Egyre erősebben hallatszanak olyan hírek, hogy készül a KRESZ módosítása. Ennek, mi kerékpárosok, nagyon örülünk, mindannyian tudjuk, hogy hány olyan szabály van a most érvényes változatban, ami hátrányos a kerékpáros közlekedés szempontjából, és hány olyan szabály nincs benne, amire már rég szükség lenne.
2006-ban a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium kerékpáros ügyekért felelős miniszteri megbízottja, Bodor Ádám szervezésében megindult tárcaközi egyeztetésre a Magyar Kerékpárosklub is meghívót kapott, ekkorra készítettük el javaslatainkat először. Ezekből annak idején nem valósult meg semmi, a tervezett időközi KRESZ módosítás nem valósult meg. Talán most!
Az utóbbi időben megindult egyeztetési munkára azonban már nem hívták meg szervezetünket. Reméljük, hogy erre hamarosan sor kerül.
Álláspontunkat, javaslatainkat ezért most itt a honlapon ismertetjük, és kérünk mindenkit, hogy itt a fórumon tegye hozzá saját ötleteit, írja meg véleményét, hogy végül olyan álláspontot képviselhessünk, ami mindannyiunk számára elfogadható.
1. Szoros jobbratartás megváltoztatása
2. Kerékpárút kötelezõ használatának szabályozása ("nem kötelezõ kerékpárút" jelzése)
3. Kerékpáros utca vagy zóna a táblával jelölt övezetben csak kerékpárral lehet közlekedni. Más jármûvel csak kiegészítõ tábla esetén, a táblával megszabott járművel ill. a táblán jelzett idõszakban vagy engedéllyel (pl. lakó) lehet behajtani és várakozni, ilyen esetben azonbana kerékpárosok alá vannak rendelve. Gépjármûvek maximum 25 km/h-valközlekedhetnek. A kerékpárosok egymás mellett is haladhatnak.
4. Kerékpáros védõsáv: szaggatott vonallal (vagy máshogy) jelzett, az úttest kerékpárosok közlekedéséreajánlott része, használata nem kötelezõ, gépjárművel is használható, a kerékpárosok veszélyeztetése nélkül.
5. Kerékpáros piktogram útburkolati jel használatának jogi szabályozása
6. Kerékpáros átkelõhely tábla: közút - kerékpárút keresztezésekor
7. Autóbuszsáv használatának engedélyezése kerékpárosok számára (kivéve, ha tábla
tiltja / táblával jelzett idõszakban)
8. A kerékpáros létesítményeket használó elektromos kerékpár és robogó legnagyobb teljesítményének és/vagy sebességének meghatározása.
9. Kerékpárúton/sávon várakozó jármű eltávolíthatóságának szabályozása
10. Jobbra/balra kanyarodó jármű elsõbbséget ad annak a kerékpárosnak, aki azt az utat keresztezi, amelyre a jármű bekanyarodik