Forrás: www.bicycle.irisnet.be
Budapest és Magyarország többi - kerékpározást már fontosnak tartó, de az eszközöket ehhez még nem találó – városa számára érdekes cikk jelent meg Brüsszelről a német kerékároskub (ADFC) havonta megjelenő újságjában (Radvelt). Ami figyelemre méltó, az az, hogy mikor kezdtek bele a kerékpáros közlekedést segítő munkába, és most hol tartanak.
"Brüsszelben 1999-ben a közlekedésben a kerékpáros utak aránya még csak 1% volt. Ennek növelésére hoztak néhány intézkedést: egyirányú utcákban megengedték a kerékpárosoknak az ellenirányú közlekedést, kerépársávot jelöltek ki, mintegy 800, többnyire fedett kerékpár-tárolót létesítettek kb 50 vasút és metró állomáson.
A brüsszeli városüzemeltetés, együttműködve a német JC.Decaux nevű reklám céggel, kifejlesztet egy kerékpárkölcsönző rendszert, amely segítségével 1 €/óra összegért ma mobiltelefon segítségével gyönyörű kerékpárokat lehet bérbe venni. Már van ingyenes kerékpárkódolás, versenyeket szerveznek a kerékpárral vásárlók körében. Évente rendeznek kerékpáros napot a „hétköznapi kerékpározóknak”, iskolába vagy munkahelyre kerékpárral közlekedőknek.
Van már a városházán „kerékpárügyi koordinátor”, sőt egy külön e mail cím, amin a polgárok kérdéseket és javaslatokat küldhetnek a kerékpáros közlekedéssel kapcsolatban.
Súlyponti kérdés még a nyilvánosság bevonása: a kerékpáros-image támogatása reklámokkal nyilvános helyeken.
Végül a belga kerékpárosok, a király dekrétuma alapján, engedélyt kaptak arra, hogy a kerékpáros világítást akár a ruhájukra vagy táskájukra rögzítve is használhassák."
A fenti és más intézkedések hatásáról is lehet olvasni a www.bicycle.irisnet.be oldalon.