Az alábbi táblázatban szereplő utak a közeljövőben felújításra kerülnek valamilyen formában. Az a feladatunk, hogy meghatározzuk, mely utakra szükséges valamilyen kerékpáros infrastruktúrát betervezni. Az, hogy ez sáv, vagy út, vagy jelölt folyosó legyen, még korai eldönteni. Nekem született egy javaslatom, de a többiek ötleteit is várjuk!
Továbbá holnap lesz az őrmezei közösségi házban a kelenföldi metróvégállomás rendezési terveivel kapcsolatos lakossági fórum. Ezen hangoztatni kell, hogy ne felejtsék el a kerékpáros infrastruktúra tervezésekor kikérni az MK véleményét.
November 12 -ig megtekinthetőek a megvásárolt ötletpályázatok, javaslom mindenki nézze meg őket alaposan.
A terveket alaposan szemügyre véve arra az álláspontra jutottam, hogy a tervpályázat kiírása nagyon szegényes lehetett. Specifikációként a területet, a beépítés fokát, és egy hozzávetőleges autós/gyalogos számot adhattak át a pályázóknak. semmi egyebet. Az első három helyezett tényleg gondolt a kerékpárosokra is, B+R parkoló, hidas átvezetés ilyesmi. A maradék megvásárolt terveken semmi nyoma kerékpáros infrastruktúráknak. (Jó lenne azért látni a többi indulót is, hátha azokon van valami ilyesmi) Több pályázó gondolta az 1-es villamos végállomását behozni az etele térre, azonban csak az első helyezett gondolta úgy, hogy ezt a lehető legközelebb helyezi el a 19/49 es és a metró/vasút állomáshoz. A többi néhány száz méteres gyaloglásra kényszeríti az utasokat.
A tervek legnagyobb része figyelmen kívül hagyta a meglévő gyalogos alagutat.
Az alábbi linken olvasható a bírálóbizottság összefoglaló értékeléséből néhány részlet. Ebből ki is derül, hogy milyen szempontokat tartottak fontosnak. Mivel ez ötlet pályázat volt, egyáltalán nem biztos, hogy az egyik vagy a másik terv fog megvalósulni teljes egészében.
http://epiteszforum.hu/node/7319
A fő irányvonal szerintem az legyen, hogy a kerékpáros létesítmények szolgálják ki mind a tranzit, mind a célforgalmat oly módon, hogy ne kényszerítse a kerékpárost indokolatlan kerülőkre, és szintkülönbségek leküzdésére. A célforgalom számára egyszerű elérhetőséget kell teremteni a metróhoz, vasúthoz, buszokhoz, villamosokhoz, és a P+R parkolókhoz. Tranzit útvonalként javasolhatjuk -ha megépül, és nem lesz csatlakozása az autópályához, hanem csak helyi összeköttetést lát el- a Rimaszombati - Bartók tengelyt, illetőleg az Őrmező - Etele út irányt.
147 | 167 | 11 | XI. | Bartók Béla út buszmegállók (nagykockásakat) | 600 | rossz állapotban van (saját észrevétel) | 2008 | nagykockakő ->bazaltbeton | |||
148 | 148 | 11 | XI. | Dombóvári út (Pázmány Péter sétány - Budafoki út) | 850 | 8,47 | 7200 | FKF ZRt. | 2008 | Erősen nyomvályús! | |
149 | 149 | 11 | XI. | Egér út (Andor utca - Budaörsi út) | 3580 | 15 | 53700 | FKF ZRt. | 2008 | egy réteg szőnyegezés elég rá, ne menjen a Budaörsi úti metróépítéssel együtt, tehát 2008. lenne jó | |
150 | 150 | 11 | XI. | Érdi út (Németvölgyi út - Márton Áron tér) | 450 | 7,33 | 3300 | FKF ZRt. | 2008 | ||
151 | 151 | 11 | XI. | Fadrusz u. (Villányi út - Bartók Béla út) | 180 | 9,44 | 1700 | FKF ZRt. | 2008 | buszsáv a Villányi út és a Bartók között, az utcahossz felétől | |
152 | 152 | 11 | XI. | Fehérvári út (Kondorosi út - Dombóvári út) | 2200 | 15,45 | 34000 | FKF ZRt. | 2008 | 2x240 m RAFS vágányépítés, villamosperonok meghosszabbítása | |
153 | 153 | 11 | XI. | Hegyalja út (BAH csp. - Németvölgyi út) | 2080 | 7,5 | 15600 | FKF ZRt. | 2008 | ÚTSZÉLESÍTÉS, középsziget elbontás indokolt lenne a buszsáv az Erzsébet híd irányában | |
154 | 154 | 11 | XI. | Hengermalom út (Fehérvári út - Budafoki út) | 800 | 16,75 | 13400 | FKF ZRt. | 2008 | buszsáv mindkét irányban, jellemzően a parkolósáv megszüntetésével (103-as!), 1-es villamos | |
155 | 164 | 11 | XI. | Menyecske u. (Balatoni út - Neszmélyi út) | 690 | 15,65 | 10800 | kerület | 2008 | teljes szerkezettel, kicsi szélesítéssel, parkoló | Negatív öblök? |
156 | 170 | 11 | XI. | Németvölgyi út (Hegyalja u. Érdi út) | 310 | 5,81 | 1800 | saját | 2008 | ||
157 | 160 | 11 | XI. | Törökbálinti út (Márton Áron tér - Irhás árok) | 1200 | 6,5 | 7800 | FKF ZRt. | 2008 | ||
158 | 161 | 11 | XI. | Alabástrom u. (Péterhegyi u. - Bazsalikom u.) | 300 | 7 | 2100 | kerület | 2009 | útvonal a Bazsalikom, Torma utcával | |
159 | 162 | 11 | XI. | Bazsalikom u. (Gépész u. - Kecskeméti József u.) | 520 | 8,08 | 4200 | kerület | 2009 | útvonal a Torma, Alabástrom | |
160 | 168 | 11 | XI. | Budafoki (Szt. Gellért tér - Dombóvári út) | 1550 | 9 | 13950 | rossz állapotban van (saját észrevétel) | 2009 | Gellért téri lezárással hangoltan | |
161 | 166 | 11 | XI. | Kelenhegyi utca (Mihály utca - Somlói út) | 1220 | 7 | 8540 | régió | 2009 | útvonal | |
162 | 169 | 11 | XI. | Sáfrány utca (Kondorosi út - buszvégállomás) | 1275 | 13 | 16575 | rossz állapotban van (saját észrevétel) | 2009 | ||
163 | 157 | 11 | XI. | Sasadi út (Budaörsi út - Márton Áron tér) | 2200 | 8,64 | 19000 | FKF ZRt. | 2009 | 2008. csatorna | |
164 | 158 | 11 | XI. | Somlói út (Kelenhegyi út - Szüret u.) | 540 | 6 | 3250 | FKF ZRt. | 2009 | útvonal | |
165 | 159 | 11 | XI. | Szüret u. (Villányi út - Somlói út) | 530 | 8,11 | 4300 | FKF ZRt. | 2009 | útvonal | |
166 | 171 | 11 | XI. | Torma u. (Péterhegyi út - Bazsalikom utca) | 265 | 7 | 1855 | saját | 2009 | Útvonal a Bazsalikom, Alabástrom | |
167 | 147 | 11 | XI. | Bogdánfy u. (Irinyi József u. - Budafoki út) | 700 | 6 | 9800 | FKF ZRt. | 2010 | ||
168 | 163 | 11 | XI. | Etele út (Etele u. - Fehérvári út) | 1419 | 15 | 21285 | kerület | 2010 | Buszsáv Kelenföld Vkp., illetve a Thán Károly u. előtt | |
169 | 155 | 11 | XI. | Irinyi József u. (Petőfi híd - Október 23. u.) | 800 | 21 | 19300 | FKF ZRt. | 2010 | Egy réteg szőnyegezés, csak Szabadság híd megnyitása után | |
170 | 156 | 11 | XI. | Repülőtéri út (Kőérberki út - Budapest határ) | 550 | 6 | 3800 | FKF ZRt. | 2010 | ||
171 | 165 | 11 | XI. | Than Károly u. (Andor u. - Hadak u.) | 450 | 6,67 | 3000 | kerület | 2010 |