Facebook Instagram Youtube

Az autózás társadalomtörténete és jövője

2006.11.17
Forrás: építészfórum.hu 1900 körül aligha sejtette valaki az autózásról, hogy száz év alatt milyen alapvető kultúraformáló tényezővé növi ki magát, s hogy következményei annyira szerteágazóak, hogy sokrétű társadalmi hatásait szinte lehetetlen követni. Ma már biztosan állítható, a belsőégésű motorok majdnem száz éves dicsőséges fejlődésének vége. De meg tudjuk-e mondani, hogy milyen lesz az autózás jövője? S milyen megoldások várhatók az autózás okozta problémák komplex kezelésére?

Forrás: építészfórum.hu

1900 körül aligha sejtette valaki az autózásról, hogy száz év alatt milyen alapvető kultúraformáló tényezővé növi ki magát, s hogy következményei annyira szerteágazóak, hogy sokrétű társadalmi hatásait szinte lehetetlen követni. Ma már biztosan állítható, a belsőégésű motorok majdnem száz éves dicsőséges fejlődésének vége. De meg tudjuk-e mondani, hogy milyen lesz az autózás jövője? S milyen megoldások várhatók az autózás okozta problémák komplex kezelésére?

November 23-án Az autózás társadalomtörténete és jövője címmel Tóth Attiláné (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Innovációmenedzsment és Technikatörténet Tanszék) tart vitaindító előadást. Felkért hozzászóló: Majtényi György (történész, Magyar Országos Levéltár). Időpont: November 23., csütörtök, 18:00-20:00 Helyszín: Jövő Háza, Teátrum-Hajó Szervezés: Környezeti Társadalomkutatók, www.essrg.org 2006 őszétől folytatódik a két éve sikeresen zajló Fenntartható Magyarország beszélgetéssorozat a Jövő Házában "Tudomány - Társadalom - Állampolgári Részvétel" témakörben. Várunk mindenkit, akit érdekel az aktuális tudományos-technológiai kutatások sokrétű társadalmi hatása, szeretne bekapcsolódni egy egyedülálló beszélgetési fórumba, ahol a legújabb tudományos-technológiai kutatások társadalmi hatásainak megvitatására nyílik lehetőség informális környezetben, a Teátrum Hajó részén.

További olvasnivaló:

Tóth Attiláné: Elektromos autó

Majtényi György: Az autózás története 1920-1960