Forrás: hvg.hu Kevesebb a baleset, és a forgalom is gyorsul, ha a belvárosokban nem választják szét az autósokat és a gyalogosokat, vagyis ha nem szabályozzák túl a forgalmat – állítják holland és angol szakértők. Az a biztos, ami bizonytalan – hangzik az új városi forgalomszervezési elv. Nincs külön úttest és járda, nincs korlát vagy fekvőrendőr. Nincsenek közlekedési táblák, tehát sebességkorlátozás sincs. Szabályozás híján az autósok kénytelenek a saját józan eszükre hallgatni. A hollandiai Drachten belvárosában, ahol mindezt kipróbálták, lassabban hajtanak, mint azelőtt, és csökkent a balesetek száma.
Forrás: hvg.hu
Kevesebb a baleset, és a forgalom is gyorsul, ha a belvárosokban nem választják szét az autósokat és a gyalogosokat, vagyis ha nem szabályozzák túl a forgalmat – állítják holland és angol szakértők. Az a biztos, ami bizonytalan – hangzik az új városi forgalomszervezési elv. Nincs külön úttest és járda, nincs korlát vagy fekvőrendőr. Nincsenek közlekedési táblák, tehát sebességkorlátozás sincs. Szabályozás híján az autósok kénytelenek a saját józan eszükre hallgatni. A hollandiai Drachten belvárosában, ahol mindezt kipróbálták, lassabban hajtanak, mint azelőtt, és csökkent a balesetek száma.