Piackutatások, felmérések
TARTALOM
- Országos, reprezentatív, 3000 fős kerékpáros kutatás 2022. július - augusztus (Aktív Magyarország - Kerékpárosklub - Medián)
- Országos, reprezentatív, 3000 fős kerékpáros kutatás 2020. július - augusztus
(Aktív Magyarország - Kerékpárosklub - Medián) - Országos, reprezentatív, 3000 fős kerékpáros kutatás 2018. július
(ITM - Kerékpárosklub - Medián) - EUROSTAT - kerékpárhasználat az Európai Unióban (2014, 2013, 2010)
- Európai Kerékpáros Barométer: Magyarország 8. helyen Európában
- Magyarországi kerékpárhasználat (2010 óta) - a Kantar-Hoffmann támogatásával
- Felmérés a Kerékpárosklub tagjai körében - 2012.
- A kerékpáros és vasúti közlekedés kapcsolata - 2012.
- Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer ( a MOL Bubit bevezető kutatás) - 2009.
- Vidéken 24%, Budapesten 7% naponta biciklizik (Cofidis Hitelmonitor reprezentatív felmérés, 2017. május)
- Országos, reprezentatív, 3000 fős kerékpáros kutatás 2020 (Aktív Magyarország - Kerékpárosklub - Medián)
- A magyar felnőttek 71%-a szokott kerékpározni és – főleg Budapesten - többen közlekednek kerékpárral a koronavírus óta, mint korábban.
- Ugyanolyan mértékben kerékpároznak a kormány és az ellenzék hívei, valamint a pártnélküliek, Budapesten viszont a kormánypártiak bicikliznek rendszeresebben.
- A kerékpározástól továbbra is az autóforgalom nagysága és a kijelölt infrastruktúra hiánya tartja vissza a legtöbb embert.
- A többség támogatja, hogy több pénzt költsenek biciklis infrastruktúrára és csökkentsék a lakóterületeken átmenő autóforgalmat.
- A biciklivel közlekedőket védő kötelező minimum 1 méteres előzési oldaltávolság bevezetését háromszor annyian támogatják, mint ellenzik.
- A legtöbben annak is örülnének, ha a kerékpárral munkába járókat is pénzügyileg támogatná az állam.
Ezek a fő eredményei annak a 3000 fős, az ország felnőtt lakosságára reprezentatív kutatásból, amelyet az Aktív Magyarország kormánybiztosság támogatásával a Magyar Kerékpárosklub megbízásából a Medián készített.
Részletek, infografikák és teljes kutatási anyagok ebben a cikkben
- Országos, reprezentatív, 3000 fős kerékpáros kutatás 2018 (ITM - Kerékpárosklub - Medián)
Hiánypótló kerékpáros kutatást készített a Magyar Kerékpárosklub az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával, még soha nem lehetett ilyen átfogó képet kapni a hazai kerékpározási szokásokról. Kiderült, hogy a felnőtt lakosság 70%-a szokott valamilyen gyakorisággal kerékpározni. 17%-nak ez az elsődleges közlekedési eszköze, 38 % legalább hetente biciklire ül. Dél-Alföld a legbringásabb régió, a budapestiek 16%-a hetente többször közlekedik biciklivel. A felmérésből kiderült, hogy a lakosság túlnyomó része támogatja a kerékpárosbarát infrastruktúra-fejlesztést, ami a legfontosabb húzóerő lehet a bringára váltáshoz.
Részletek, infografikák, pdf-ek a cikkben.
- EUROSTAT - kerékpárhasználat az Európai Unióban
2014: Magyarország a harmadik legkerékpárosabb ország az EU-ban
- Az Eurobarométer legfrissebb adatai szerint rendszeres kerékpárhasználat tekintetében Magyarország a 3. helyen áll Európában. A magyarországi megkérdezettek 22%-a válaszolta azt, hogy a kerékpár a leggyakrabban használt közlekedési eszköze. Csupán Hollandia (36%) és Dánia (23%) előz meg minket.
- A kérdőívben használt pontos kérdés ez volt: "Egy átlagos napon, milyen közlekedési eszközt használ a leggyakrabban?"
A felmérés teljes anyaga itt olvasható, az adatfelvétel: 2014 novemberében történt.
2013: Magyarország a negyedik legkerékpárosabb ország az EU-ban
- Az Eurobarométer 2013-as adatai szerint rendszeres kerékpárhasználat tekintetében Magyarország a 4. helyen áll Európában. A magyarországi megkérdezettek 25%-a válaszolta azt, hogy naponta legalább egyszer használt kerékpárt. Csupán Hollandia (43%), Dánia (30%) és Finnország (28%) előz meg minket.
- A heti egyszeri kerékpárhasználat tekintetében már Németország is felsorakozik mellénk a 4. helyre, hiszen ott nagyon elterjedt a hétvégi kerékpáros túrázás: a magyarországi és a német megkérdezettek 45%-a válaszolta, hogy hetente legalább egyszer kerékpározik. Ugyanezen adatok Hollandia, Dánia és Finnország esetében 71%-56%-57% (Táblázat itt).
- A kérdőívben használt pontos kérdés ez volt: "Ön milyen gyakran.... –gyalogol -használ autót –tömegközlekedést – biciklit -motorbiciklit.....?"
A felmérés teljes anyaga itt olvasható, az adatfelvétel: 2013 május – június hónapjában történt.
2010: Magyarország a második legkerékpárosabb ország az EU-ban
- 2010-es Eurobarometer kutatás szerint Magyarországon a lakosság 19,1%-a nyilatkozott úgy, hogy a napi közlekedéshez a fő eszköze a kerékpár. Ezzel a második helyen vagyunk Hollandia után (31,2%), és megelőzzük Dániát is (19%). (1000 fős reprezentatív mitán kérdőíves lekérdezés).
- Ez az eredmény nagyon összecseng a saját kutatásainkkal, ami szerint a lakosság átlag 40%-a nyilatkozik úgy, hogy használja a kerékpárját közlekedésre. ( A két eredmény különbsége a kérdés különbségéből adódik).
- A kutatásban sok más érdekes adat is olvasható a közlekedésről Európában : http://ec.europa.eu/public_opinion/flash/fl_312_en.pdf
- A kérdőívben használt pontos kérdés ez volt: "Mi az Ön legfőbb közlekedési eszköze napi tevékenysége során?"
Az adatfelvétel 2010 októberében történt.
- Európai Kerékpáros Barométer: Magyarország 8. helyen Európában
Az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) szerint Magyarország megőrizte stabil 8. helyét Európában az 5 szempontot vizsgáló Európai Kerékpáros Barométer kutatás szerint. A kerékpárhasználatot és turisztikát tekintve dobogós helyezésünk van, a kerékpáros közlekedésbiztonság tekintetében pedig az európai élmezőnyhöz tartozunk! Tovább >>
- Magyarországi kerékpárhasználat (2010 óta) - a Kantar-Hoffmann támogatásával
- 2010 márciusa óta évi 4 felmérés
- 1000 fős minta, mely a főbb szocio-demográfiai jellemzők (nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus és régió) mentén a 18 éves vagy idősebb magyarországi állandó lakosokra reprezentatív
- 2014. szeptembertől a pontos kérdés:
- " Ön milyen gyakran használ kerékpárt közlekedési céllal?"
- " Ön milyen gyakran használ kerékpárt szabadidődős céllal (pl. túrázás, sportolás)?"
- 2014 májusáig a pontos kérdés:
- " Az elmúlt két hétben (14 napban) hány napon használta kerékpárját közlekedési céllal és hány napon használta túrázni/kirándulni? Ha egy nap többször is használta, az is 1 napnak számít."
- Azt a válaszadót tekintettük kerékpárral közlekedőnek, aki a 14 nap alatt legalább 1-szer használta kerékpárját közlekedési céllal, és értelemszerűen azt túrázónak/kirándulónak, aki ez utóbbi céllal szintén legalább 1-szer használta kerékpárját a kérdéses időszakban.
- Felmérés a Kerékpárosklub tagjainak körében
2012. őszén felmérést végeztünk azzal kapcsolatban, hogy mi motiválja tagjainkat a klubba való belépésre, illetve, hogy régi tagjaink miért léptek ki. Az eredmények itt érhetőek el.
- A kerékpáros és vasúti közlekedés kapcsolata
2012. februárjában, a MÁV-Start-tal közösen végzett kutatásunkat 1374-en töltötték ki. A kerékpáros és a vasúti közlekedés kombinációjának tapasztalatait vizsgáltuk, az eredmények itt érhetőek el.
- Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer (KKKR) kutatás - Hoffmann Research International
- Terepmunka időpontja: 2009. január 30. - február 8. -otthoni kérdezés
- 500 fős reprezentatív minta Budapesten és a környező agglomerációs településeken 15-65 évesekről.
- A kutatási folyamat három modulból állt:
1. Kvantitatív reprezentatív lakossági felmérés az általános közlekedési szokásokról és a biciklizéssel összefüggő attitűdökről;
2. Kvalitatív vizsgálat: a potenciális célcsoportok szokásainak és attitűdjének mélyebb megértése;
3. a Public Bike koncepció részletes vizsgálata
- Vidéken 24%, Budapesten 7% naponta biciklizik (Cofidis Hitelmonitor reprezentatív felmérés, 2017. május)
A Cofidis Hitelmonitor 2017 tavaszi kutatásából meglepő és régóta sejtett dolgok derültek ki a magyarországi kerékpározásról. Sokaknak újdonság lehet, hogy a magyarok 35%-a hetente biciklizik, ráadásul a többség közlekedési és nem sport célból teker. Sőt, a lakosság negyede rendszeresen bringával megy munkába, bevásárolni, ügyeket intézni. A budapestiek 7%-a naponta kerékpározik. A válaszadók többsége nyitott a kerékpározásra, és örülne, ha többen járnának két keréken. Nem újdonság, hogy a bringázástól továbbra is a vonzó környezet hiánya tartja vissza a még nem kerékpározókat. Ha ők kerékpárra ülnének, Magyarország vezető bringás nagyhatalom lehetne.
Oszd meg kerékpáros élményeidet
Használd instagramon fotóid alatt a #kerekparosklub hashtaget és oszd meg a többiekkel merre tekertél, milyen kerékpáros fejlesztésekben botlottál a városban vagy ha részt vettél egy kerékpárosklub által szervezett rendezvényen.