RTL-KLUB ESTE
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dátum : 2007.09.22. - 1835Adó : RTL-KlubMűsor : Híradó este (R:)Credit: 0038
Mv.: - Budapesten egy átlagos hétköznapon 600 ezer autó közlekedik. Ma, az Autómentes Napon már kora délután mérhető volt, hogy jóval alacsonyabb a légszennyezettség, ha nincsenek autók például az Andrássy úton. A felmérések szerint a káros anyagok közvetve több ezer ember halálát okozzák minden évben Magyarországon.
R.: - Nagykerekű, kiskerekű, minden volt ma az Andrássy úton. És itt legfeljebb csak a sátrakat és a gyalogosokat kellett kerülgetni. Szokni kellett az új járművet. De az Andrássy úton kívül nem állt meg az élet. Bőven volt autó a városan az autómentes napon, pedig a hozzáértők szerint jobb biciklizni.
László János elnök, Magyar Kerékpáros Klub: - Biciklizni jó, mert az ember úgy ér be a munkahelyére, hogy visszatérjek erre a példára, hogy már egy tízperces, húszperces mozgása is megvolt arra a napra. Biciklizni jó, mert fogyaszt, a nők gyönyörűek lesznek tőle.
R.: - De nemcsak nőknek és nemcsak ezért ajánlott kerékpár vagy séta. Budapesten egy átlagos hétköznapon 600 ezer autó közlekedik. Becslések szerint a légszennyezettség 75%-át ezek okozzák.
Lenkei Péter, a Levegő Munkacsoport irodavezetője: - Egy uniós kutatás kimutatta, hogy például a finompor-szennyezés évente közel 2000 ember halálát okozza Budapesten. Ez tízszer annyi, mint amennyien balesetekben meghalnak, de az ózon is legalább 250 ember életét követeli.
R.: - És Budapesten tíz év alatt tízszer annyi lett az asztmás. Ez a mozgó légszennyezettség-mérő csütörtökön és ma is itt állt az Andrássy úton.
Váraljai Irén, VITUKI: - Körülbelül egyharmaddal csökkentek a szennyezőanyag-koncentráció értékei a forgalommal terhelt naphoz képest.
R.: - Ezért is ajánlott az autó helyett a tömegközlekedés, BKV buszt egyébként ma itt bárki vezethetett, a gyaloglás vagy a kerékpár. Csakhogy a biciklisek szerint kevés a kerékpárút. A Közlekedési Minisztérium ezért is indította el a Kerékpáros Magyarország Programot, 56 milliárd forintot szánnak rá.
Bodor Ádám kerékpáros ügyekért felelős miniszteri megbízott: - Ebből 2000 kilométernyi kerékpárút, kerékpársáv építése lehetséges 2007 és 2013 között. Ez azt jelenti, hogy meg tudjuk duplázni a rendelkezésre álló kerékpárutak, kerékpársávok hosszát.
R.: - Azt ígérik, a mostaninál jobb minőségű kerékpárutak lesznek, és biciklitárolók is épülnek.
- Budapesten egy átlagos hétköznapon 600 ezer autó közlekedik. Ma, az Autómentes Napon már kora délután mérhető volt, hogy jóval alacsonyabb a légszennyezettség, ha nincsenek autók például az Andrássy úton. A felmérések szerint a káros anyagok közvetve több ezer ember halálát okozzák minden évben Magyarországon. - Ny.: László János elnök, Magyar Kerékpáros Klub Lenkei Péter, a Levegő Munkacsoport irodavezetője Váraljai Irén, VITUKI Bodor Ádám kerékpáros ügyekért felelős miniszteri megbízott
HÍRADÓMv.: - Budapesten egy átlagos hétköznapon 600 ezer autó közlekedik. Ma, az Autómentes Napon már kora délután mérhető volt, hogy jóval alacsonyabb a légszennyezettség, ha nincsenek autók például az Andrássy úton. A felmérések szerint a káros anyagok közvetve több ezer ember halálát okozzák minden évben Magyarországon.
R.: - Nagykerekű, kiskerekű, minden volt ma az Andrássy úton. És itt legfeljebb csak a sátrakat és a gyalogosokat kellett kerülgetni. Szokni kellett az új járművet. De az Andrássy úton kívül nem állt meg az élet. Bőven volt autó a városan az autómentes napon, pedig a hozzáértők szerint jobb biciklizni.
László János elnök, Magyar Kerékpáros Klub: - Biciklizni jó, mert az ember úgy ér be a munkahelyére, hogy visszatérjek erre a példára, hogy már egy tízperces, húszperces mozgása is megvolt arra a napra. Biciklizni jó, mert fogyaszt, a nők gyönyörűek lesznek tőle.
R.: - De nemcsak nőknek és nemcsak ezért ajánlott kerékpár vagy séta. Budapesten egy átlagos hétköznapon 600 ezer autó közlekedik. Becslések szerint a légszennyezettség 75%-át ezek okozzák.
Lenkei Péter, a Levegő Munkacsoport irodavezetője: - Egy uniós kutatás kimutatta, hogy például a finompor-szennyezés évente közel 2000 ember halálát okozza Budapesten. Ez tízszer annyi, mint amennyien balesetekben meghalnak, de az ózon is legalább 250 ember életét követeli.
R.: - És Budapesten tíz év alatt tízszer annyi lett az asztmás. Ez a mozgó légszennyezettség-mérő csütörtökön és ma is itt állt az Andrássy úton.
Váraljai Irén, VITUKI: - Körülbelül egyharmaddal csökkentek a szennyezőanyag-koncentráció értékei a forgalommal terhelt naphoz képest.
R.: - Ezért is ajánlott az autó helyett a tömegközlekedés, BKV buszt egyébként ma itt bárki vezethetett, a gyaloglás vagy a kerékpár. Csakhogy a biciklisek szerint kevés a kerékpárút. A Közlekedési Minisztérium ezért is indította el a Kerékpáros Magyarország Programot, 56 milliárd forintot szánnak rá.
Bodor Ádám kerékpáros ügyekért felelős miniszteri megbízott: - Ebből 2000 kilométernyi kerékpárút, kerékpársáv építése lehetséges 2007 és 2013 között. Ez azt jelenti, hogy meg tudjuk duplázni a rendelkezésre álló kerékpárutak, kerékpársávok hosszát.
R.: - Azt ígérik, a mostaninál jobb minőségű kerékpárutak lesznek, és biciklitárolók is épülnek.