Hírek: +1
Közönségszavazás a bringás Budapest 12+1 pontjáról
Most hozzád fordulunk: mondd el, te melyik fejlesztéseket tartanád fontosnak 2024-ig!
2019.09.20 |
aron
Elfogadták Budapest új Mobilitási Tervét, javaslataink alapján néhány ponton javítottak rajta
A Fővárosi Önkormányzat május végi Közgyűlésén elfogadták a Balázs Mór Terv helyébe lépő új Mobilitási Tervet. Stratégiai fontosságú dokumentumról van szó, ez alapján dől el, milyen irányba fejlődik Budapest közlekedése a következő évtizedben. A Kerékpárosklub több ponton is aggályosnak találta az elfogadásra javasolt anyagot, amit a Fővárosi Önkormányzattal kötött együttműködési megállapodásunk alapján véleményeztünk az elfogadása előtt, és javaslataink alapján egyes helyeken javították is. A Kerékpárosklub célja, hogy az is bringára tudjon ülni, aki még nem teszi, és azok is kényelmesebben kerékpározhassanak, akik már az utakon vannak. Esélyesnek tűnik, hogy a 2024-ig szükséges fejlesztésekről szóló 12+1 pontunk megvalósuljon a stratégia alapján, bár kevés konkrét utcanév szerepel a tervben. Az új Budapesti Mobilitási Terv esély egy környezet- és emberbarát, biztonságos és egészséges közlekedési rendszer kiépítéséhez, de vajon meg is valósítják a leírtakat?
2019.06.24 |
aron
Ezt vállalják a főpolgármester-jelöltek a 2024-ig szükséges fejlesztéseket soroló 12+1 pontunkból
Elküldtük az őszi önkormányzati választásokra készülő főpolgármester-jelölteknek az I bike Budapest felvonulásra írt 12+1 pontunkat, amiben a következő ciklusban szükséges kerékpárosbarát fejlesztéseket foglaltuk össze. Célunk, hogy a lakossági igények alapján a mostaninál sokkal többen közlekedhessenek kerékpárral, és a hiányzó fejlesztések ezt biztosítsák. Tarlós István, Karácsony Gergely és Puzsér Róbert is elköteleződött céljaink mellett, bár nem azonos mértékben vállaltak a későbbiekben számon kérhető lépéseket. Alább olvashatjátok a nekik írt levelünket és válaszaikat - változtatás nélkül.
2019.04.26 |
aron
A bringabarát Budapest 12 pontja 2024-ig
A Kerékpárosklub szakmai munkacsoportja és területi szervezetei segítségével összeállított egy 12+1 pontos programot, melyet a 2024-ig tartó önkormányzati ciklusban szükséges lenne megvalósítani a kerékpáros közlekedés arányának növelése, a kerékpározás gazdasági, egészségügyi és környezeti hasznának kiaknázása, a város élhetőbbé tétele céljából.
2019.04.25 |
aron
Köszönjük, hogy a rossz időben is 10000-en tekertetek velünk az I bike Budapesten!
A Rendőrség becslése szerint 10000-en voltak az eső ellenére a vasárnapi I bike Budapest bringás felvonuláson, amit a 2024-ig szükséges kerékpáros fejlesztésekért tartottak. A Kerékpárosklub 12+1 pontban foglalta össze, mit kéne tennie a következő főpolgármesternek ahhoz, hogy a Budapest kielégítse a lakói kerékpározás iránti igényét, aminek eredményeként azok is kerékpárral közlekedhetnének, akik még nem teszik. A felvonulás előtt Tarlós István, Karácsony Gergely és Puzsér Róbert is számonkérhető, pozitív választ küldött a szervezetnek, bár nem azonos mértékben tettek vállalásokat. Az I bike Budapest felvonuláson azt mondták, még egy választás előtt sem volt pártokon átívelő független támogatása a kerékpáros városfejlesztésnek.
2019.05.01 |
aron
A legfiatalabbak bringázásáról beszélgettünk Délkelet-Európa bringás szervezeteivel Újvidéken
Tavaly nyár elején Zágrábban találkoztunk először Délkelet-Európa bringás szervezeteivel, majd két hónappal később Újvidéken +1 néven informális hálózatot alapítottunk. Idén augusztus végén már egy közös workshop-on dolgoztunk ugyanitt a horvát, bosnyák, macedón, montenegrói és szerb biciklis aktivistákkal.
2015.09.12 |
aron