Hírek: kommunikáció
Mit tegyünk, hogy ne csak fiatal, izmos férfiak kerékpározzanak? - Velo-city 2019 összefoglaló
A világ legnagyobb bringás konferenciáján jártak a Kerékpárosklub munkatársai, ahol már evidenciaként kezelik, hogy akkor fognak sokan biciklizni, ha a városi forgalomtól félő idősebbek, nők és gyerekek számára is vonzóak és biztonságosak lesznek az utcák. Ehhez elsősorban az autóforgalmat kell csökkenteni. Hogy lehet ezt megvalósítani egy olyan országban, ahol pár méter sárga festékért is évekig kell küzdeni, és ahol a járdákon parkoló terepjáróktól nem, de pár rollertől már együtt tépik hajukat a városlakók és politikusok? A „Kerékpározás mindenkié” szlogennel megrendezett dublini Velo-City konferencián mémek helyett tényeket, városi kihívásokra adott megoldásokat kerestünk és találtunk várostervezéstől turisztikáig, baleset-megelőzéstől kampányokig.
2019.09.02 |
aron
Szakadó eső ellenére bringás reggelikkel startolt el a Bringázz a munkába! kampány
„Vidd be kedvenced a munkahelyedre” szlogennel indult el a 16. Bringázz a munkába! kampány. Az idén tavasszal egy hónapon át, május 6-tól 31-ig tartó kampánnyal a mindennapos munkába kerékpározás előnyeit igyekeznek megmutatni, és újra emberek ezreit nyeregbe ültetni. A megnyitón Révész Máriusz aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos többek között arról beszélt, hogy szeretnének benyújtani a kormány elé egy, a munkába kerékpározás támogatásáról szóló előterjesztést, Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke pedig arról, hogy ahol sokan bringáznak, ott javulnak az életkörülmények. A kerékpározás támogatását fontosnak tartó cégek vezetői több ötletet adtak arra, mit tehetnek a vállalatok azért, hogy munkatársaiknak kedvezőbb feltételeket teremtsenek a munkába bringázáshoz. A szervezők a Bringázz a munkába! kampányhoz csatlakozók között értékes tárgynyereményeket (többek között kerékpárokat, kiegészítőket), illetve élményeket (kalandparki belépőket, balatoni hétvégét, stb.) sorsolnak ki.
2019.05.06 |
aron
Teljesen rossz megközelítéssel beszélünk a halálos balesetekről
Az autóvezetés potenciális veszélyessége és a baleseti áldozattá válásban lévő egyenlőtlenség alapján joggal lenne elvárható a sofőrök magasabb szintű felelőssége és elszámoltathatósága. Miközben a gépjárműveket az utasok minél hatékonyabb védelmére tervezték, komoly kockázatot jelentenek a közlekedés többi résztvevőjére. Sajnos azonban a vezetés annyira beépült kultúránkba, hogy amikor tragédia történik az utakon, hajlamosak vagyunk a sofőröket védeni a sokkal sebezhetőbbekkel szemben.
2018.02.15 |
aron
Munkalehetőség: Kommunikációs gyakornoki - önkéntes pozíció
A legnagyobb magyar kerékpáros civil szakmai szervezet, a Magyar Kerékpárosklub Kommunikációs gyakornoki önkéntes pozíciót hirdet főiskolások-egyetemisták számára minimum 2 hónapos időtartamra.
2014.08.05 |
Emese
Hogyan győzik meg külföldi városokban a kerékpárosbarát fejlesztések ellenzőit?
Más országokban is felismerték, hogy a bringával közlekedők száma nem növelhető új kerékpársávok nélkül, és a lakóövezetek biztonsága sem javítható a forgalom csillapítása híján. Az ilyen intézkedések külföldön is gyakran váltanak ki ellenkezést a lakosság egyes csoportjaiból és a mindenkori politikai ellenfelekből. Miközben ezek a tiltakozások olykor erőszakos formát is öltenek, a városvezetők nem fújnak visszavonulót a további fejlesztések elől. Hogyan előzik meg a tiltakozást vagy kezelik az akár halálos fenyegetéseket máshol, és mit tanulhat ebből Magyarország?
2021.12.09 |
aron
Kommunikációs munkatársat keres a Magyar Kerékpárosklub!
A kerékpározás iránt elkötelezett jelentkezőt várunk, aki lelkesen adja hozzá a tudását a Magyar Kerékpárosklub bringás fejlődésért végzett munkájához.
2022.02.10 |
anna