Facebook Instagram Youtube

Köszönjük, hogy a rossz időben is 10000-en tekertetek velünk az I bike Budapesten!

Köszönjük, hogy a rossz időben is 10000-en tekertetek velünk az I bike Budapesten!
2019.05.01
A Rendőrség becslése szerint 10000-en voltak az eső ellenére a vasárnapi I bike Budapest bringás felvonuláson, amit a 2024-ig szükséges kerékpáros fejlesztésekért tartottak. A Kerékpárosklub 12+1 pontban foglalta össze, mit kéne tennie a következő főpolgármesternek ahhoz, hogy a Budapest kielégítse a lakói kerékpározás iránti igényét, aminek eredményeként azok is kerékpárral közlekedhetnének, akik még nem teszik. A felvonulás előtt Tarlós István, Karácsony Gergely és Puzsér Róbert is számonkérhető, pozitív választ küldött a szervezetnek, bár nem azonos mértékben tettek vállalásokat. Az I bike Budapest felvonuláson azt mondták, még egy választás előtt sem volt pártokon átívelő független támogatása a kerékpáros városfejlesztésnek.
A Rendőrség becslése szerint 10000-en voltak az eső ellenére a vasárnapi I bike Budapest bringás felvonuláson, amit a 2024-ig szükséges kerékpáros fejlesztésekért tartottak. A Kerékpárosklub 12+1 pontban foglalta össze, mit kéne tennie a következő főpolgármesternek ahhoz, hogy a Budapest kielégítse a lakói kerékpározás iránti igényét, aminek eredményeként azok is kerékpárral közlekedhetnének, akik még nem teszik. A felvonulás előtt Tarlós István, Karácsony Gergely és Puzsér Róbert is számonkérhető, pozitív választ küldött a szervezetnek, bár nem azonos mértékben tettek vállalásokat. Az I bike Budapest felvonuláson azt mondták, még egy választás előtt sem volt pártokon átívelő független támogatása a kerékpáros városfejlesztésnek.

Fotó: Soós Bertalan / Magyar Kerékpárosklub

A város tucatnyi pontjáról, de még az agglomerációból és Pozsonyból is szervezett csoportok indultak a felvonulásra, amelynek célja az volt, hogy egy napra megmutassa, milyen jó hely lehetne a bringás Budapest. A felvonuláson lezárt utakon tekertek át 10000-en Budapest legszebb, egyben leginkább fejlesztésre szoruló pontjain. Az I bike Mini keretében rövidített útvonalon tekertek a kisgyerekes családok, több helyen utcazenészek várták a menetet. A menet a Margitszigetről indult, négy híd, Óbuda, a rakpartok, az Alagút, a Lánchíd és az Andrássy út érintésével a Városligetben bringaemeléssel ért véget.

A felvonulás előtt a Kerékpárosklub 12 és egy pontot állított össze az önkormányzati választásokra, olyan fejlesztéseket sorolva, melyekre a következő 5 éves ciklusban mindenképp szükség lesz a város bringázhatóbbá tételéhez. Tarlós István, Karácsony Gergely és Puzsér Róbert is támogatásáról biztosította a programot, bár eltérő mértékben.

A Kerékpárosklub példanélkülinek tartja, hogy civil felkérésre politikai oldaltól függetlenül, számonkérhető vállalásokat tettek a főpolgármester-jelöltek. A kerékpáros közlekedés fejlesztése pártokon felül álló közérdek, amit jól mutat, hogy minden párt jelöltje konkrét ígéreteket tett a következő önkormányzati ciklusra vonatkozóan – mondták a szervezők.

Az új bringások Budapestje

A felvonulást a magyar biciklis mozgalmat 11 éve támogató Hollandia nagykövete nyitotta meg. René van Hell azt mondta, mindig örömmel tölti el ennyi embert látni ahogy a kerékpározás szabadságát élvezi. Hollandia Nagykövetsége idén is támogatta a felvonulás megrendezését, amit nagyon köszönünk.

Középen René van Hell holland nagykövet
(Fotó: Karancsi Rudolf / Magyar Kerékpárosklub)

Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke kiemelte a közösség támogatását, akik nélkül nem lehetne elérni a kerékpározás fejlesztését. 

„Megnyitottuk a város máskor barátságtalan útjait jövőbeli használói előtt, azok előtt a gyerekek, iskolások, idősek, nők, messziről ingázók vagy még bizonytalanok előtt, akiknek 12+1 pontunk megvalósulásával megsokszorozódna a számuk, miközben a már bringázókat is kényelmesebb utak várnák. Azok is jól járnának, akik sosem ülnek biciklire, mert ahol jó bringázni, ott jó élni!” – mondta nyitóbeszédében Halász Áron, a Kerékpárosklub elnökhelyettese és az esemény főszervezője.

A 2024-ig szükséges fejlesztések 12+1 pontja a Kerékpárosklub szerint a következő:

  •  A belváros összekötése a külvárosokkal

- Dél-Pest és Kőbánya hiányzó kapcsolatainak pótlása kerékpársávval a Baross utcán és az Üllői úton, a Kerepesi út, Jászberényi út, Soroksári út, Kőbányai út, Gyáli út menti fejlesztéssel
- A Hűvösvölgybe vezető kerékpárút modernizálása
- A dunaparti Eurovelo 6 érje el a nyugat-európai szakaszok komfortját, legyen alkalmas a tömeges használatra

  • Épüljön kerékpárút a pesti alsó rakparton!
     
  • Lánchíd átadása az akadálytalan tömegközlekedés, kerékpáros, gyalogos, motoros közlekedés és taxik számára, kerékpársávval a hídfőkben és a József Attila utcán
     
  • Kétoldali kerékpársáv a Bajcsy Zsilinszky úton
     
  • Lakóövezetek tehermentesítése 30-as zónák és lakó-pihenő övezetek kiterjesztésével, forgalomlassító és csillapító módon.
     
  • Kerékpáros tengely kialakítása a Váci úti irodafolyosón a Nyugati tér és a Duna Plaza között
     
  • Petőfi-híd felújítása kerékpársávokkal
     
  • Érjen össze a Bartók Béla út két végén már megépült kerékpársáv!
     
  • Induljon kerékpártároló-építési program! Új kerékpártárolók a legjobban hiányzó, népszerű úticéloknál, közintézményeknél, tömegközlekedési átszállóhelyeknél. Kisebb bürokráciát és ingyenes köztérhasználatot a lakossági kezdeményezéseknek!
     
  • Hatékonyabb karbantartást: Több forrást, gyorsabb intézkedést, tartós javításokat a lakossági panaszok kezelésére, kerékpárutak lezárásánál tájékoztatás és terelőutak kijelölése.
     
  • Népszerűsítés és oktatás: Induljanak pozitív hangvételű szemléletformáló és oktató kampányok, épüljenek új tanpályák gyerekeknek
     
  • Felhasználóbarát Bubit: Jobb minőségű kerékpárokat, 21. századi ügyintézést, lakossági promóciót, az állomások sűrítését, bővítését kérjük.

+1: Kerékpárral is biztonságos Nagykörutat és Rákóczi utat! Induljon el kerékpárosbaráttá tételük komplex keresztmetszeti újratervezéssel.


Számítunk rád!
Támogasd munkánkat adód 1%-ával és klubtagsággal, amivel most nyerhetsz is!


Jövő héten kezdődik Bringázz a Munkába! kampány

A Magyar Kerékpárosklub szervezésében, az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával május 6-án országszerte bringás reggelikkel indul a Bringázz a Munkába! kampány. A játékban egy mobilapplikációval lehet mérni a munkába tekerést, a résztvevők között értékes nyereményeket sorsolnak ki. A kampánnyal a bringára váltásra szeretnének bíztatni mindenkit, hiszen ez a legegyszerűbb, leggyorsabb és legszabadabb közlekedési eszköz, amivel egy tárgyalást sem lehet lekésni.

A kampányról több infót lehet elérni a Facebook oldalonbringazzamunkaba.hu oldalon a @bringazzamunkaba Instagramon.

Csináljuk együtt!

A mi dolgunk lesz számonkérni a főpolgármester-jelöltek vállalásait. Első lépésünk volt megmutatni, milyen jó hely lehetne a bringás Budapest. Sokan összejöttünk, de a Kerékpárosklubban kevesen dolgozunk. Várunk mindenkit, aki tenne az ügyért – akár 1%-os támogatóként, akár egy adománypólóval, de legjobban tagjaink között, helyi ügyekért küzdő csoportjainkat erősítve.

A bringás város egy nagyon jó város! Dolgozzunk tovább a bringás Budapestért és Magyarországért!

Támogasd a bringás fejlődésért végzett munkát:

Maradjunk kapcsolatban!

Maradj aktív! Jelentkezz önkéntesnek egész évre.

Küldj fotókat, videókat!

Idén is szeretnénk közösségi videót vágni a résztvevők felvételeiből. Küldd el videód linkjét az ibikebudapest [kukac] kerekparosklub.hu címre, vagy fájlküldővel (pl. Google Drive vagy Wetransfer.com) a felvételt!


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

  • Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-43. További infók az 1%-ról.
  • Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron