Hírek: Fővárosi Önkormányzat
Önkormányzati roadshow: javaslatcsomagokkal, előadásokkal keressük fel az új helyi vezetőket
2019 októberében sok budapesti és vidéki településen új önkormányzati vezetés, új képviselő-testület alakult. A Kerékpárosklub - ahogy eddig is - pártállástól függetlenül minden vezetéssel és illetékes szervezettel az együttműködést keresi egy bicikli- és ezen keresztül emberbarát Magyarország felépítéséhez. Úgy gondoljuk, hogy ahol jó bringázni, ott jó élni - ehhez pedig ideális esetben rendszeres szakmai együttműködés szükséges. De persze ha szükséges, akkor mindig eljöhet a demonstrációk és tiltakozások ideje. Ebben a cikkünkben összefoglaljuk az eddigi találkozók eredményeit, és megmutatjuk helyi javaslatcsomagjainkat.
2020.03.23 |
aron
Rendkívüli budapesti kerékpáros fejlesztéseket a rendkívüli helyzetben!
Frissített javaslatcsomaggal fordult Karácsony Gergely főpolgármesterhez a Kerékpárosklub, hogy még több ember tudja kerékpárral elkerülni a koronavírusos fertőzésveszélyt, illetve biciklire ülni a koronavírus-járvány elvonulásával. A főpolgármesternek adott listában Budapest hiányzó kül- és belvárosi kapcsolatait, forgalomcsillapítási céljait, illetve a belvárosi metrópótlás elkerülését segítő útvonalakat tettük előtérbe. Kerékpártárolók sűrítését és kerékpározás kommunikációját is kértük a fővárostól. Nemzetközi példák alapján felsoroltunk szélső sávok helyén bevezethető ideiglenes kerékpársávokat is, amelyeket a járványhelyzet és a közlekedési igények fogyelembevételével lehet érdemes megvalósítani.
2020.03.23 |
aron
Gyűjsük össze a lekopott kerékpáros felfestéseket Budapesten!
A Fővárossal való együttműködése keretében a Magyar Kerékpárosklub összegyűjti azokat a helyszíneket, ahol lekoptak, vagy hiányoznak kerékpáros burkolati jelek, hogy a tavasz folyamán kijavítsák ezeket.
2020.03.16 |
aron
Elfogadták Budapest új Mobilitási Tervét, javaslataink alapján néhány ponton javítottak rajta
A Fővárosi Önkormányzat május végi Közgyűlésén elfogadták a Balázs Mór Terv helyébe lépő új Mobilitási Tervet. Stratégiai fontosságú dokumentumról van szó, ez alapján dől el, milyen irányba fejlődik Budapest közlekedése a következő évtizedben. A Kerékpárosklub több ponton is aggályosnak találta az elfogadásra javasolt anyagot, amit a Fővárosi Önkormányzattal kötött együttműködési megállapodásunk alapján véleményeztünk az elfogadása előtt, és javaslataink alapján egyes helyeken javították is. A Kerékpárosklub célja, hogy az is bringára tudjon ülni, aki még nem teszi, és azok is kényelmesebben kerékpározhassanak, akik már az utakon vannak. Esélyesnek tűnik, hogy a 2024-ig szükséges fejlesztésekről szóló 12+1 pontunk megvalósuljon a stratégia alapján, bár kevés konkrét utcanév szerepel a tervben. Az új Budapesti Mobilitási Terv esély egy környezet- és emberbarát, biztonságos és egészséges közlekedési rendszer kiépítéséhez, de vajon meg is valósítják a leírtakat?
2019.06.24 |
aron
Ezt vállalják a főpolgármester-jelöltek a 2024-ig szükséges fejlesztéseket soroló 12+1 pontunkból
Elküldtük az őszi önkormányzati választásokra készülő főpolgármester-jelölteknek az I bike Budapest felvonulásra írt 12+1 pontunkat, amiben a következő ciklusban szükséges kerékpárosbarát fejlesztéseket foglaltuk össze. Célunk, hogy a lakossági igények alapján a mostaninál sokkal többen közlekedhessenek kerékpárral, és a hiányzó fejlesztések ezt biztosítsák. Tarlós István, Karácsony Gergely és Puzsér Róbert is elköteleződött céljaink mellett, bár nem azonos mértékben vállaltak a későbbiekben számon kérhető lépéseket. Alább olvashatjátok a nekik írt levelünket és válaszaikat - változtatás nélkül.
2019.04.26 |
aron
Mit tehet a kerékpározás a városért? Cities-4-People előadásunk
Május 03-án a Műegyetem rakparton tartott előadást mérnökünk a Cities-4-People projekt Mobilitási Műhelyében arról, hogy hogyan segítheti az élhetőbb város létrehozását a kerékpárral való közlekedés.
2018.05.31 |
aron