Hírek: vekop
12 bringás nagyberuházás tervei készülnek, ott vagyunk mindegyik kerületben – VEKOP hálózati tervek
Talán legsűrűbb, egyben legtöbb lehetőséget nyújtó időszakát éli jelenleg a Kerékpárosklub. 16 budapesti kerület 12 biciklis beruházásában 112 négyzetkilométeren – ez Budapest 21%-a - hamarosan 8.39 milliárd forintnyi EU-s forrást költenek el. A Kerékpárosklub pár hét alatt 35 egyeztetésen tárgyalt tervezőkkel, kerületi, fővárosi, BKK-s szakemberekkel. 1199 oldal tervet néztünk át 25 önkéntessel és munkatárssal, több mint 1700 közösségi észrevételt építettünk be 19 javaslatcsomagba, melyekhez térképeket, fotóalbumokat, saját tervrajzokat csatoltunk. Célunk, hogy a beruházásoktól jobb legyen kerékpározni, többen és olyanok is bringára üljenek, akik még nem tették. Olvasd el kerületi bontásban, hogy mik várhatóak, és miket javasoltunk! Az összefoglaló után minden beruházás részleteit megtalálod.
2017.05.15 |
aron
30 vidéki település, 5 regionális fejlesztés és 22 budapesti kerület terveit véleményeztük 2017-ben
Budapest mellett vidéken is aktívak vagyunk. Célunk mindenhol ugyanaz: vonzó és biztonságos utak tegyék elérhetővé az uticélokat mindenki számára. Olvasd el, milyen beruházásokhoz szóltunk hozzá 2017-ben!
2018.01.16 |
aron
Pazarlás és jó példák, így költik vidéken a bringázásra szánt uniós milliárdokat - tudod, mi épül a megyédben?
Az utóbbi hónapokban újabb uniós forrásokból finanszírozott kerékpáros fejlesztéseket hagytak jóvá összesen közel 47 milliárd Ft értékben. Ebben jelentős számban vannak igen hasznos projektek, de óriási különbségeket lehet felfedezni minőségben és korszerűségben az egyes pályázatok között.
2017.09.12 |
aron
Fenntarthatónak hívott közlekedésfejlesztés - Hogyan folynak el milliárdok az autózás támogatására?
A legújabb, 2014-2020 közötti időszakra szánt uniós támogatási programok egyike az ún. Fenntartható városi közlekedés, ami számos pályázati kiírásban támogatja sok milliárd forinttal a gyaloglás, a kerékpározás és a közösségi közlekedés fejlesztését Magyarország városaiban. Elvileg. A valóságban ezzel szemben a kiírásban jól elrejtett lehetőségekre („közlekedésbiztonsági fejlesztések”, parkolófejlesztés forgalomcsillapítás részeként) építve egyes önkormányzatok a forrás céljával teljesen ellentétesen parkolóházakra és turbókörforgalmakra fordítják ezeket az összegeket. A fenntartható közlekedési módokra csak minimális összegeket szánnak. Épp azokban a megyei jogú városokban jellemző ez a gyakorlat, ahol kisebb városokhoz képest nagyobb az autóforgalom, de fejletlen a helyi tömegközlekedés, a kerékpározás viszont ki tudná szolgálni a mindennapos közlekedési igényeket.
2017.07.26 |
aron
Szólj bele a budapesti kerékpáros fejlesztésekbe, töltsd ki kérdőívünket!
18 kerületben 12 biciklis beruházás várható 8.4 milliárd forint EU-s forrásból Budapesten. A Magyar Kerékpárosklub szerint olyan fejlesztésekre van szükség, melyeknek köszönhetően bárki el tud tekerni munkába, iskolába, vásárolni vagy kikapcsolódni. Ha jól költjük el a pénzt, akkor nagyot léphetünk egy bringabarát, élhető főváros felé. Szakembereink a kerületekkel és a BKK-val is egyeztetnek a fejlesztésekről, amihez szeretnénk a Ti véleményeteket is kérni! Töltsétek ki kérdőívünket, mondjátok el merre, milyen hiányosságokat tapasztaltok, milyen fejlesztésekre lenne szükség!
2017.02.28 |
aron
A Rákos-patak lehet Budapest első városi zöldútja. De mi az a városi zöldút?
Kevesen tudják, de a hamarosan elinduló „Rákos-patak menti ökoturisztikai folyosó” Dunától a városhatárig vezető fejlesztése a főváros első igazi városi zöldútja lehet. A Szilas-patak menti kerékpárút egy kis előnyt szerzett XVI. kerületi szakaszai kiépülésével, de egyelőre az sem járható végig teljes budapesti hosszán. De mi az a zöldút?
2017.01.23 |
aron