A világban (...) már nem annyira a kerékpárutakra, mint inkább a szemléletformálásra és a megreformált közlekedési infrastruktúrájára költenek. Az úgynevezett élhető város kialakításának jegyében az embereket a gyaloglás, a tömegközlekedés, és a biciklizés felé próbálják fordítani. Ennek egyik leglátványosabb mozzanata például a gépjárműforgalom drasztikus visszaszorítása. Londonban, Berlinben, vagy Stockholmban ezt útdíjak bevezetésével érték el, de Bogotában például az útfelújításokat már a kerékpárosokra való tekintettel végzik. Talán érdemes eloszlatni közben egy tévedést is: a kerékpáros mintaországnak tartott Hollandiában a bicikliutak kialakítását alig kezdték korábban, mint mi. Ma náluk a városokban megtett utazások 50 százaléka már kerékpáron történik, míg Budapesten ez az arányszám jelenleg a 2 százalék közelében jár.
Sérelmes biciklisták - siralmas utak
2007.07.15
A világban (...) már nem annyira a kerékpárutakra, mint inkább a szemléletformálásra és a megreformált közlekedési infrastruktúrájára költenek. Az úgynevezett élhető város kialakításának jegyében az embereket a gyaloglás, a tömegközlekedés, és a biciklizés felé próbálják fordítani. Ennek egyik leglátványosabb mozzanata például a gépjárműforgalom drasztikus visszaszorítása. Londonban, Berlinben, vagy Stockholmban ezt útdíjak bevezetésével érték el, de Bogotában például az útfelújításokat már a kerékpárosokra való tekintettel végzik. Talán érdemes eloszlatni közben egy tévedést is: a kerékpáros mintaországnak tartott Hollandiában a bicikliutak kialakítását alig kezdték korábban, mint mi. Ma náluk a városokban megtett utazások 50 százaléka már kerékpáron történik, míg Budapesten ez az arányszám jelenleg a 2 százalék közelében jár.