Az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) hónapok óta dolgozik tagszervezeteivel, többek között velünk, a Magyar Kerékpárosklubbal, hogy az Európai Parlament asztalán lévő, vasúti személyszállítást érintő törvénytervezetbe bekerüljön egy olyan módosítás, amely kötelezővé teszi minden személyvonaton a biciklitároló kialakítását. Január 18-án, Strasbourgban megtörtént a végszavazás: győztek a kerékpárosok.
Az Európai Parlament második olvasatban is elfogadta az úgynevezett harmadik vasútcsomagot, mely Európa szerte érvényes utasjogokat fogalmaz meg, rendelkezik a biciklik vasúti szállításáról, illetve szabályozza a vonatok menetrendjét és a vasúti dolgozók munkarendjét is.
Az összeurópai vasútcsomag egyik eleme a kerékpárok szállíthatóságát garantálja. Ennek értelmében minden személyvonaton, még a szupergyors TGV-n és ICE-n is biztosítani kell egy olyan szállítóhelyiséget, melybe a kerékpárok, egyéb sporteszközök és nagyobb csomagok is beférnek.
Michael Cramer, az európai zöldek közlekedéspolitikusa a törvénycsomag kapcsán kifejtette, hogy ezzel létrejöhet egy Európát teljes egészében lefedő, más szállítási eszközökkel sikeresen versengő vasúti hálózat.
A képviselő szerint a jelenleg az európai úthálózaton mozgó árumennyiség egy részét ki lehet váltani tehervonatokkal. A menetrendek igazításától és a határátlépéseket könnyítő szabályozástól olcsóbb és gyorsabb lesz a vasúti szállítás.
Ezt támasztja alá, hogy a fejlett vasúthálózattal rendelkező Németországban hat év alatt negyedével, míg a sűrűbb hálózatú Hollandiában 42 százalékkal nőtt a vasúti teherforgalom aránya.
A most elfogadott rendelkezés szerint az uniós tagországokban 2017-ig kell összekapcsolni és kiépíteni egy olyan személyszállító vasúti hálózatot, amellyel Európa szerte, Lisszabontól Tallinig, Malmőből Calabriáig vagy Londonból Athénig utazhatunk gyorsan és kényelmesen.