Két találkozóról szeretnék beszámolni, ami a tavasz folyamán történt a szakmában.
Konzultációs nap
Két találkozóról szeretnék beszámolni, ami a tavasz folyamán történt a szakmában.
Konzultációs nap
A hazai forrású, útpénztárból finanszírozott, kerékpáros létesítmények fejlesztésére irányuló támogatási pályázatok készítői számára a
Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ konzultációs napot tartott 2008. április 24–én. A rendezvényen önkormányzatok vettek részt, hogy segítséget kapjanak a kerékpáros fejlesztési terveikhez és a pályázatíráshoz. A GKM tárgyalójában megtartott konzultációs napon tízen valahány település küldöttje vett részt.
A GKM és a KKK illetései: Bodor Ádám, Sztaniszláv Tamás és Hartmann Tamás a pályázati rendszert mutatták be. A Bringaút Egyesületnek és a Magyar Kerékpárosklubnak volt lehetősége az önkormányzatok számára bemutatni, hogy mit nem szeretnek, és mit szeretnek a bringások. Így el tudtam mondani, hogy mit érdemes tenni egy településnek a kerékpáros barát úthálózat kialakítása érdekében. A Pej Kálmán és Salamin Géza beszélt a közlekedés biztonsági és a turisztikai kerékpáros hálózattervezési szempontokról. A végén személyes konzultációra és tervegyeztetésre került sor. A konzultáció
előadásai itt találhatóak.
KERékpáros infrastruktúra fejlesztés TÁMogatási pályázataival kapcsolatos minden információ elérhető a weboldalon.
Kerékpáros Tervezési Konferencia
A decemberi
Kerékpárutak tervezése c. tervezési konzultáció (13. Útügyi Akadémia) folytatásként a KKK 2008. május 28-án tartott Kerékpáros Tervezési Konferenciát, melynek fő témája a „Kerékpárforgalmi létesítmények terezése” c. Útügyi Műszaki előírás volt. A szakmai találkozón közel 60-an vettek részt: tervezők, útkezelők és hatósági emberek. Az elhangzott
előadások itt találhatóak.
A KKK megbízásából Pej Kálmán vezetésével egy mérnökcsapat dolgozik
az előírás módosításán és kibővítésén . A cél az, hogy az új szabályozás minél teljesebb körűen és minél egyértelműbben tartalmazza azokat a szempontokat, amiknek a kerékpáros létesítményeknek és a kerékpáros-barát úthálózatnak meg kell majd felelniük. Ennek előkészítésében a Magyar Kerékpárosklub is részt vesz konzultációs partnerként. Első körben a kerékpáros létesítmények szélességi méreteiről, illetve a gyalogos és közúti forgalomtól való elválasztás szükségességéről és annak határértékeiről, valamint a burkolatokról folyt a vita. Az előírás mellett egy tervezési segédlet is fog készülni, ami konkrét forgalomtechnikai megoldások tárháza lesz.
Bencze-Kovács Virág