A közúti forgalom jelentős mértékben növeli a légszennyeződést. A károk minimalizálásához mindenre – utca- és épülettervekre, járművek fékezési, gyorsulási mintáira, időjárásra, stb. – kiterjedő, főként érzékelőkkel begyűjthető adatok és feldolgozásuk szükséges.A természeti és a természetet alakító művi jelenségeket figyelő szenzorok, szenzorhálózatok azonban nemcsak a környezetben építhetők ki, hanem járművek és utasaik is hordhatják őket. Az angliai Cambridge-ben például érzékelőkkel szerelték fel a kézbesítőfutárok kerékpárjait (egészen pontosan azok csomagtartóját): a ketyerék mobiltelefon segítségével egyrészt a levegő szennyezettségéről, szénmonoxid-, nitrogénoxid-, nitrogéndioxid-tartalmáról, másrészt a jármű pontos térbeli pozíciójáról „tudósítanak.” Az adatokat egy (azokat feldolgozó) kutatólaboratóriumba küldik el.
A közúti forgalom jelentős mértékben növeli a légszennyeződést. A károk minimalizálásához mindenre – utca- és épülettervekre, járművek fékezési, gyorsulási mintáira, időjárásra, stb. – kiterjedő, főként érzékelőkkel begyűjthető adatok és feldolgozásuk szükséges.
A természeti és a természetet alakító művi jelenségeket figyelő szenzorok, szenzorhálózatok azonban nemcsak a környezetben építhetők ki, hanem járművek és utasaik is hordhatják őket.
Az angliai Cambridge-ben például érzékelőkkel szerelték fel a kézbesítőfutárok kerékpárjait (egészen pontosan azok csomagtartóját): a ketyerék mobiltelefon segítségével egyrészt a levegő szennyezettségéről, szénmonoxid-, nitrogénoxid-, nitrogéndioxid-tartalmáról, másrészt a jármű pontos térbeli pozíciójáról „tudósítanak.” Az adatokat egy (azokat feldolgozó) kutatólaboratóriumba küldik el.
Tovább az Index cikkére