Elnökség
Kürti Gábor - elnök
Kürti Gábor (Kükü) vagyok, 47 éves, házas, 3 gyerek apukája. 1990 óta több mint 200 000 kilométert bicikliztem Budapesten. 1995-ben lettem biciklisfutár első munkahelyemen, a Hajtás Pajtás futárszolgálatnál, melynek 2000-ben ügyfélkapcsolati-, majd cégvezetője lettem. Tagja voltam 2001-ben a Népstadionban rendezett Biciklisfutár Világbajnokság, és 2010-ben a csepeli gyárterületen szervezett Európa Bajnokság szervező csapatának, ahol a több száz induló között először találkoztunk biciklis felvonulással, vagy teherkerékpárosokkal. Ezután sok európai városban tanulmányozhattam multinacionális és lokális cégek és önkormányzatok teherkerékpáros rendszereit. Az osztrák vezetésű Cyclelogistics projekt keretében Milánóban teherkerékpár logisztikai trainer képesítést szereztem, majd a GLS és Hajtás Pajtás együttműködésével Budapest belvárosában elindítottuk az ország első és máig legnagyobb, elektromos furgonokkal és teherbiciklikkel dízel furgonokat kiváltó postacsomag szállító projektjét. Civil tevékenységem 2004-ben kezdtem a Critical Mass mozgalom hazai elindításával, majd 2005-ben ennek tömegbázisára építve László Jánossal és másokkal újraalapítottuk a korábban Balogh Gábor és társai által felépített Magyar Kerékpárosklubot. 16 éve vagyok a klub tagja, 10 éve elnökségi tagja és 7 éve a vezetője. Minden eddigi civil szerepvállalásom társadalmi munkában, díjazás nélkül végeztem, bár ez hétköznapokon csak munkáltatóm támogatásával volt lehetséges. Kezdetben csak a Critical Mass felvonulásaival és közösségszervezésével foglalkoztam, de 2011-ben nyilvánvalóvá vált, hogy a népszerű mozgalom és a kevésbé látható, de sokkal több munkát végző Kerékpárosklub kapcsolata enyhén rivalizáló, ami a közös célt tekintve kontraproduktív. 2 éves átmenettel egyesítettük a kettőt, a budapesti critical mass felvonulást is felváltva a Kerékpárosklub által szervezett I Bike Budapestre.
Elnökségi program
Csikai Mária
Elnökségi program
Dominus Ákos
Szalai László
Szalai László vagyok, 55 éves, 4 gyerek apukája. A 70-es évek óta biciklizek, főleg Budapesten és Pest megyében. A Velencei tó és a Balaton kerülés alap. 2022 óta pedig a BUBA lett a nagy kedvencem. A kerékpáros infrastruktúra hiányosságait évtizedeken át csendben konstatáltam. A Kerékpárosklubbal 2021-ben kerültem kapcsolatba. Megtetszett az összefogás és a lelkesedés, mely egy jobb világ reményével töltötte el a tagokat és a vezetőket. Először az Újbudai TSZ-hez és vezetőjéhez Varánuszhoz csatlakoztam. Az itteni tapasztalatokkal felvértezve, 2023-ban megalapítottam lakóhelyemen, Törökbálinton a Területi Szervezetet. Nagy reményekkel indultam neki feladatoknak. Első körben a helyi Bicibuszt sikerült megszervezni lelkes szülőkkel és gyerekekkel. Ennek jó hírét keltette már a Kerékpárosklub videós csapata és a Magyar Televízió is. Sőt, ezért a tevékenységünkért 2024-ben megkaptuk a Kerékpárosklub arany vándorserlegét. 2024-ben feltámasztottam poraiból a Kerek Bálint kerékpáros felvonulást, mely a budapesti I Bike felvonulásra hajaz Törökbálinton, persze sokkal kisebb méretben. Másodsorban, mint tapasztalati szakértő, belevettetem magam a helyi infrastruktúra fejlesztésének előmozdításába. A Kerékpárosklub segítségével már 2022-ben részt vehettem a város SUMP előkészítésében a Közlekedés Tudományi Intézetben és a tavaly elfogadott KHT-ba is volt szerencsém beleszólni. Az abban foglaltakkal felvértezve 2024-ben Törökbálint majdnem összes egyirányú utcáját sikerült megnyittatnom a kerékpárosok számára, mellyel igen előkelő helyet értünk el az európai városok között. (Lehet, hogy első? :-) ) A praktikusságon kívül ez a bringás közösség dekriminalizálásában is sokat segített. A mikromobilitás térnyerésének előmozdítása végett a környező településeket (Biatorbágy, Budaörs) is igyekszem szárnyaim alá venni. Kiemelten szoros az együttműködésem az érdi Területi Szervezet vezetőjével, Süle Zsolttal és Érd város önkormányzatával is. Lehetőleg mindenki maradjon a kaptafánál, abba szóljon bele amihez ért. Ezen elv mentén amióta csatlakoztam a Kerékpárosklubhoz, próbálom minden fórumon előmozdítani az infrastruktúra fejlesztést, mert látom, hogy értelmetlen és felesleges korlátozások, gáncsoskodások miatt nem megfelelő mértékben fejlődik az infrastruktúra. 2024 novemberben bekerültem a Kerékpárosklub elnökségi tagjainak sorába. Reménykedem, hogy így könnyebb lesz bizonyos helyeken előmozdítani a pozitív változást! Terveim között szerepel még, hogy a Magyar Kerékpárosklub ismeretségét és taglétszámát növeljem. A következő három évben ezért is fogok dolgozni. Köszönöm, hogy bizalmat szavaztatok nekem! |
Oszd meg kerékpáros élményeidet
Használd instagramon fotóid alatt a #kerekparosklub hashtaget és oszd meg a többiekkel merre tekertél, milyen kerékpáros fejlesztésekben botlottál a városban vagy ha részt vettél egy kerékpárosklub által szervezett rendezvényen.