Találkoztunk az alpolgármesterrel, részletes javaslatokat írtunk Erzsébetváros élhetőbbé tételéhez

Május elején levelet írtunk a VII. kerület főépítészének, melyben a kerékpáros és gyalogos közlekedés segítését, a zaj- és légszennyezés valamint a balesetveszély csökkentése érdekében az átmenő autóforgalom elterelését kértük a kerület körúton belüli részére. Ötleteink megjelentek a HVG.hu-n, és és Hutiray Gyula alpolgármester is fogadott minket. Kérésére részletesen is kidolgoztuk javaslatainkat, melyeket – az egész kerületre kiterjedően - alább olvashattok. Azt szeretnénk, hogy elmúljanak a már éjszaka is álló dugók, mindenki számára biztonságosabb és könnyebb legyen gyalog és kerékpárral közlekedni, ezzel egy egészségesebb, emberibb, családbarátabb környezetben, jobban lehessen Erzsébetvárosban élni. Javaslataink meglévő igények, közösségi javaslatok alapján születtek.

Hutiray Gyula alpolgármester, Kürti Gábor a Kerékpárosklub elnöke és Erdős Zoltán a belvárosi területi szervezet tagja

Javaslatunk főbb pontjai:

  • Biztonságosabb, 30-as sebességkorlátozás a fő tömegközlekedési útvonalak kivételével. Szűkebb, tömegközlekedéssel is járt utcákon 40-es sebességhatár lenne jó, a nagyobb utak kivételével.
  • Sebességcsökkentés lassításra késztető megoldásokkal: kereszteződések megemelésével, szűk utcákban a járda és az útpálya egy szintbe hozásával, iskolák előtti területek védelmével
  • Járdaszegélyek kiszélesítése, járdafülek építése kereszteződésekben a gyalogos közlekedők védelmében
  • Kerékpáros kétirányú keresztező tengelyek kialakítása (főútvonalak kis forgalmú övezetben való elkerülésére is): Csányi utca – Klauzál utca, Péterfy Sándor utca – Sajó utca, Vörösmarty utca – Almássy utca, Rózsa utca – Huszár utca
  • Átmenő autóforgalom elterelése a fő tömegközlekedési útvonalak kivételével, hogy a nem itt élők vagy dolgozókon kívül másnak ne legyen vonzó autóval áthajtani a területen. Kerületiek számára problémás utcák: Király utca, Dob utca, a Nagykörút menekülőútjának használt Csányi utca- Klauzál utca útvonal, Nagydiófa utca, Péterfy Sándor utca, Rózsa utca, Rejtő Jenő utca, Garay tér.
  • Kétirányú kerékpáros közlekedés biztosítása, hogy az átmenő autóforgalom elterelése mellett a csendes, zajtalan, kis helyen is elférő járművekkel továbbra is közlekedni lehessen
  • Fizetős parkolás bevezetése este és hétvégén is (nem az itt lakóknak, hanem az ide érkező, máshol lakóknak)
  • Új kerékpártárolók népszerű célpontoknál, csomópontokban
  • Új kerékpársávok: Bajza utca, Damjanich utca
  • Gyalogos-kerékpáros övezetek engedélyes autóbehajtással: Kazinczy utca, Dob utca (Holló utca és Kazinczy utca között), Klauzál tér (piac előtt), Garay tér (piac előtt), Rejtő Jenő utca, Barát utca
  • Új építésű házak esetén kötelezővé tenni a kerékpártárolás megoldását

Dob utca: este is utók torlódnak, járdákon alig elférő gyalogosok, kerékpározók a tükrök között


Hutiray Gyulának elküldött részletes javaslatainkat itt olvashatjátok.

Kövesd belvárosi területi szervezetünk facebook oldalát, csatlakozz hozzánk!

 


Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

  • Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.
  • Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!