Facebook Instagram Youtube

30 vidéki település, 5 regionális fejlesztés és 22 budapesti kerület terveit véleményeztük 2017-ben

30 vidéki település, 5 regionális fejlesztés és 22 budapesti kerület terveit véleményeztük 2017-ben
2018.01.16
Budapest mellett vidéken is aktívak vagyunk. Célunk mindenhol ugyanaz: vonzó és biztonságos utak tegyék elérhetővé az uticélokat mindenki számára. Olvasd el, milyen beruházásokhoz szóltunk hozzá 2017-ben!

Budapest mellett vidéken is aktívak vagyunk. Célunk mindenhol ugyanaz: vonzó és biztonságos utak tegyék elérhetővé az uticélokat mindenki számára. Olvasd el, milyen beruházásokhoz szóltunk hozzá 2017-ben!

Neked csak egy gombnyomás.
Támogasd 1%-oddal a bringás fejlődésért végzett munkát
!

Van, ahol már a tervezési folyamat kezdetétől, máshol a bevonásunk nélkül történő bringás érintettségű beruházásoknál képviseljük a kerékpározók szempontjait. Nagyvárosok, kisebb települések és külterületi kerékpárutak tervei mellett a Balaton körüli, a Budapest-Balaton közötti, valamint a Duna mentén vezető Eurovelo6 turisztikai kerékpárutak fejlesztéseihez is hozzászóltunk 2017-ben. 

Önkormányzati, BKK-s, kerületi döntéshozókkal, tervezőkkel tárgyalunk útfelújításoknál és városi nagyberuházásoknál szükséges fejlesztésekről, a közösségben felmerülő problémákról, ötletekről.

Sokszor előzetes egyeztetés nélkül épülnek kerékpáros beruházások, vagy nyúlnak hozzá a biciklis infrastruktúrához, de ezeket is igyekszünk jó irányba befolyásolni. Kerékpárutak, tárolók kedvezőtlen módosítását is jelezzük az illetékes hivataloknak.

Tervzsűrik

A kerékpáros érintettségű, EU-s finanszírozású projektek számára kötelező a tervzsűri, ahol szükség esetén módosításokat javaslunk. Ezen kívül nem EU-s projektekben is képviseljük a már bringázók, illetve a bringázni vágyók érdekeit.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által tartott tervzsűri tagjaként az országból érkező tervek véleményezésében veszünk részt. A zsűri résztvevői még a Kerékpáros Koordinációs Főosztály munkatársai, a KTI (Közlekedéstudományi Intézet), valamint a KETOSZ (Kerékpárosbarát Települések Országos Szövetsége). 

Azt reméljük, hogy a zsűrizések és egyeztetések alatti párbeszédek során sikerül egy korszerűbb, fenntartható közlekedési módokat támogató, védtelen közlekedők érdekeit előtérbe helyező szemléletet népszerűsíteni.

Ebben nagy segítséget nyújtanak helyi szervezetink, akik várják a csatlakozókat!

Az elmúlt egy évben a következő települések terveit véleményeztük, a véleményeket a honlapunkon megtaláljátok.

Regionális projektek:

Helyi jelentőségű projektek:

Tudod mi épül a megyédben? 

Pazarlás és jó példák EU-s forrásokbólVidéki beruházásokról szóló cikkeink itt
 

Biciklis nagyberuházások és tervvélemények a fővárosban

16 budapesti kerület 12 biciklis beruházásában 112 négyzetkilométeren – ez Budapest 21%-a - hamarosan 8.4 milliárd forintnyi EU-s forrást költenek el. Tavasszal a hálózati tervek készítése során 35 egyeztetésen tárgyaltunk tervezőkkel, kerületi, fővárosi, BKK-s szakemberekkel.

1199 oldal tervet néztünk át 25 önkéntessel és munkatárssal, több mint 1700 közösségi észrevételt építettünk be 19 javaslatcsomagba, melyekhez térképeket, fotóalbumokat, saját tervrajzokat csatoltunk. Ősztől az engedélyes tervek javaslatait értékeltük, és egészítettük ki helyi csoportjainkkal, tervezőkkel és a BKK-val egyeztetve. 

Itt követheted a munkát.

VEKOP projektekhez nem kötődő budapesti vélemények, javaslatok:


 

Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

  • Add nekünk adód 1%-át! Adószámunk: 18245402-2-41. További infók az 1%-ról.
  • Lépj be! Tagsági díjaddal nem csak a munkánkat támogathatod. Helyi szervezetekhez csatlakozhatsz és rengeteg szolgáltatás, kedvezmény, biztosítás is jár érte az egész országban. Belépéshez kattints ide!

Oszd meg a cikket, ha egyetértesz céljainkkal!

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron