Bringázni élmény!

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) 2014. január 23-án tartotta „Hivatásforgalmi, hálózatba illeszthető kerékpárutak fejlesztésének előkészítése” című konferenciáját. A rendezvény témáját négy, egymáshoz szervesen kapcsolódó kerékpáros infrastruktúra beruházás adta:

  • Duna menti EuroVelo 6  Rajka-Budapest szakasza;
  • EuroVelo budapesti átvezetése;
  • új Budapest – Balaton kerékpárút;
  • Balatoni Bringakör fejlesztése.

1. ábra: A kapcsolódó projektek és az egyes nyomvonalváltozatok

(forrás: Bringázni élmény konferencianyag)

Az Új Széchenyi Terv keretén belül, Európai Uniós támogatással kerülnek kidolgozásra a tervek, melyre 768 millió forintos keret áll rendelkezésre. A projekt célja a 2014-2020-as időszakban való megvalósítás előkészítése. A fenti összegből a 2008 óta létező, soha be nem fejezett  Kerékpáros Nyilvántartó Rendszer (KENYI) is megújul.

Az egyes alprojektek tervezői ismertették a lehetséges nyomvonalváltozatokat, illetve a tervezés során alkalmazott módszertanokat. Az általános szempontok az alábbiak voltak:

  • Útügyi Műszaki Előírás (UME) vonatkozó szabványai;
  • lehetőleg elkülönített, szilárd burkolatú és megfelelő szélességű (3 kerékpáros egymás mellett) létesítmény alkalmazása;
  • 30 km-ként élelemforrás, 50 km-ként szállás és 150 km-ként közösségi közlekedés elérhető legyen;
  • magassági vonalvezetés: max. 6%-os emelkedő;
  • hivatásforgalmi és turisztika szempontok;
  • kacsolódó beruházások figyelembe vétele (hálózatfejlesztés).

A konferencián vetített prezentációk itt érhetőek el:

A Magyar Kerékpárosklub részt vesz a további egyeztetéseken, a fejleményekről a későbbiekben beszámolunk.

Forrás: Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ

Hozzászólások

Új hozzászólás beküldése

Fehérvárt merre lehetne még megközelíteni BP irányából? A Velencei-tóval erre van összeköttetés, ráadásul a Zombori útig egész elviselhető az állapota, leszámítva az életveszélyes kanyarokat.

A Budapest-Balaton kerékpárút tervek alapján, Székesfehérvárt érintő szakasza, Budapest irányából Budai úton (7-es út) felől csatlakozna. Feltétlen vizsgálni kellene más lehetőségeket is.

ez a konferencia nem a végleges terveket mutatta be, hanem a tervezés egy fázisában a kérdéseket vetette fel. A terveket készítő konzorciumok rendszeresen kérik ki a véleményünket, ezeket igyekszünk - mint korábban is - a közösség véleménye alapján kidolgozni. (azért pdf és nem eredeti formátum, mert ezek messze meghaladnák a szerverünk kapacitását)

A budapesti átvezetésnél a problémát NEM a kerékpárosok jelentik, hanem a helyszűke. Ötletünk van egy csomó, csak némelyik egy pöttyet drága és/vagy óriási társadalmi és/vagy politikai ellenállásba ütközne.

A budapesti szakaszról pedig azért nincs még konkrétum, mert zajlik a tervezés.

Sokat bringázok Vác és Budapest között, szeretném valahogy megkérdezni az illetékeseket, hogy a Dunakeszi-Budapest Megyeri híd szakasz mikor fog megépülni? Nagyjából 3 km megoldatlan részről van szó, mindenkinek ki kell menni a forgalmas 2-es útra, ha tovább akar menni Pest felé!
Az is érdekelne, hogy a kerékpárút egyes szakaszai kinek a tulajdonában vannak, kinek kellene karbantartani, tisztítani azokat, esetleg ősszel valahogy letakarítani a faleveleket, hogy ne rohadjanak rá az útra, és ne legyen ezáltal a kerékpárút életveszélyesen csúszós?
Szerintetek ki tudna erre válaszolni?

Megjegyzem, hogy a prezentációk pdf-be konvertálása a lehető legrosszabb ötlet volt. Ahol egy dián több, egymásra időben később kerülő infó van, ott semmit nem lehet látni (csak a legfelső képet). Talán inkább az eredeti formátumában kellett volna felrakni, úgy az ilyen megoldások is megmaradnak, látszanak.

Nos, ezekből a prezentációkból sem derül ki sok ilyen formában. A Budapesten átvezető kerékpárút preziben pl semmi konkrétum, viszont a "probléma" szó ha jól számolom 10x szerepel. Egyszóval, a kerékpárosok még mindig problémát jelentenek és senkinek semmi ötlete, hogy mi legyen ezzel a renitens társasággal :)