Facebook Instagram Youtube

Útfelújítás és négyesmetró

2007.11.08
Az alábbi táblázatban szereplő utak a közeljövőben felújításra kerülnek valamilyen formában. Az a feladatunk, hogy meghatározzuk, mely utakra szükséges valamilyen kerékpáros infrastruktúrát betervezni. Az, hogy ez sáv, vagy út, vagy jelölt folyosó legyen, még korai eldönteni. Nekem született egy javaslatom, de a többiek ötleteit is várjuk!

Az alábbi táblázatban szereplő utak a közeljövőben felújításra kerülnek valamilyen formában. Az a feladatunk, hogy meghatározzuk, mely utakra szükséges valamilyen kerékpáros infrastruktúrát betervezni. Az, hogy ez sáv, vagy út, vagy jelölt folyosó legyen, még korai eldönteni. Nekem született egy javaslatom, de a többiek ötleteit is várjuk!

Továbbá holnap lesz az őrmezei közösségi házban a kelenföldi metróvégállomás rendezési terveivel kapcsolatos lakossági fórum. Ezen hangoztatni kell, hogy ne felejtsék el a kerékpáros infrastruktúra tervezésekor kikérni az MK véleményét.

November 12 -ig megtekinthetőek a megvásárolt ötletpályázatok, javaslom mindenki nézze meg őket alaposan.

A terveket alaposan szemügyre véve arra az álláspontra jutottam, hogy a tervpályázat kiírása nagyon szegényes lehetett. Specifikációként a területet, a beépítés fokát, és egy hozzávetőleges autós/gyalogos számot adhattak át a pályázóknak. semmi egyebet. Az első három helyezett tényleg gondolt a kerékpárosokra is, B+R parkoló, hidas átvezetés ilyesmi. A maradék megvásárolt terveken semmi nyoma kerékpáros infrastruktúráknak. (Jó lenne azért látni a többi indulót is, hátha azokon van valami ilyesmi) Több pályázó gondolta az 1-es villamos végállomását behozni az etele térre, azonban csak az első helyezett gondolta úgy, hogy ezt a lehető legközelebb helyezi el a 19/49 es és a metró/vasút állomáshoz. A többi néhány száz méteres gyaloglásra kényszeríti az utasokat.

A tervek legnagyobb része figyelmen kívül hagyta a meglévő gyalogos alagutat.

Az alábbi linken olvasható a bírálóbizottság összefoglaló értékeléséből néhány részlet. Ebből ki is derül, hogy milyen szempontokat tartottak fontosnak. Mivel ez ötlet pályázat volt, egyáltalán nem biztos, hogy az egyik vagy a másik terv fog megvalósulni teljes egészében.

http://epiteszforum.hu/node/7319

A fő irányvonal szerintem az legyen, hogy a kerékpáros létesítmények szolgálják ki mind a tranzit, mind a célforgalmat oly módon, hogy ne kényszerítse a kerékpárost indokolatlan kerülőkre, és szintkülönbségek leküzdésére. A célforgalom számára egyszerű elérhetőséget kell teremteni a metróhoz, vasúthoz, buszokhoz, villamosokhoz, és a P+R parkolókhoz. Tranzit útvonalként javasolhatjuk -ha megépül, és nem lesz csatlakozása az autópályához, hanem csak helyi összeköttetést lát el- a Rimaszombati - Bartók tengelyt, illetőleg az Őrmező - Etele út irányt.

 

147 167 11 XI. Bartók Béla út buszmegállók (nagykockásakat)     600 rossz állapotban van (saját észrevétel) 2008 nagykockakő ->bazaltbeton  
148 148 11 XI. Dombóvári út (Pázmány Péter sétány - Budafoki út) 850 8,47 7200 FKF ZRt. 2008 Erősen nyomvályús!  
149 149 11 XI. Egér út (Andor utca - Budaörsi út) 3580 15 53700 FKF ZRt. 2008 egy réteg szőnyegezés elég rá, ne menjen a Budaörsi úti metróépítéssel együtt, tehát 2008. lenne jó  
150 150 11 XI. Érdi út (Németvölgyi út - Márton Áron tér) 450 7,33 3300 FKF ZRt. 2008    
151 151 11 XI. Fadrusz u. (Villányi út - Bartók Béla út) 180 9,44 1700 FKF ZRt. 2008   buszsáv a Villányi út és a Bartók között, az utcahossz felétől
152 152 11 XI. Fehérvári út (Kondorosi út - Dombóvári út) 2200 15,45 34000 FKF ZRt. 2008   2x240 m RAFS vágányépítés, villamosperonok meghosszabbítása
153 153 11 XI. Hegyalja út (BAH csp. - Németvölgyi út) 2080 7,5 15600 FKF ZRt. 2008   ÚTSZÉLESÍTÉS, középsziget elbontás indokolt lenne a buszsáv az Erzsébet híd irányában
154 154 11 XI. Hengermalom út (Fehérvári út - Budafoki út) 800 16,75 13400 FKF ZRt. 2008   buszsáv mindkét irányban, jellemzően a parkolósáv megszüntetésével (103-as!), 1-es villamos
155 164 11 XI. Menyecske u. (Balatoni út - Neszmélyi út) 690 15,65 10800 kerület 2008 teljes szerkezettel, kicsi szélesítéssel, parkoló Negatív öblök?
156 170 11 XI. Németvölgyi út (Hegyalja u. Érdi út) 310 5,81 1800 saját 2008    
157 160 11 XI. Törökbálinti út (Márton Áron tér - Irhás árok) 1200 6,5 7800 FKF ZRt. 2008    
158 161 11 XI. Alabástrom u. (Péterhegyi u. - Bazsalikom u.) 300 7 2100 kerület 2009 útvonal a Bazsalikom, Torma utcával  
159 162 11 XI. Bazsalikom u. (Gépész u. - Kecskeméti József u.) 520 8,08 4200 kerület 2009 útvonal a Torma, Alabástrom  
160 168 11 XI. Budafoki (Szt. Gellért tér - Dombóvári út) 1550 9 13950 rossz állapotban van (saját észrevétel) 2009 Gellért téri lezárással hangoltan  
161 166 11 XI. Kelenhegyi utca (Mihály utca - Somlói út) 1220 7 8540 régió 2009 útvonal  
162 169 11 XI. Sáfrány utca (Kondorosi út - buszvégállomás) 1275 13 16575 rossz állapotban van (saját észrevétel) 2009    
163 157 11 XI. Sasadi út (Budaörsi út - Márton Áron tér) 2200 8,64 19000 FKF ZRt. 2009 2008. csatorna  
164 158 11 XI. Somlói út (Kelenhegyi út - Szüret u.) 540 6 3250 FKF ZRt. 2009 útvonal  
165 159 11 XI. Szüret u. (Villányi út - Somlói út) 530 8,11 4300 FKF ZRt. 2009 útvonal  
166 171 11 XI. Torma u. (Péterhegyi út - Bazsalikom utca) 265 7 1855 saját 2009 Útvonal a Bazsalikom, Alabástrom  
167 147 11 XI. Bogdánfy u. (Irinyi József u. - Budafoki út) 700 6 9800 FKF ZRt. 2010    
168 163 11 XI. Etele út (Etele u. - Fehérvári út) 1419 15 21285 kerület 2010   Buszsáv Kelenföld Vkp., illetve a Thán Károly u. előtt
169 155 11 XI. Irinyi József u. (Petőfi híd - Október 23. u.) 800 21 19300 FKF ZRt. 2010 Egy réteg szőnyegezés, csak Szabadság híd megnyitása után  
170 156 11 XI. Repülőtéri út (Kőérberki út - Budapest határ) 550 6 3800 FKF ZRt. 2010    
171 165 11 XI. Than Károly u. (Andor u. - Hadak u.) 450 6,67 3000 kerület 2010