Facebook Instagram Youtube

Nem olyan sötétek a bringások - 2019 tavaszi lámpaszámlálás eredmények

Nem olyan sötétek a bringások - 2019 tavaszi lámpaszámlálás eredmények
2019.04.04
Minden tavasszal és ősszel önkéntesek segítségével igyekszünk minél több helyen egy időben megszámolni az elhaladó bringások lámpáit. 2019. március 28-án az ország 78 pontján 1742 kerékpárt számoltunk meg. 76%-uk elől-hátul ki volt világítva, és 87.8%-nak volt valamilyen lámpája. Ez javulás a 2018 tavaszi eredményhez képest.

Minden tavasszal és ősszel önkéntesek segítségével igyekszünk minél több helyen egy időben megszámolni az elhaladó bringások lámpáit. 2019. március 28-án az ország 78 pontján 1742 kerékpárt számoltunk meg. 76%-uk elől-hátul ki volt világítva, és 87.8%-nak volt valamilyen lámpája. Ez javulás a 2018 tavaszi eredményhez képest.

A kerékpározók 5.3%-ának csak elől volt lámpája, 6.4% pedig csak hátulról látszott a sötétben. Tök sötét ninja jelmezt a megszámolt kerékpározók 12.2%-a viselt, nekik semmilyen lámpájuk sem volt.

Budapesten jobbak az adatok, itt 80.8% elől-hátul ki volt világítva, és csak 7.8% biciklizett lámpa nélkül. A 100000 lakos feletti településeken ezúttal romlottak a számok: ezekben összegezve 69.8% - 18.6% a tökéletes kivilágítás és a lámpanélküliség aránya. 10-100000 közötti lélekszámú településeken most javult a lámpahasználat, ezekben 68.7% biciklizett teljesen kivilágítva és 19.7%-nak nem volt semmilyen lámpája.

Az összes eddigi adatot itt böngészhetitek, korábbiakkal összevetve így néznek ki a számlálásaink:

A lámpaszámláláshoz kapcsolódik

Egyre többeket zavarnak az erős fényű első lámpával közlekedő kerékpározók, akik nem csak az útra világítanak, ezért - nem várt sikerű - figyelemfelhívást készítettünk számukra:

Számoljunk ősszel is!

A következő lámpaszámolás november közepén lesz. Segíts te is! Mindössze 20 percet kérünk egy általad választott kereszteződésben. Kérj értesítést a Facebook oldalunk eseményeiről és iratkozz fel hírlevelünkre, hogy ne maradj le az időpont meghirdetéséről! Ha szeretnéd, hogy emailben értesítsünk a következő alkalomról, akkor írj az ibikebudapest kukac kerekparosklub.hu címre!


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

  • Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-43. További infók az 1%-ról.
  • Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

 

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron