Szervezz Bringás Reggelit!
Bringás reggeli szervezésének feltételei:
- A szervezés szándékát a bringazz(kukac)kerekparosklub.hu e-mail címen jelezni.
- A rendezvény hirdetésére, a www.bam.hu oldalon közzétett, a mindenkori kampány hivatalos Bam! és Bringás Reggeli arculati megjelenésének (plakát, molinó, matrica) használhata!
Hogyan szervezzek Bam! Bringás reggelit?
Őszi Bringás reggeli időpontja: 2014. október 9. csütörtök
A Kerékpárosklub és csatakozó vállalatok/intézmények/iskolák szervezésében az ország több pontján egy időben.
Rövid leírás: Az eseményen a munkahelyre, iskolába biciklivel közlekedőket/érkezőket megvendégeljük egy finom reggelivel vagy uzsonnával: reggel egy közös reggeli vagy délután egy hangulatos piknik keretében.
Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy a Bringás reggelik célja, a megvendégelés által, a kerékpározás népszerűsítése (és nem az, hogy mindenki jóllakjon), a Bam! kampány népszerűsítése, valamint a Kerékpárosklub ismertségének növelése.
Mire van szükség egy bringás reggeli megszervezéshez?
- Koordinátor: aki vállalja, hogy tartja a kapcsolatot a Kerékpárosklub központi irodájával, összefogja a helyi önkéntes csapatot, intézi a helyszín területfoglalását, kiosztja a feladatokat, felügyeli azon elvégzését.
- Területfoglalás: miután kiválasztottuk a helyszínt, közterületen történő megjelenés esetén a helyi önkormányzatnál közterület-használati engedélyt kell igényelni. Igénylés módjáról a helyi önkormányzatnál kell érdeklődni.
- Reggeli lebonyolításához önkéntesek: levelezési listákon, belső hírlevélben toborzás (előszervezési munkák, szállítás, helyszín építése/bontása, reggeli osztás)
- Helyi támogató megkeresése: lehet termék és pénzbeli támogatás is.
- Termék: helyi pékségek, élelmiszerbolt, gyümölcsárus, stb. megkeresése.
- Pénzbeli: helyi érdekeltségű cégek, helyi önkormányzat megkeresése. Vállalatok esetében, ha tudjuk, hogy nagy a kerékpárral munkába járók aránya, akkor nagyobb eséllyel indulunk. Egy 200-300 fős reggelihez 20-50 ezer forint már nagy segítség.
- Eszközök beszerzése: a reggeli osztáshoz szükséges eszközök (lásd lejjebb) és kommunikációs anyagok beszerzése.
- Szállítás szervezése: a reggeli helyszínére szükséges szállítási feladatok leszervezése.
- Tipp: Helyi kerékpárszerviz meghívása (kerékpárok átnézése: keréknyomás, olajozás, fékbeállítás), helyi közéleti szereplők részvétele, zene, bringások segédkezése a reggeli vagy uzsonna szétosztásánál feldobhatja a hangulatot és odavonzza az érdeklődőket!
Javasolt helyszín: A kerékpáros úthálózathoz kapcsolódó, kerékpárral könnyen megközelíthető park, tér, utcaszakasz vagy a munkahely tetszőleges szabadtéri közösségi tere. Közterületen történő megjelenés esetén a helyi önkormányzatnál közterület-használati engedélyt kell igényelni. Igénylés módjáról a helyi önkormányzatnál kell érdeklődni.
Javasolt időpont: Munkanapon reggel 6 és 9:30 óra között, illetve délután 4 és 6 között.
Szervezőigény: Előkészületekhez 1 vagy 2 fő koordinátor.
Eseményen: asztalonként minimum 2 fő, pakoláshoz 2-3 fő. (Egy kb. 200-300 főt reggeliztető csapat ideális létszáma 5-6 fő.)
Reggeli termékek: A hagyományos reggeli termék a kakaós csiga, de lehet bármilyen péksütemény vagy szendvics. A reggeli ital lehet tej, kakaó, joghurt, tea, gyümölcslevek esetlegesen kávé a korán kelőknek. Kedvelt termék még a gyümölcsök, jellemzően alma.
Reggeli helyszínen szükséges eszközök:
- Szervírozáshoz: asztal, terítő, szalvéta vagy papírzacskó, papírtálca, kancsó és/vagy műanyagpohár (nem üveges ital kiszerelése esetén). Kávé esetén termosz, cukor, keverőpálca, tej.
- Hulladékgyűjtéshez szemeteszsák, javasolt a szelektív hulladékgyűjtés.
- Opcionális: sörpad-szett, kerékpárosoknak szóló szóróanyag (matrica, macskaszem) vagy kiadvány (Kerékpáros Kisokos), fényképezőgép, vállalati/intézményi, illetve a reggelit támogató szponzorok megjelenítése (szponzori szintnek előírásának megfelelően).
Kommunikációs, Bam! kampány arculati anyagok használata
Minden kampányban új arculatot használunk, ezért kérjük mindig az aktuálisat használni!
- Bam! kampánymolinó (60*160cm, X-banner) letölthető itt. (kötelező)
- Bam! plakát (A3 méretben) letölthető itt. (kötelező)
- Bam! matrica szóróanyag (ajánlott)
- Kerékpáros Kisokos letölthető itt (ajánlott)
- Egyéb kerékpározással kapcsolatos szóróanyagok osztását kérjük előzetesen egyeztetni!
Helyi kommunikáció eszközei – az esemény meghirdetése:
- Plakátok kihelyezése munkahelyeken, iskolákban, intézményekben, kerékpárboltokban, kerékpárosok által gyakran látogatott helyeken (Bringás reggeli plakát letölthető itt).
- Online eszközök (statikus gif) honlapra, hírlevélbe letölthető itt.
- helyi sajtómegjelenéshez sajtóanyagot, print kreatívot a Kerékpárosklub szívesen biztosít. Jelezd a kommunikacio@kerekparosklub.hu e-mail címre.
Figyelem! A Bam! Bringás reggelik szervezésének feltételeit és a reggeliken való támogatói megjelenéseket a „Bringás reggeli szervezés - Együttműködési szintek” dokumentumban külön részletezzük! Amennyiben reggelit szeretnél szervezni, írj a bam@kerekparosklub.hu e-mail címre.
Hogyan is néz ki egy Bringás reggeli?
Tekintsd meg képekben! Tovább>>
Kihez fordulhatsz kérdéseiddel?
Varga Andrea, a Bam! kampányfelelőse
Tel: +36 30 543 9987
E-mail:bam@kerekparosklub.hu
Dormán Emese, a Bam! kommunikácó felelőse
Tel: +36 30 291 8458
E-mail:kommunikacio@kerekparosklub.hu
Online elérhetőségek:
Bam! kampány hoonlap: www.bringazzamunkaba.hu, www.bam.hu
Bringás reggelik: www.bringasreggeli.hu
Bam! facebook: https://www.facebook.com/bringazzamunkaba
Bam! Bringás reggeli megtekintése képekben! Tovább>>
PDF-ben letölthető útmutató Tovább>>
Oszd meg kerékpáros élményeidet
Használd instagramon fotóid alatt a #kerekparosklub hashtaget és oszd meg a többiekkel merre tekertél, milyen kerékpáros fejlesztésekben botlottál a városban vagy ha részt vettél egy kerékpárosklub által szervezett rendezvényen.