Hírek: közlekedésbiztonság
Egyetlen gyalogos vagy kerékpáros sem halt meg közlekedési balesetben Oslo városában 2019-ben
Az autók számának és sebességének csökkentése a közlekedési balesetek által okozott halálesetek számát is csökkentette
2020.01.16 |
aron
A nagyvárosokban romlottak, kistelepüléseken javultak a lámpaszámlálási eredmények ősszel
Minden tavasszal és ősszel önkéntesek segítségével igyekszünk minél több helyen egy időben megszámolni az elhaladó bringások lámpáit. 2019. november 13-án szerdán az ország 81 pontján 1471 kerékpárt számoltunk meg önkénteseink segítségével. 72.8%-uk elől-hátul ki volt világítva, és 87.1%-nak volt valamilyen lámpája. Ez rosszabb eredmény a 2018 őszinél, de egy alkalom eredménye és a mérés nem reprezentatív jellege alapján még nem beszélhetünk negatív trendfordulóról.
2019.12.20 |
aron
A fényvisszaverő ruházat nincs hatással az előzéskor tartott oldaltávolságra
A KRESZ-ben kötelező lakott területen kívül és rossz látási viszonyok esetén a fényvisszaverő ruházat használata, és mi is erősen ajánljuk. Sok közlekedésbiztonságot célul tűző kampányban is felhívják rá a figyelmet. Viszont az olyan kampányok, amik - különösen városokban - kizárólag a fényvisszaverő mellény használatára fókuszálnak, azt sugallják, hogy a gyengébbnek kell magát az erősebbel szemben megvédenie, és nem kerül szóba a gyengébb védelmének elve.
2013.12.02 |
Emese
Budapestet leszámítva javult tavasszal a biciklis lámpahasználat
Minden tavasszal és ősszel önkéntesek segítségével igyekszünk minél több helyen egy időben megszámolni az elhaladó bringások lámpáit. Az idén tavaszi adatok az egy évvel korábbiakkal összevetve ismét javulást mutattak: 73.2%-uk tökéletesen, 87.6%-uk pedig valamilyen lámpával világított. Ugyanakkor Budapesten és a 10-100000 lakos közötti településeken ezúttal kevesebb kerékpározónak volt elől és hátul is lámpája, mint egy éve.
2018.07.09 |
aron
Teljesen rossz megközelítéssel beszélünk a halálos balesetekről
Az autóvezetés potenciális veszélyessége és a baleseti áldozattá válásban lévő egyenlőtlenség alapján joggal lenne elvárható a sofőrök magasabb szintű felelőssége és elszámoltathatósága. Miközben a gépjárműveket az utasok minél hatékonyabb védelmére tervezték, komoly kockázatot jelentenek a közlekedés többi résztvevőjére. Sajnos azonban a vezetés annyira beépült kultúránkba, hogy amikor tragédia történik az utakon, hajlamosak vagyunk a sofőröket védeni a sokkal sebezhetőbbekkel szemben.
2018.02.15 |
aron
A balesetek többségét gyorshajtás okozza, így vethetünk ennek véget
Az autózás terjedésével nem csak a zaj és szmog növekszik, nem csak értékes városi közterületeket veszítünk a parkolás elterjedésével, utcára menni is veszélyesebb a gyors és nehéz járművek által okozott sérülések súlyossága miatt. A másokra alig veszélyes közlekedők (kerékpározók, gyalogosok) kerülőutakra vagy föld alá kényszerítése, védőfelszerelésekbe öltöztetése nem oldja meg a balesetveszély valódi okát. A várostervezők sokszor ezt az egyszerűbbnek tűnő megoldást választják, de ezzel csak az autóhasználat - és az azzal járó problémák - terjedését segítik. Valódi megoldást a többségi városhasználók - gyalogosok, tömegközlekedők, kerékpározók -, vagyis a gyengébb közlekedők védelme jelenti. Itt van pár eszköz, amivel ez kivitelezhető.
2018.01.05 |
aron