Facebook Instagram Youtube

A British Telecom kerékpáros kilométerekkel csökkenti ökológiai lábnyomát

2011.04.01
A közel 20 millió ügyféllel és 100 ezer alkalmazottal a világ 70 országában működő British Telecom (BT) magyar leányvállalata az idén elnyerte a kerékpáros-barát munkahely címet.

A közel 20 millió ügyféllel és 100 ezer alkalmazottal a világ 70 országában működő British Telecom (BT) magyar leányvállalata az idén elnyerte a kerékpáros-barát munkahely címet.


A társadalmi felelősségvállalás fontos része a cég globális stratégiájának, és annak szinte minden működési területén megjelenik. A BT informatikai és távközlés megoldásai kimutatható mértékben járulnak hozzá a világ széndioxid-kibocsátásának csökkentéséhez. A cég egyik fő célkitűzése, hogy 2020-ig 80 százalékkal csökkentse széndioxid-kibocsátását, és szolgáltatásaival az ügyfeleinél is hatékonyabbá váljon az energiafelhasználás.  Ennek a stratégiának a része az alternatív közlekedési formák támogatása is.

A cég a központi elvekkel összhangban Magyarországon is próbál minél többet tenni. Mára a magyar leányvállalat hivatalosan is deklarált kerékpáros stratégiával rendelkezik. A dokumentum egyértelmű elkötelezettséget mutat az alkalmazottak szénlábnyomának csökkentésére, támogatja és népszerűsíteni igyekszik a környezetbarát, helytakarékos, biztonságos és egészséges kerékpáros közlekedést cégen belül és kívül is egyaránt.

 

A kerékpáros közlekedés elősegítésére a vállalat kerékpártárolót és zuhanyzót építtetett a dolgozóknak. A zuhanyzók és öltözők kialakításában fontos szerepe volt az előzetes dolgozói közvélemény-kutatásnak, melynek eredménye egyértelműen megmutatta, hogy a legtöbb munkavállaló e helyiségek hiánya miatt nem közlekedett kerékpárral a munkába.

A központi és üzemeltetői egyeztetések után a már meglévő dohányzó helyiségek helyén az összes dolgozó számára elérhető zuhanyzókat és öltözőket alakítottak ki.


A közvélemény-kutatás a munkahelyre kerékpározás további fő akadályként a biztonságos kerékpártárolás hiányát nevezte meg. Megoldásként az iroda üzemeltetőjével együttműködésben a cégnek sikerült elérni, hogy a bringások zárt, kártyabeléptető-rendszerrel ellátott tárolóban tudják tartani kerékpárjaikat.

A BT természetesen aktív résztvevője a Bringázz a munkába! kampánynak. A 2010-es őszi Bam! kampányban a menedzsment oklevéllel és saját ajándékcsomaggal is kedveskedett azon csapattagoknak, akik legalább 8-szor bringáztak a munkába.

Kerékpáros témában rendszeresen jelennek meg cikkek a havi hírlevelekben, ezen kívül pedig a kerékpáros hírek, események, tárolási és öltözési lehetőségek, legfontosabb tudnivalók a KRESZ-ben, baleset-megelőzési tanácsok valamint további hasznos linkek külön intra oldalon elérhetőek a dolgozók számára.

A BT a 2012-es londoni olimpiai játékok támogatójaként egyre nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy dolgozói egészséges életmódot folytassanak. Egy vállalati kezdeményezés keretében a dolgozók 2011-ben egy éven keresztül belső céges 'WorkFit' elnevezésű kampányban is részt vehetnek, mely az aktív életmódot támogatja, és amelyben a vállalat értékes nyereményekkel igyekszik ösztönözni a versenyben indulókat.

A kis csapatokba csoportosult résztvevők hétről hétre regisztrálják a széles skálából kiválasztható heti sporttevékenységeiket, köztük akár a kerékpár nyergén töltött időt is, melyet egy értékelő-rendszer lépésekre konvertálva rögzít. A kihívás önmagában cselekvésre ösztönöz, s mivel a feltételek is biztosítottak, garantálható a siker: egyre több életvidám, elégedett, boldog és egészséges munkatárs mosolyog egymásra a bringák nyergéből, hirdetve, hogy a kerékpározás menő dolog!