Munkatársak
Barna Eszter vagyok. 10 éves korom óta bringázom, először csak vidéken, majd egyre jobban a városban is. Imádok a természetben bringával túrázni, vagy épp a városban suhanni és csodálni a látképet. Már évek óta önkéntes munkában részt vettem az Egyesület életében, pl az I Bike felvonulások lebonyolításában. 2023 óta a mindennapi munkájából is aktívan kiveszem a részem. Feladatom minden, ami az irodához kapcsolódik, legyen az az irodai kávé, levelezés, adminisztráció vagy tag nyilvántartás, minden, ami ahhoz kell, hogy a kollégák gördülékenyen tudják végezni a munkájukat, és fejlődjön a bringás közlekedés.
|
Emődy Barbi vagyok, építőmérnök. A kezdetektől fogva utat tervezek, először csak asszisztensként, majd fő- és irányítótervezőként. Az évek során nagy tapasztalatra tettem szert nem csak a tervezésben, hanem a megbízókkal, hatóságokkal való egyeztetésben is. A repertoáromban minden előfordul: földút, autópálya, völgyhíd, alagút – de a kedvencem mindig is a belterületi tervezés volt. Mindig nagy kihívásnak éreztem, hogy megtaláljam azt a megoldást, amelyben az összes közlekedési mód megfér egymás mellett, persze kisebb-nagyobb kompromisszumok árán. Beiratkoztam a Kertészeti Egyetem tájépítész szakára is, ahol 5 évből 4-et végeztem el, amely aztán nagy hatással lett a későbbi éveimre. Onnantól fogva a tervezés során már a közlekedési eszközök helyett az embert állítottam a központba. Arra törekedtem, hogy ő érezze jól magát, függetlenül attól, hogy milyen közlekedési módot választott. Ezt tovább erősítették a külföldi tapasztalataim, ahol olyan magas színvonalú köztereket, városrészeket jártam be, amelyek példaértékűvé váltak a számomra. Elkezdtem gondolkodni azon, hogy mitől válik egy város élhetővé, és a napi munkába járás élményszerűvé. Most pedig itt vagyok, a klub mérnöke lettem. Azért hagytam ott a tervezést, mert ott évekig tart egy projekt megvalósítása, hiszen a tervek elkészítése, és engedélyezése tényleg sok időt vesz igénybe. Én azonban arra vágytam, hogy minél több projektben elmondhassam a véleményem, és ezzel is elősegíthessem a fenntartható várospolitika és ezzel együtt a kerékpározás térnyerését. A célom az, hogy a döntéshozókkal már meglévő kapcsolatokat tovább erősítsem. Megbízható és magas színvonalú munkával azt szeretném elérni, hogy a Magyar Kerékpárosklub már a tervezési feladatok kiírásánál ott legyen, és így a kezdetektől fogva képviselhessük és érvényesíthessük az érdekeinket. Megkerülhetetlen szereplőivé váljunk a fejlesztéseknek, ezzel biztosítva a kerékpározhatóság és élhető városok fejlődését. Mert „ahol jó kerékpározni, ott jó élni!”
|
Halász Anna, a Magyar Kerékpárosklub főtitkára vagyok, szociológus, külgazdasági-és marketing szakközgazdász. Az én feladatom az erőforrások szervezése, irányítása, a kijelölt célok sikeres teljesülése. Ezért összehangolok, egyeztetek, tárgyalok, számolok, kommunikálok a partnerekkel, pénzügyi és emberi erőforrást allokálok, fundraisinget művelek. Az egész még gyerekkoromban a Camping biciklimmel kezdődött. Szabadságot jelentett a tekerés. Élményeket a helyváltoztatás. Társakat, csapatot a többi bringás. Anno László Jánost, a Kerékpárosklub örökös elnökét kérdeztem meg, hogy lehetnék-e részese annak a víziónak, amit ő képvisel. Ebben az időben még szubkultúrának számított a biciklizés: télen köszöntöttük egymást a bringaúton, mert azon kevesekhez tartoztunk, akik felismerték a többiekkel való azonosságukat. Végigjártam a ranglétra fokozatait a Kerékpárosklubnál: önkéntesként voltam Critical Mass- és I bike Budapest rendező, pólóárus, kommunikációs munkacsoportban aktivistája, tárgyaltam támogatókkal és partnerekkel. Főtitkárként sem csökkent a kerékpározás iránti elhivatottságom és az álmom, hogy minél nagyobb számban, generációkon átívelve tudatosuljon a környezetvédelem, a bringa, mint a legjobb közlekedési eszköz, a mozgás szabadsága, az ellenszél cirógatása és a csapathoz tartozás.
|
Kádár Melinda vagyok, 2022 óta a Magyar Kerékpárosklub csapatának tagja. Sok éven át Szegeden éltem és ott tapasztaltam meg, milyen nagy előnye van a bringázásnak a mindennapi közlekedésben. Az ottani jól kiépített kerékpárút-hálózatnak köszönhetően a kerékpár vált számomra a legegyszerűbb, leggyorsabb és legélvezetesebb közlekedési eszközzé. A Kerékpárosklubban legfontosabb feladatomnak a szemléletformálást és az érzékenyítést tartom. Hiszem, hogy a városi közlekedés akkor működik igazán jól, ha a gyalogosok, kerékpárosok, autósok és a tömegközlekedést használók nem ellenfelekként, hanem partnerekként tekintenek egymásra. Ennek elősegítése érdekében aktívan dolgozom azon, hogy a különböző közlekedési módok közötti párbeszéd erősödjön, és mindenki számára biztonságosabb, fenntarthatóbb közlekedési lehetőségek jöjjenek létre. A kerékpározás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem kikapcsolódás és feltöltődés is.
|
Lagler Nóra vagyok, több, mint 12 éve dolgozom a Klubnál. 10 évig irodavezetője és pénzügyese voltam, gyakorlatilag végig éltem a „hőskorszakot”. 2 éve nyugdíjasként, 4 órás munkaidőben foglalkozom most már csak a pénzügyekkel, ami korábbi munkahelyeimen is a fő munkaköröm volt. Igyekszem a partnerek és kollégáim felé is rugalmasan és gyorsan végezni munkámat, ugyanakkor a lehető legprecízebben, ami ebben a munkakörben elengedhetetlen feltétel.
|
Liptay Orsolya vagyok, a Kerékpárosklub kampányfelelőse. A kerékpározás úgy 15 éve robbant be az életembe. Vettem egy Csepel egysebességes, dögnehéz biciklit, mert a fiammal szerettem volna kicsit kerékpározni a környéken. Két hét múlva gyakorlatilag letettem a kocsikulcsot, és mindenhová kerékpárral kezdtem járni, mert rájöttem, hogy ez az igazi szabadság. Természetesen az első héten majdnem elütöttek, úgy, hogy nekem volt elsőbbségem. Korábban leginkább autóztam, és számomra felfoghatatlan volt, hogy a gyengébb közlekedőt ilyen veszélyeknek teszik ki a közlekedésszervezők. Innen egyenes út vezetett a Critical Mass fórumra, a többi pedig már történelem. Számtalan kerékpáros kezdeményezésben vettem részt, Magyar Kerékpárosklub aktivistaként például évekig szerveztem a Kálvin téren a bringás reggelit, hosszú ideig tanítottam a tapasztalatlan kerékpárosokat a városi közlekedésre a Bebiciklizés keretében. Egy időben társaimmal szereld magad műhelyt és adománybringa-programot is üzemeltettünk Bringakonyha néven. Hamar rájöttem azonban, hogy az élhető város nem ér véget azzal, hogy megfelelő körülményeket biztosítunk a kerékpáros közlekedők számára. Mindennek a kulcsa az, hogy a gyalogosok hogyan érzik magukat a városban, hogyan tudnak közlekedni, és hogy a tér felosztásánál előnyben részesítjük, vagy megpróbáljuk minél inkább háttérbe szorítani őket. Ebből jött a zebra-akció, mikor egy időben arra hívtuk fel a figyelmet, hogy az autósok adják meg a gyalogosoknak az elsőbbséget a zebrán, mivel rendkívül magas a kijelölt gyalogátkelőhelyeken a gázolások száma. Emellett akciókat szerveztünk a Rákóczi úton a Síp utcai zebránál a gyalogos fázis meghosszabbítására egy zebrafutással, illetve volt olyan is, hogy fél órára visszavarázsoltuk a zebrákat a Blaha Lujza téren minden irányban, megmutatva, hogy itt csak az akarat hiányzik a normális közlekedési feltételek megteremtéséhez - több, mint tíz évvel később pedig végre át lehet kelni a felszínen. Hiszek abban, ha megtanuljuk tiszteletben tartani a gyengébb közlekedőt, akkor az vissza fog köszönni abban is, ahogy egymással bánunk a közlekedés keretein túl is.
|
Malatinszki Bella vagyok, a Kerékpárosklub közösségi koordinátora. Budapesten 2010 óta biciklizem, először csak egyetemre, majd munkába, később pedig a biciklizés lett a munkám, három évet dolgoztam futárként. Ott voltam rendezőként az első I bike Budapesten, akkor még nem gondoltam volna, hogy 2024-ben én leszek a főrendező! Ezen kívül a Kerékpárosklubnál önkéntes koordinációs feladatokat látok el, illetve hozzám tartoznak a Területi Szervezeteink is. Hiszek a közösségi cselekvés erejében, ezért ha szeretnél tenni a kerékpáros ügyért, csatlakozz hozzánk, légy önkéntesünk!
|
Papp Éci Van egy kutyám és 3 biciklim, de a legnagyobb szupererőm, hogy bármire tudok válaszolni, ami a Bringázz a munkába! kampányhoz kapcsolódik. Vagy tudom, hogy kit kell megkérdezni
|
Oszd meg kerékpáros élményeidet
Használd instagramon fotóid alatt a #kerekparosklub hashtaget és oszd meg a többiekkel merre tekertél, milyen kerékpáros fejlesztésekben botlottál a városban vagy ha részt vettél egy kerékpárosklub által szervezett rendezvényen.