Facebook Instagram Youtube

Több száz kerékpáros tartott csendes demonstrációt

Forrás: TV2 Tények, 2007.10.28. V. A.: - Több száz kerékpáros tartott csendes demonstrációt, egy hete elgázolt társukra emlékeztek. Arra akarják felhívni a figyelmet, hogy nincs elég kerékpárút, ahol pedig van, ott sem mindenütt biztonságos, és az autósok sokszor nem figyelnek és nem is elég türelmesek. Minden második kerékpárbaleset azért van, mert az autósok nem veszik időben észre a biciklist. A legtöbb ilyen baleset, ahogy a múlt pénteki is, a kerékpárút és az autósáv találkozásánál történik. R.: - Az Erzsébet téren gyülekeztek reggel a biciklisek, mert egy hete Budapesten egy kerékpáros meghalt. Elütötte egy teherautó. Dévai Attila elnök, Városi Biciklizés Barátai: - Tartsák és tarttassák be egymással a közlekedési illetve a KRESZ-szabályokat. Ugye itt van az eklatáns példája, hogy a nem odafigyelés illetve szabályok be nem tartása pontosan az egyik kerékpáros barátomnak a halálát okozta. R.: - Több százan indultak az Erzsébet térről. Rendőri kísérettel végig az Andrássy úton, a Hősök terén a Városligeten keresztül, a Stefánia út és a Thököly út kereszteződéséig. Itt történt ugyanis a baleset. László János elnök, Kerékpáros Klub: - Kereszteződésbe ért a kerékpáros, zöld volt a lámpa, élni kívánt az elsőbbségével és átment. A teherautó vagy nem látta, vagy nem tudjuk, hogy miért, de a kereszteződésben jobbra, kis ívben elcsapta a szegényt és ő életét vesztette. R.: - A kerékpárosok - ők így mondták - ezt a szellembiciklit tették a baleset helyére. A kerékpárokat némán a fejük fölé emelve emlékeztek az áldozatra. Itt ebben a kereszteződésben, a taxiállomástól és a telefonfülkétől egyszerűen nem lehet látni az útról a bicikliúton haladó kerékpárost. Ráadásul ott, az a figyelmeztető lámpa sem a balesetkor, sem most nem működik. A kerékpárosok szerint több ezer hasonló veszélyes kereszteződés van az országban. Minden második biciklist azért ütnek el, mert az autós nem látja, és a legtöbb baleset az ilyen helyeken, a kerékpárút és az autók találkozásakor van. Idén júniustól kötelező a jól látható sárga mellény lakott területen kívül. Ahogy látják száz emberből még mindig csak kettő biciklizik. Sokkal kevesebb, mint Európában. A kerékpárút is kevesebb, de biciklisek szerint az sem mindegy, hogy a járdából veszik el a helyet, vagy külön utat építenek. A bicikliző gazdasági miniszter márciusban az Alkotmány utcában. Itt sincs kerékpárút. Kóka János akkor azt ígérte, hét év alatt kétezer kilométert építenek, azaz megduplázzák a bicikliutak hosszát. Kerestük a Gazdasági Minisztérium kerékpárügyi miniszteri megbízottját, mert van ilyen, de ma nem tudtuk elérni.

Forrás: TV2 Tények, 2007.10.28.

 

V. A.: - Több száz kerékpáros tartott csendes demonstrációt, egy hete elgázolt társukra emlékeztek. Arra akarják felhívni a figyelmet, hogy nincs elég kerékpárút, ahol pedig van, ott sem mindenütt biztonságos, és az autósok sokszor nem figyelnek és nem is elég türelmesek. Minden második kerékpárbaleset azért van, mert az autósok nem veszik időben észre a biciklist. A legtöbb ilyen baleset, ahogy a múlt pénteki is, a kerékpárút és az autósáv találkozásánál történik.

R.: - Az Erzsébet téren gyülekeztek reggel a biciklisek, mert egy hete Budapesten egy kerékpáros meghalt. Elütötte egy teherautó.

Dévai Attila elnök, Városi Biciklizés Barátai: - Tartsák és tarttassák be egymással a közlekedési illetve a KRESZ-szabályokat. Ugye itt van az eklatáns példája, hogy a nem odafigyelés illetve szabályok be nem tartása pontosan az egyik kerékpáros barátomnak a halálát okozta.

R.: - Több százan indultak az Erzsébet térről. Rendőri kísérettel végig az Andrássy úton, a Hősök terén a Városligeten keresztül, a Stefánia út és a Thököly út kereszteződéséig. Itt történt ugyanis a baleset.

László János elnök, Kerékpáros Klub: - Kereszteződésbe ért a kerékpáros, zöld volt a lámpa, élni kívánt az elsőbbségével és átment. A teherautó vagy nem látta, vagy nem tudjuk, hogy miért, de a kereszteződésben jobbra, kis ívben elcsapta a szegényt és ő életét vesztette.

R.: - A kerékpárosok - ők így mondták - ezt a szellembiciklit tették a baleset helyére. A kerékpárokat némán a fejük fölé emelve emlékeztek az áldozatra. Itt ebben a kereszteződésben, a taxiállomástól és a telefonfülkétől egyszerűen nem lehet látni az útról a bicikliúton haladó kerékpárost. Ráadásul ott, az a figyelmeztető lámpa sem a balesetkor, sem most nem működik. A kerékpárosok szerint több ezer hasonló veszélyes kereszteződés van az országban. Minden második biciklist azért ütnek el, mert az autós nem látja, és a legtöbb baleset az ilyen helyeken, a kerékpárút és az autók találkozásakor van. Idén júniustól kötelező a jól látható sárga mellény lakott területen kívül. Ahogy látják száz emberből még mindig csak kettő biciklizik. Sokkal kevesebb, mint Európában. A kerékpárút is kevesebb, de biciklisek szerint az sem mindegy, hogy a járdából veszik el a helyet, vagy külön utat építenek. A bicikliző gazdasági miniszter márciusban az Alkotmány utcában. Itt sincs kerékpárút. Kóka János akkor azt ígérte, hét év alatt kétezer kilométert építenek, azaz megduplázzák a bicikliutak hosszát. Kerestük a Gazdasági Minisztérium kerékpárügyi miniszteri megbízottját, mert van ilyen, de ma nem tudtuk elérni.