Facebook Instagram Youtube

Bringára, magyar!

2008.05.26
Már az autósok is figyelmesebbek Hamarosan a fővárosiak az interneten véleményezhetik az új budapesti kerékpáros programot. A Fővárosi Önkormányzat szeptemberre dolgozza ki ennek végleges verzióját, melynek célja, hogy egyre többen pattanjanak bringára. Tény, hogy még nem vagyunk Amszterdam, Budapesten csak a közlekedők 1,5-2 százaléka választja a kerékpárt, és csak száznyolcvan kilométer a kerékpárutak hossza. Ez utóbbit szeretnék megduplázni 2013-ig, a mostani úthálózat egyötöde tekinthető megfelelőnek: a többség elhanyagolt.
Már az autósok is figyelmesebbek Hamarosan a fővárosiak az interneten véleményezhetik az új budapesti kerékpáros programot. A Fővárosi Önkormányzat szeptemberre dolgozza ki ennek végleges verzióját, melynek célja, hogy egyre többen pattanjanak bringára. Tény, hogy még nem vagyunk Amszterdam, Budapesten csak a közlekedők 1,5-2 százaléka választja a kerékpárt, és csak száznyolcvan kilométer a kerékpárutak hossza. Ez utóbbit szeretnék megduplázni 2013-ig, a mostani úthálózat egyötöde tekinthető megfelelőnek: a többség elhanyagolt. - Azt szeretnénk elérni, hogy minden kompatibilis legyen a kerékpárral, ami a közlekedéssel kapcsolatos. Ez sokkal komplexebb annál, mint hogy kerékpárutakat építünk. A sok hátrány ellenére egyébként nőtt a biciklisek száma a fővárosban. Ez talán annak is köszönhető, hogy lassan az autósok is hozzászoknak, hogy léteznek biciklisek és "gyelnek rájuk - magyarázza KÜRTI GÁBOR, a Critical Mass szervezője. Ezzel együtt a mai napig sem veszélytelen a főváros útjain nyeregbe pattanni: információink szerint a legveszélyesebb szakasz az Andrássy út, mivel a biciklis útvonal a parkoló autók és a járda között nagyon szűken van kijelölve. A BajcsyZsilinszky úton és a körút nagy részén a kijelölt kerékpárút hiányában viszont a turisták között kell szlalomozni. A Közép-Dunántúlon szerencsésebb a helyzet, mint a fővárosban, ott kevesebb az osztott közlekedés, ráadásul nemrég nyolc pályázó nyert EU-támogatást kerékpárútra. Üröm az örömben, hogy az egymilliárdos támogatási keretet nem sikerült kiosztani, ezért júniusban újra kiírják a pályázatot 343 millió forint értékben. Forrás: Napi Ász