A bringázástól jobb lesz a szex - kampány
2008.04.30
Mv.: - A biciklizéstől jobb lesz a szex - ezzel a gondolattal kampányol a kormány a bicikli mellett. Egy idősödő házaspár látja, hogy a szomszédék biciklivel járnak, és az átszűrődő hangok alapján arra gondolnak, hogy a sport formában tartja őket. Bécsben ötször annyi bicikliút van, mint Pesten, de a kormány szerint nem csak útból van kevés, kevés a biciklista is. Ezért akart a minisztérium, ahogy fogalmaztak, ütős, figyelemfelkeltő kampányt.
Mv.: - A biciklizéstől jobb lesz a szex - ezzel a gondolattal kampányol a kormány a bicikli mellett. Egy idősödő házaspár látja, hogy a szomszédék biciklivel járnak, és az átszűrődő hangok alapján arra gondolnak, hogy a sport formában tartja őket. Bécsben ötször annyi bicikliút van, mint Pesten, de a kormány szerint nem csak útból van kevés, kevés a biciklista is. Ezért akart a minisztérium, ahogy fogalmaztak, ütős, figyelemfelkeltő kampányt.
R.: - Két egymás mellett lakó, egymásra sok mindenben hasonlító házapár rövid története a reklám. Azonban míg az egyik biciklivel, a másik autóval érkezik haza. És ez csak az egyik fontos különbség. A film egyértelművé teszi, hogy az autós házaspár életéből nem csak a biciklizés hiányzik.
- Bringáznál inkább Te is, Rezső!
R.: - Végül az irigykedő háziasszonyhoz biciklin érkezik a postás. A reklámot készítő cég vezetői azt magyarázták, hogy a filmet nem a tévékben, hanem az interneten terjesztik. Így annyiból jött ki az egész kampány, amennyiért egy igazi reklámfilmet a tévékben egyszer-kétszer adnának csak le. A lényeg, azt mondták, hogy az emberek beszéljenek róla.
- Bringázz inkább Te is!
Bonyhádi Gábor Revision Gerilla Marketing: - Ez egy integrált kampány, amiben az egyik kommunikációs elem a gerilla marketing, jelent esetben egy vírusfilm.
Kaizer Gábor Revision Gerilla Marketing: - Az emberek egymás között beszélnek, egymás között adják tovább a videót. Az internetre feltöltve terjesztjük, próbálunk beszélgetéseket generálni ezekről a fórumokban, blogokban és más közösségi on-line felületeken.
R.: - Budapesten 170-180 kilométer bicikliút van. Bécsben ennek az ötszöröse, hét-nyolcszáz kilométer. Arról nem is beszélve, hogy a Magyar Kerékpáros Klub szerint a budapesti utak kétharmada olyan, hogy az bicikliútnak aligha nevezhető. Az országban 1500- 2000 kilométer van összesen, ennyi bicikliút Ausztria pirossal jelölt részén, egyetlen tartományában van. A Gazdasági Minisztérium szóvivője azt mondta, hogy nemcsak azzal foglalkoznak, hogy több út épüljön, több biciklis is kell. Ezért a mostani kampány.
S miért döntöttek a szex mellett?
Ábrahám Gergely szóvivő, Gazdasági Minisztérium: - Sajnos nagyon alacsony az ingerküszöb, úgyhogy mindenképpen egy ütős, figyelemfelkeltő kampányra gondoltunk. A cégnek volt egy javaslata, mi elfogadtuk és azt gondolom, hogy sikeres, hiszen most egyébként a TV2 sem foglalkozna ezzel a témával.
R.: - A szexszel kampányoló filmért a minisztérium 3,2 millió forintot fizetett. Az első öt napban az interneten eddig körülbelül 50 ezren nézték meg.
- Bringáznál inkább Te is, Rezső!
Mv.: - László János a Magyar Kerékpáros Klub elnöke a stúdióban. Jó estét kívánok!
László János elnök, Magyar Kerékpáros Klub: - Jó estét kívánok!
Mv.: - Gondolom látta a filmet. Önnek tetszik?
László János elnök, Magyar Kerékpáros Klub: - Igen.
Mv.: - Miért?
László János elnök, Magyar Kerékpáros Klub: - Ütős. .... Ötvenezren nézték. Működik.
Mv.: - Nyilván, mint egy kerékpáros klub elnöke, tudja, hogy a többi biciklisnek vajon mi a véleménye erről?
László János elnök, Magyar Kerékpáros Klub: - Ezt nem tudom a többi biciklist nem ismerem, sokan beszéltünk róla, mindenkinek tetszik, sokan beszélnek róla. Ez már jó. Én nagyon támogatom az, hogy sok pénzt kéne arra költeni, hogy szemléletet váltsunk. Nemcsak arról van szó, amit a szóvivő úr ott az előbb a riportban mondott, hogy, hogy kevés a biciklista, több biciklista kellene, kevés az az ember, aki figyeli a másikat közlekedésben. Kevés az autós, aki figyeli a kerékpárost, kevés kerékpáros , aki figyeli az autóst, a gyalogost. Nagyon jó lenne, ha nagyon sok pénz arra költődne, hogy a szemléletet váltsuk, tanítsuk meg magunkat arra, hogy például biciklizzünk...
Mv.: - Akkor Ön is úgy látja, hogy elég alacsony az ingerküszöb és azt föl lehet piszkálni, ahogy szintén a szóvivő mondta?
László János elnök, Magyar Kerékpáros Klub: - Hú, ehhez én, ehhez a szakmához, hogy alacsony az ingerküszöb, nem értek, azt tudom, azt tudom, hogy nagyon-nagyon nehezen tudjuk eljuttatni az üzenetet, szóval nagyon, ha ez azt jelenti, akkor valóban nagyon-nagyon nehéz eljuttatni például ilyen civil módon nem gvagyunk rá képesek.
Mv.: - Azzal egyébként egyetért, amit szintén a kormánytól kaptunk információnak, hogy nemcsak a bicikliút kevés, hanem kevesen vannak maguk a kerékpárosok is itt Magyarországon? Nem tudom, nincsenek összehasonlító adataim.
László János elnök, Magyar Kerékpáros Klub: - Kerékpár nagyon sok van. 300 ezer kerékpár, eladott kerékpár Magyarországon, az rettentő sok, több, mint autó. Tehát kerékpár van. Tehát az emberek valamit akarnak, mert megvették a kerékpárjukat. Hogy miért nem használják közlekedésre, annak nagyon sok oka van. Az egyik fél, a másik azt gondolja, sok előítélet van, hogy esőben nem lehet, hogy megizzadok, hogy, szóval egy csomó elítélet van, ezeken mindegyiken az tudna segíteni, ha nagyon-nagyon sok pénz reklámra. Például az előítéleteknek a megcáfolására költenék.
Mv.: - Ön hogy látja, hogy több lenne a biciklis, az valamilyen módon jobban kényszerítené a kormányt arra, nemcsak, hogy ilyen felvilágosító filmeket, vagy ilyen felhívó filmeket csináljon, hanem mondjuk, hogy több bicikliutat építsen?
László János elnök, Magyar Kerékpáros Klub: - Szerintem sok biciklis van, azért túl vagyunk egy vasárnapon, a Critical Mass felvonuláson, amin nyolcvanezren...
Mv.: - Nyolcvanezer, igen.
László János elnök, Magyar Kerékpáros Klub: - ...voltunk, nem tudom, hogy sok-e vagy kevés. Nem tudom, mi a sok, mi a kevés. Előtte két nappal, három nappal volt egy felmérés, még a BKV-sztrájk előtt, amikor a lakosságnak 17 százaléka úgy nyilatkozott, hogy ő kerékpárt fog használni holnap, ezen a bizonyos sztrájkon. Az még ennél is sokkal több, ennek a háromszorosa, ha jól számolom. Tehát van itt nagyon sok ember, most Budapestről beszélünk, aki, azt gondolom, használnám és használja a biciklit. Tegnapi napon olyan zsúfolt volt minden kerékpáros út, hogy, hogy szinte nem lehetett már biciklizni. Igen, azt gondolom, ha minél többen vagyunk kint az úton, kerékpárosok, minél többen használjuk, annál inkább lehet kényszeríteni, annál inkább kényszerül önkormányzat, kormányzat arra, hogy a kerékpárosokért tegyen, már nemcsak kerékpárokra van szükség, azt kérdezte, hogy annál több kerékpárutat építenek-e. Nemcsak kerékpárút kell, talán nem is feltétlenül városokban, többnyire kerékpárút kell, kerékpáros -barát közlekedéstervezés. Egy kis utcában nem kell kerékpárút, ott csak egy-két forgalomtechnikai eszköz kell ahhoz, hogy biztonságosan áthaladhassunk.
Mv.: - Még valamit mondjon meg! Kérem, mit szólnak Önök a dugódíjhoz? Tehát hogy 2010 után esetleg a kormány bevezetné. Nyilvánvalóan növelné az Önök esélyét.
László János elnök, Magyar Kerékpáros Klub: - Mi nem vagyunk külön, bocsánatot kérek, nekünk, nem nekünk kell esély, azt gondolom, a városnak kell esély arra, hogy túlélje ezt a hihetetlen környezeti állapotot, amibe azáltal kerültünk bele, mert sokkal több az autó, mint akár négyzetméter van, úgy értem az egyéni gépjármű. Ezeknek egy jelentős része irracionálisan használódik, hogy csúnyán fejezzem ki, naponta. Tehát vizsgálatok szerint 20-30 százaléka az utaknak az 5-6 kilométert közlekedik a személygépkocsival, másfél órát, ennek semmiféle racionális magyarázata. Ha ez nem lenne, akkor már mindjárt jobb lenne a levegő, alkalmasint biciklizni is jobban lehetne, ez nem cél, ez eszköz. Az útdíj, az egy eszköz arra, sok mással együtt vagy sok más után, előtt, nem tudom, hogy talán ráébreszti az autósokat, hogy nem muszáj, merthogy a kényszer mindenütt a, mindenütt tulajdonképpen Európa nagyvárosaiba belátták nagyon sok helyen, hogy önként nem fognak az emberek kiszállni az autójukból. Még erre a rövid útra sem. Pedig semmi értelme nincs, ha racionálisan gondolkodik, mégis kényszerítő eszközök, sok más pozitív lépéssel együtt működnek.
Mv.: - László János! Köszönöm, hogy itt volt!
László János elnök, Magyar Kerékpáros Klub: - Én köszönöm!
Forrás: TV2 Tények - éjszaka 2008.04.23.