Facebook Instagram Youtube

Hiányzik a járda és a bicikliút

Forrás: Népszava, 2007.10.28.Balesetveszélyes az M0-s körgyűrű Csömör és Budapest közötti részén átívelő két felűljáró Balesetveszélyes az átkelés a Csömöri úti felüljárón. Ha így marad a 80 milliárdos uniós beruházás, az önkormányzat nem adja ki a használatba vételi engedélyt. Járda é s biciklisávnélkül épültmeg az MO-s körgyűrű Csömör és Budapest közötti részén átívelő két felüljáró; ez elleni mintegy kétszázan tiltakoztak a Csömöri Civil Egyesület által szervezett demonstráción vasárnap a Major úti felüljárónál. Fábri István, az egyesület vezetője kifejtette, az unió által 85 százalékban támogatott mintegy 80 milliárd forintos beruházás hiányosságai miatt balesetveszélyes az átkelés a felüljárókon. Petíciójukat, amelyet már mintegy ezren írtak alá, eljuttatják az önkormányzathoz és a társberuházóhoz, valamint a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumhoz (GKM). Vella Nándor, Csömör alpolgármestere elmondta: az önkormányzat nem adja ki a használatba vételi engedélyt jövő szeptemberben, ha a kivitele ző nem pótolja a hiányosságokat. Rámutatott: a GKM-mel kötött szerződésben az szerepel, hogy a gyalogos és a biciklis közlekedésre is alkalmassá teszik a felüljárókat. Az érvényben lévő építési engedély, melyet a Pest Megyei Közlekedési Felügyelet adott ki, külön nem írt elő kerékpárutat egyik felüljárónál sem. A társaság azonban kész a további konzultációra. A civil szervezetek képviselőit november 14-re egyeztetésre hívták.

Forrás: Népszava, 2007.10.28.

Balesetveszélyes az M0-s körgyűrű Csömör és Budapest közötti részén átívelő két felűljáró Balesetveszélyes az átkelés a Csömöri úti felüljárón. Ha így marad a 80 milliárdos uniós beruházás, az önkormányzat nem adja ki a használatba vételi engedélyt. Járda é s biciklisávnélkül épültmeg az MO-s körgyűrű Csömör és Budapest közötti részén átívelő két felüljáró; ez elleni mintegy kétszázan tiltakoztak a Csömöri Civil Egyesület által szervezett demonstráción vasárnap a Major úti felüljárónál. Fábri István, az egyesület vezetője kifejtette, az unió által 85 százalékban támogatott mintegy 80 milliárd forintos beruházás hiányosságai miatt balesetveszélyes az átkelés a felüljárókon. Petíciójukat, amelyet már mintegy ezren írtak alá, eljuttatják az önkormányzathoz és a társberuházóhoz, valamint a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumhoz (GKM). Vella Nándor, Csömör alpolgármestere elmondta: az önkormányzat nem adja ki a használatba vételi engedélyt jövő szeptemberben, ha a kivitele ző nem pótolja a hiányosságokat. Rámutatott: a GKM-mel kötött szerződésben az szerepel, hogy a gyalogos és a biciklis közlekedésre is alkalmassá teszik a felüljárókat. Az érvényben lévő építési engedély, melyet a Pest Megyei Közlekedési Felügyelet adott ki, külön nem írt elő kerékpárutat egyik felüljárónál sem. A társaság azonban kész a további konzultációra. A civil szervezetek képviselőit november 14-re egyeztetésre hívták.

Tiltakozás a szellembringánál. Halálra gázolt társuk emlékére és az elhibázott kerékpárútfejlesztés elleni tiltakozásul fehérre festett kerékpárt láncolt le a Thököly út és a Stefánia kereszteződésénél több kerékpáros és környezetvédő szervezet - Critical Mass mozgalom, Magyar Kerékpárosklub (MKK) stb. - több száz képviselője vasárnap. A vétlen áldozat múlt pénteken haladt a járdára felfestett bicikliávban, és a kereszteződésen való átkelés közben ütötte el egy kanyarodó teherautó. László János MKK-elnök szerint számtalan szakértő azt állítja, a járdán kialakított bicikliút használata veszélyes lehet.