Facebook Instagram Youtube

Izgalmas és sok szempontból sikeres konferencián vettünk részt/ELŐADÁSOK, ÁLLÁSFOGLALÁS

2007.12.08
A Magyar Útügyi Társaság a GKM- mel és a KKK -val kétnapos konferenciát szervezett - elsősorban mérnököknek - a kerékpáros létesítmények témájáról. Természetesen ott voltunk, előadtunk, hozzászóltunk jó sokat, és véleményem szerint meggyőzően, de legalábbis vitára provokálóan, ami ugyancsak fontos.A szervezők hamarosan összeállítják az összes előadást. Ha megkapjuk, feltesszük ide, a honlapunkra is. Készült egy Nyilatkozat is, ami nagyon sok izgalmas, jó dolgot tartalmaz (Bodor Ádám elég keményen dolgozott ezen!). Az elhangzott előadások és prezentációk itt olvashatók .

A Magyar Útügyi Társaság a GKM- mel és a KKK -val kétnapos konferenciát szervezett - elsősorban mérnököknek - a kerékpáros létesítmények témájáról.

Természetesen ott voltunk, előadtunk, hozzászóltunk jó sokat, és véleményem szerint meggyőzően, de legalábbis vitára provokálóan, ami ugyancsak fontos.

A szervezők hamarosan összeállítják az összes előadást. Ha megkapjuk, feltesszük ide, a honlapunkra is. Készült egy Nyilatkozat is, ami nagyon sok izgalmas, jó dolgot tartalmaz (Bodor Ádám elég keményen dolgozott ezen!). Az elhangzott előadások és prezentációk itt olvashatók .

És alább olvashatjátok Szász Andrej (közlekedési munkacsport vezetője) rövid összefoglalóját.

 

A prezentációt megtartottuk, tanulságos volt. Legmeghatározóbb
élményem: az infrastruktúratípusok bemutatása során, ahogy a diák címe
egyre "provokatívabbá" vált, pl. "Kerékpársáv is tervezhető!", majd
jött "Az úton is lehet kerékpározni!!", az addig csendben figyelő
hallgatóság felmorajlott. (Vagy inkább felhördült!) Sajnos a téma a
konferencia végére eléggé elsikkadt, valószínűleg picit több szöget
kell majd ütni a fejekbe a következő ilyen eseményen.
Addig is rengeteg teendőnk lesz, az UME módosítása kapcsán. A
jelenlévők egy közös nyilatkozatban fejezték ki UME-módosítási,
pontosítási szándékukat, nagyrészt ésszerű, vállalható pontokkal, de
akad egy-két gumijavaslat is, és persze a részlet az ördögben lakozik.
Pl. az elválasztás módjának kiválasztása erősebben szerepel majd, mint
jelenleg, mintegy "kötelező érvényű" lesz azt használni. Bodor Ádám
szándéka ezzel nyilvánvalóan az volt, hogy ahol kis forgalmú közúton
elválasztás nélkül kell kerékpárosforgalmat kijelölni, oda ne
építhessenek pályázati pénzből pl. gykp-t. Ugyanennek a javaslatnak a
hátulütője, hogy ha a majdani UME elkülönítést javasol, akkor azt úgy
is kell megépíteni, nincs eltérés. Így hát az vár ránk, hogy nagyon
lépjünk oda a 3.1-es ábra átdolgozásánál (ill. folytassuk le a vitát
magunk között, hogy felkészültebben, egységesen léphessünk fel), mert
a közhangulat alapján a többség az erősebb szegregáció irányába
szeretné eltolni a szabályt, pedig az ellenkező irányba lenne
indokolt.

A MAÚT, ill. a KKK (egyikük biztosan) jelszóval védett fórumot fog
nyitni a konferencia résztvevőinek a köv. egy hónapra (jan. végéig
max.), ahol a témát megvitatjuk. Természetesen ott leszünk, mint MK,
de kérem a mérnökségekben dolgozókat is, hogy támogassák az ügyet :)

Jelen voltunk MK részről László János, Szász Andrej, Gál Balázs,
viszont Tóth Pétert nem láttam.
A hallgatók között munkacsoport tagokat is felfedeztem, Kovács Gergő,
Dalos Péter (COWI) és Kovács Virág (Tandem) személyében. Ha valaki még
ott volt, és a listán rajta van, szóljon :)

A konferencián begyűjtöttünk pár új tagot is a levelezőlistára,
Kisgyörgy Lajos docenst a BME-ről, róla a Bp. projekt kapcsán
hallottatok; Knoll Miklóst, aki dániai és angliai tervezési
tapasztalatokkal rendelkezik, ill. ezzel egyidőben Kocsis József is
listatag lett, neki az előadásunk holtteres részét köszönhetjük.