Magyarország az európai élmezőnyben a kerékpáros közlekedésbiztonság terén

Az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) szerint Magyarország megőrizte stabil 8. helyét Európában az 5 szempontot vizsgáló Európai Kerékpáros Barométer kutatás szerint. A kerékpárhasználatot és turisztikát tekintve dobogós helyezésünk van, a kerékpáros közlekedésbiztonság tekintetében pedig az európai élmezőnyhöz tartozunk - írják.

Az Európai Kerékpáros Szövetség (ECF) 5 kerékpárhasználattal kapcsolatos EU-s statisztika vizsgálata alapján összeállított rangsorában Magyarország előkelő helyen szerepel. A szövetség célja, hogy a kapott adatok segítsék a közösségi és nemzeti szintű közlekedéspolitika alakítását.

Toplista

Az Európai Kerékpáros Barométer a következő öt vizsgált adatból állt össze: kerékpárhasználat, kerékpáros turizmus, biztonság, kerékpárpiac, érdekképviselet. Az első helyezett Dánia lett, a második Hollandia, a harmadik pedig Svédország. Magyarország a nyolcadik, az utolsó helyre Románia került.

A statisztikai adatok szerint a legtöbben Hollandiában kerékpároznak, legbiztonságosabban bringázható ország Luxemburg és Málta, a legtöbbet túrázó ország a finneké, arányaiban a legnagyobb kerékpáros piaccal Szlovénia rendelkezik, míg érdekképviseletben a dánok nyertek.

1. Kerékpárhasználat

Mint ahogy már korábban beszámoltunk, Magyarország kerékpárhasználat tekintetében 3. helyen áll Európában, Hollandia (36%) és Dánia (23%) után. Itthon a lakosság 22%-ának a kerékpár a leggyakrabban használt közlekedési eszköze. 

2. Közlekedésbiztonság

Ezt a mutatót az alapján számolták, hogy a naponta kerékpárt használókhoz viszonyítva mekkora a balesetben meghalt kerékpárosok száma. 

A legbiztonságosabb ország Málta és Luxemburg lett, ezt az adatot viszont árnyalja, hogy a kerékpárhasználat szempontjából ez a két ország sereghajtó Európában. A 28 EU-s tagország között Magyarország az élmezőnyben, a 7. helyen áll kerékpáros közlekedésbiztonság tekintetében, olyan országokat is megelőzve, mint Németország, Franciaország vagy akár Ausztria. Svédország, Hollandia, Dánia és Finnország mondhatja még el magáról, hogy náluk biztonságosabb a kerékpáros közlekedés.

3. Kerékpáros turisztika

E mérőszám kiszámolásához a kerékpártúrákon való részvételek számát viszonyították az össznépességhez. Finnország és Svédország után Magyarország a harmadik lett Európában.

4. Kerékpár kereskedelem

Ez a mutató az 1000 főre eső új kerékpár eladások alapján jött ki. Itt Magyarország a rangsor végén található, mögöttünk Írország, Luxemburg, Románia, Lettország és Bulgária található.

5. Érdekképviselet

Itt az ECF-fel kapcsolatban álló kerékpáros érdekképviseletek taglétszámának össznépességhez való arányát határozták meg egy millió főre vetítve. Ez alapján Magyarország a középmezőnyhöz tartozik.

Az adatok forrása: European Cycling Federation Cycling Barometer

 


 

Tetszett a cikk?

A Kerékpárosklub azért dolgozik, hogy bringa- és emberbarát településeink legyenek. Ez csak a Te támogatásoddal lehetséges.

Hogyan segíthetsz?

Legyél a Kerékpárosklub tagja! Tagságoddal nem csak a munkánkat támogathatod, hanem rengeteg szolgáltatás és kedvezmény is jár az egész országban. Belépéshez kattints ide!

 

CsatolmányMéret
ecf-barometer.JPG34.4 kB

Hozzászólások

Új hozzászólás beküldése

KBLACI, ez országos adat, nem budapesti. Bizony, az aglomeráción kívül nyomor van és a mubkába biciklizők 95%-a bizony vidéki, de annyira, hogy még internetezni sincs anyagi biztonsága, nemhogy gépjárművet vagy közösségi(nincs is lefedettség) közlekedési bérletet birtokolni.
Bár, ha a nyomor szót nem csak anyagi értelemben vizsgáljuk, akkor fordul a mérleg...

Lex, milyen nyomorról beszélsz? A legtöbb munkába bicikliző Budapesten van és nem a külvárosban, hanem a belvárosban. A legfőbb ok a gyorsaság és persze a mozgás szeretete. Sokan élnek rossz körülmények között általánosságban, de nekik még bringára sem telik, kerékpárral túrázni pedig eszük ágában sincs.

Csak nálunk a nyomor miatt bicikliznek annyian ez a vicc.

Érdekes megnézni a kerékpáros biztonság és az előirt védőfelszerelések viszonyát... Pl. Szlovákiában és Ausztriában is szigorúbbak az előírások, és mégsem biztonságosabb ott kerékpározni. Ellenben Hollandiában, vagy Dániában..