Facebook Instagram Youtube

Az Európai Parlamentben is győztek a kerékpárosok!

2007.01.22
Az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) hónapok óta dolgozik tagszervezeteivel, többek között velünk, a Magyar Kerékpárosklubbal, hogy az Európai Parlament asztalán lévő, vasúti személyszállítást érintő törvénytervezetbe bekerüljön egy olyan módosítás, amely kötelezővé teszi minden személyvonaton a biciklitároló kialakítását. Január 18-án, Strasbourgban megtörtént a végszavazás: győztek a kerékpárosok.Az Európai Parlament második olvasatban is elfogadta az úgynevezett harmadik vasútcsomagot, mely Európa szerte érvényes utasjogokat fogalmaz meg, rendelkezik a biciklik vasúti szállításáról, illetve szabályozza a vonatok menetrendjét és a vasúti dolgozók munkarendjét is.Az összeurópai vasútcsomag egyik eleme a kerékpárok szállíthatóságát garantálja. Ennek értelmében minden személyvonaton, még a szupergyors TGV-n és ICE-n is biztosítani kell egy olyan szállítóhelyiséget, melybe a kerékpárok, egyéb sporteszközök és nagyobb csomagok is beférnek.Michael Cramer, az európai zöldek közlekedéspolitikusa a törvénycsomag kapcsán kifejtette, hogy ezzel létrejöhet egy Európát teljes egészében lefedő, más szállítási eszközökkel sikeresen versengő vasúti hálózat.A képviselő szerint a jelenleg az európai úthálózaton mozgó árumennyiség egy részét ki lehet váltani tehervonatokkal. A menetrendek igazításától és a határátlépéseket könnyítő szabályozástól olcsóbb és gyorsabb lesz a vasúti szállítás.Ezt támasztja alá, hogy a fejlett vasúthálózattal rendelkező Németországban hat év alatt negyedével, míg a sűrűbb hálózatú Hollandiában 42 százalékkal nőtt a vasúti teherforgalom aránya.A most elfogadott rendelkezés szerint az uniós tagországokban 2017-ig kell összekapcsolni és kiépíteni egy olyan személyszállító vasúti hálózatot, amellyel Európa szerte, Lisszabontól Tallinig, Malmőből Calabriáig vagy Londonból Athénig utazhatunk gyorsan és kényelmesen.

Az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) hónapok óta dolgozik tagszervezeteivel, többek között velünk, a Magyar Kerékpárosklubbal, hogy az Európai Parlament asztalán lévő, vasúti személyszállítást érintő törvénytervezetbe bekerüljön egy olyan módosítás, amely kötelezővé teszi minden személyvonaton a biciklitároló kialakítását. Január 18-án, Strasbourgban megtörtént a végszavazás: győztek a kerékpárosok.

Az Európai Parlament második olvasatban is elfogadta az úgynevezett harmadik vasútcsomagot, mely Európa szerte érvényes utasjogokat fogalmaz meg, rendelkezik a biciklik vasúti szállításáról, illetve szabályozza a vonatok menetrendjét és a vasúti dolgozók munkarendjét is.

Az összeurópai vasútcsomag egyik eleme a kerékpárok szállíthatóságát garantálja. Ennek értelmében minden személyvonaton, még a szupergyors TGV-n és ICE-n is biztosítani kell egy olyan szállítóhelyiséget, melybe a kerékpárok, egyéb sporteszközök és nagyobb csomagok is beférnek.

Michael Cramer, az európai zöldek közlekedéspolitikusa a törvénycsomag kapcsán kifejtette, hogy ezzel létrejöhet egy Európát teljes egészében lefedő, más szállítási eszközökkel sikeresen versengő vasúti hálózat.

A képviselő szerint a jelenleg az európai úthálózaton mozgó árumennyiség egy részét ki lehet váltani tehervonatokkal. A menetrendek igazításától és a határátlépéseket könnyítő szabályozástól olcsóbb és gyorsabb lesz a vasúti szállítás.

Ezt támasztja alá, hogy a fejlett vasúthálózattal rendelkező Németországban hat év alatt negyedével, míg a sűrűbb hálózatú Hollandiában 42 százalékkal nőtt a vasúti teherforgalom aránya.

A most elfogadott rendelkezés szerint az uniós tagországokban 2017-ig kell összekapcsolni és kiépíteni egy olyan személyszállító vasúti hálózatot, amellyel Európa szerte, Lisszabontól Tallinig, Malmőből Calabriáig vagy Londonból Athénig utazhatunk gyorsan és kényelmesen.