Hírek: várostervezés
Kerékpársáv nélkül nem újulhat meg a Nagykörút – de milyen legyen?
Három hónap alatt meghatszorozódott a Nagykörút biciklis forgalma, ezzel Budapest második legnépszerűbb kerékpáros útvonalává vált az ideiglenesen felfestett biciklisávoknak köszönhetően. A kerékpársávok megtartása nem csak törvényi kötelesség, hanem a Nagykörút vonzó városi korzóvá válásának egyik alapvető összetevője – hangzott el a teltházas előadáson, melyen a Magyar Kerékpárosklub a nagykörúti kerékpársávok tapasztalatait és szakmai jövőképét mutatta be szerda este. A főváros augusztusra ígérte döntését a nagykörúti kerékpársávokról, melyek megszüntetése nem csak törvénytelen lenne, de a körút komplex megújulását is akadályozhatja, derült ki az eseményen. Cikkünkben összefoglaltuk az előadások megfontosabb megállapításait, a részletekért nézzétek meg a videófelvételeket és a prezentációkat!
2020.08.13 |
aron
Hogyan lett Párizsból kerékpáros sikertörténet, és hogyan szolgálhat példaként más városok számára?
A Fények városa a Bringák városa lett, a polgármester pedig most „15 perces” kompakt várossá alakítaná, ahol szükségtelen autóba ülni. Olvasd el, hogy csinálta!
2020.03.11 |
aron
Konfliktust generáló kerékpáros infrastruktúra és kialakítások
Miért alakulnak ki a közlekedési konfliktusok, ezek mennyiben köszönhetőek az infrastruktúrának és az épített környezetnek? Ezekre a kérdésekre adott választ a Kerékpárosklub elnöke a III. Magyar Közlekedési Konferencián Egerben, ahol tervezők és döntéshozók előtt hívta fel a figyelmet a tervezőasztalon jónak tűnő megoldások és az emberi tényezők közt feszülő ellentétekből következő szabálytalanságokra és konfliktusok elkerülésének fontosságára.
2019.12.05 |
aron
Ahogy a dohányzás rákot, úgy a több parkolóhely nagyobb autóforgalmat okoz
Többen indulnak el autóval, ha úticéljuknál könnyen és olcsón parkolhatnak, mintha drágábban vagy nehezebben találnának helyet. Nem kevesebb van veszélyben, mint a város egészsége. Egy tanulmány a dohányzás és a rák közti összefüggéssel válaszolta meg a városi térhasználat egyik fő kérdését.
2017.10.02 |
aron
Szabálytalan kerékpárosból szabályos – tabufeszegetés közlekedésrendész hallgatókkal
November 22-én este előadást tartottunk a BKK és az NFM kollégái mellett a Nemzeti Közszolgálati Egyetem közlekedésrendész hallgatói számára a Közlekedésbiztonsági Tudományos Diákkör keretében.
2017.12.14 |
aron
Infrastruktúrába kódolt szabálytalanságok – tabufeszegetés a közlekedési konferencián
Tabufeszegető előadást tartott Kürti Gábor, a Kerékpárosklub elnöke a II. Magyar Közlekedési Konferencián. Az előadás olyan kerékpáros szabálytalanságokat vett sorra, melyek legfőbb oka, hogy az úthálózat tervezésénél nem vették figyelembe a kerékpáros közlekedés sajátosságait. Ma már számos, a KRESZ részét képező szabály egy korábbi szabálytalanságot foglalt a közlekedés rendszerébe. Több olyan példát is bemutatott, ami hazánkban még szabálytalan, máshol viszont a mindennapok része. A klub elnöke arra is felhívta a figyelmet, hogy a tervezők és döntéshozók gyakran nem tartják be a biztonságos közlekedés feltételeinek megteremtését előíró törvényt.
2018.12.21 |
aron