Hírek: Velocity
Mit tegyünk, hogy ne csak fiatal, izmos férfiak kerékpározzanak? - Velo-city 2019 összefoglaló
A világ legnagyobb bringás konferenciáján jártak a Kerékpárosklub munkatársai, ahol már evidenciaként kezelik, hogy akkor fognak sokan biciklizni, ha a városi forgalomtól félő idősebbek, nők és gyerekek számára is vonzóak és biztonságosak lesznek az utcák. Ehhez elsősorban az autóforgalmat kell csökkenteni. Hogy lehet ezt megvalósítani egy olyan országban, ahol pár méter sárga festékért is évekig kell küzdeni, és ahol a járdákon parkoló terepjáróktól nem, de pár rollertől már együtt tépik hajukat a városlakók és politikusok? A „Kerékpározás mindenkié” szlogennel megrendezett dublini Velo-City konferencián mémek helyett tényeket, városi kihívásokra adott megoldásokat kerestünk és találtunk várostervezéstől turisztikáig, baleset-megelőzéstől kampányokig.
2019.09.02 |
aron
IG Fahrrad: a kerékpáros társadalom érdekképviseletének jelentősége és osztrák példák
2013.
2013.03.28 |
Emese
Hogyan csökkenthető felére egy évtized alatt az autóhasználat? Gent mutatja az utat
Hogyan csökkenthető az autóval megtett utak aránya 55-ről 27 százalékra, és növelhető a kerékpáros utaké 22-ről 37 százalékra? Erre a kérdésre csak Filip Watteeuw, Gent Mobilitásügyi alpolgármestere tudja a választ. Bátor hozzáállásának köszönhetően Gent város közlekedése, a korlátozott költségvetés ellenére is, kevesebb, mint egy évtized alatt, átalakult.
2024.07.19 |
melinda