Van egy jó cél, amihez most te is csatlakozhatsz: ha szerinted is fontos a munkánk és szeretnél még több minőségi információt kapni kerékpárutak állapotáról, akkor támogasd a projektet bármilyen összegű adománnyal.
Mire használnánk?
- Egyik legfontosabb célunk, hogy bemutassunk újonnan épült kerékpárutakat vidéken és Budapesten egyaránt. Az újdonságokról készített videó mellett szakmai véleményünket is megismerhetitek a bemutatott út kapcsán, így még több információval látnánk el titeket. Ha rossz minőségű kerékpárúttal van dolgunk, érdemes bemutatni, miért nem jó, hogy tanuljon belőle a tervező, és a felhasználó is, hogy mire kell vigyázni. Ha jó lett, akkor pedig jár az elismerés a tervezőnek és megbízónak, és jó információ a felhasználóknak is, hogy egy nagyon jó szolgáltatási színvonalú kerékpárúttal gyarapodtunk.
- Bemutatnánk videón a budapesti bringaköröket: bárki által, bármilyen kerékpárral bejárható városi, kijelölt bringás útvonalakat.
- Kerékpárutak ideiglenes lezárásakor javaslatot teszünk ez elkerülési lehetőségekre. Nagyon régóta küzdünk a bicikliutak terelés nélküli lezárásai és balesetveszélyes felbontásai ellen. A közlekedés terelése jogszabályok alapján működik, amelyet jogilag csak nagyon ritkán lehet megtámadni. A jelenlegi kapacitásunk és befolyásunk kevés ahhoz, hogy áttörő eredményeket érjünk el benne. Jogszabályok alapján egy kerékpárút lezárásakor az útra terelhetők a biciklisek, amely teljesen jogszerű és támadhatatlan, azonban sok esetben a komfort szint esése akkora, hogy inkább nem használják a kerékpárosok az utat, és más közlekedési módot választanak. Ezt szeretnénk megelőzni azzal, hogy elfogadható kerülővel jó komfortszint megtartásával javaslunk útvonalat.
- I bike Budapest, Happy Mass, egyéb kerékpáros eseményeken készítenénk videókat, hogy bemutassuk milyen sokan szeretnénk bringázni a városokban is.
- 1,5 méteres előzési oldaltávolság kötelezővé tételéért végzett kampányunkhoz készítenénk szemléltető videókat, megtámogatva az oldaltávolságmérés projektet. Jelenleg a KRESZ konkrét oldaltávolság előírása helyett csak „megfelelő” távolságot rögzít. A KRESZ-módosítási javaslatunkban lakott területen belül minimum 1 méteres (miért csak 1 méter? Településen belül ennél szélesebb kötelező oldaltávolságra sok esetben nem lenne hely), lakott területen kívül minimum 1,5 méteres előzési oldaltávolság előírását kérjük. Ez egyrészt a kerékpározók biztonságérzetének, másrészt pedig a balesetek megelőzése szempontjából is fontos. Már ötödik éve folynak tárgyalások az illetékesekkel a KRESZ bringás vonatkozásainak frissítéséről. Mi pedig a háttérben folyamatosan dolgozunk: a 1,5 méteres előzési oldaltávolság kötelezővé tételéért végzett kampányunkban az önkénteseink folyamatosan végzik az adatgyűjtést: műszerrel mérik, hogy milyen távolsággal előzik meg őket az autók, lakott területen belül és kívül egyaránt. Szemléltető videókat szeretnénk készíteni, megtámogatva az oldaltávolságmérés projektünket, hogy még több emberhez eljusson az ügy!
A tervezett célösszeg 300.000 forint,
amiből egy GoPro MAX kamerát és a hozzá szükséges kiegészítőket meg tudnánk venni.
Nagyon sokat kell még tennünk a kerékpárosbarát fejlesztésekért, ezzel együtt nekünk is fejlődnünk kell, amihez egy kamera nagyban hozzájárulna.
Az alábbi bankszámlaszámra utalt bármilyen mértékű adománnyal támogathatod az projektet:
- Kedvezményezett: Magyar Kerékpárosklub
- Bankszámlaszám: 10700488-48619307-51100005
- A közlemény rovatba kérjük, írd be „Adomány_GoPro”
Vagy weboldalunkon keresztül is tudsz minket támogatni: az adományozó felületen a legördülő menüből válaszd ki az Adomány_Gopro opciót és támogasd bármilyen mértékű adománnyal a bringás fejlődésért végzett munkánkat.