereménysorsolásban. Minden felhasználó térképen láthatta a saját tekeréseit, de összesített hőtérképek is készültek a mérésekből. A névtelen, nem azonosítható adatokból látszik, hogy milyen útvonalakon tekertek a játék résztvevői.
2019.01.10 |  aron
Új módszertan a kerékpárhasználat mérésében
Megváltoztattuk reprezentatív kutatásunk módszertanát, mely 2010 márciusa óta méri rendszeresen a magyarországi kerékpárhasználati szokásokat. Ezáltal kiszűrhetővé válik az időjárás befolyásoló hatása és az eredmények összehasonlíthatóak az európai országok kerékpárhasználati szokásait mérő Eurobarometer adatokkal.
2014.10.21 |  Emese