Facebook Instagram Youtube

Szervezz Bringás Reggelit!

Bringás reggeli szervezésének feltételei:

  • A szervezés szándékát a bringazz(kukac)kerekparosklub.hu e-mail címen jelezni.
  • A rendezvény hirdetésére, a www.bam.hu oldalon közzétett, a mindenkori kampány hivatalos Bam! és Bringás Reggeli arculati megjelenésének (plakát, molinó, matrica) használhata!

Hogyan szervezzek Bam! Bringás reggelit?

Őszi Bringás reggeli időpontja: 2014. október 9. csütörtök

A Kerékpárosklub és csatakozó vállalatok/intézmények/iskolák szervezésében az ország több pontján egy időben.

Rövid leírás: Az eseményen a munkahelyre, iskolába biciklivel közlekedőket/érkezőket megvendégeljük egy finom reggelivel vagy uzsonnával: reggel egy közös reggeli vagy délután egy hangulatos piknik keretében.

Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy a Bringás reggelik célja, a megvendégelés által, a kerékpározás népszerűsítése (és nem az, hogy mindenki jóllakjon), a Bam! kampány népszerűsítése, valamint a Kerékpárosklub ismertségének növelése.

Mire van szükség egy bringás reggeli megszervezéshez?

  1. Koordinátor: aki vállalja, hogy tartja a kapcsolatot a Kerékpárosklub központi irodájával, összefogja a helyi önkéntes csapatot, intézi a helyszín területfoglalását, kiosztja a feladatokat, felügyeli azon elvégzését.
  2. Területfoglalás: miután kiválasztottuk a helyszínt, közterületen történő megjelenés esetén a helyi önkormányzatnál közterület-használati engedélyt kell igényelni. Igénylés módjáról a helyi önkormányzatnál kell érdeklődni.
  3. Reggeli lebonyolításához önkéntesek: levelezési listákon, belső hírlevélben toborzás (előszervezési munkák, szállítás, helyszín építése/bontása, reggeli osztás)
  4. Helyi támogató megkeresése: lehet termék és pénzbeli támogatás is.
  1. Termék: helyi pékségek, élelmiszerbolt, gyümölcsárus, stb. megkeresése.
  2.  Pénzbeli: helyi érdekeltségű cégek, helyi önkormányzat megkeresése. Vállalatok esetében, ha tudjuk, hogy nagy a kerékpárral munkába járók aránya, akkor nagyobb eséllyel indulunk. Egy 200-300 fős reggelihez 20-50 ezer forint már nagy segítség.
  1. Eszközök beszerzése: a reggeli osztáshoz szükséges eszközök (lásd lejjebb) és kommunikációs anyagok beszerzése.
  2. Szállítás szervezése: a reggeli helyszínére szükséges szállítási feladatok leszervezése.
  3. Tipp: Helyi kerékpárszerviz meghívása (kerékpárok átnézése: keréknyomás, olajozás, fékbeállítás), helyi közéleti szereplők részvétele, zene, bringások segédkezése a reggeli vagy uzsonna szétosztásánál feldobhatja a hangulatot és odavonzza az érdeklődőket!

Javasolt helyszín: A kerékpáros úthálózathoz kapcsolódó, kerékpárral könnyen megközelíthető park, tér, utcaszakasz vagy a munkahely tetszőleges szabadtéri közösségi tere. Közterületen történő megjelenés esetén a helyi önkormányzatnál                  közterület-használati engedélyt kell igényelni. Igénylés módjáról a helyi önkormányzatnál kell érdeklődni.

Javasolt időpont: Munkanapon reggel 6 és 9:30 óra között, illetve délután 4 és 6 között.

Szervezőigény: Előkészületekhez 1 vagy 2 fő koordinátor.

Eseményen: asztalonként minimum 2 fő, pakoláshoz 2-3 fő. (Egy kb. 200-300 főt reggeliztető csapat ideális létszáma 5-6 fő.)

Reggeli termékek: A hagyományos reggeli termék a kakaós csiga, de lehet bármilyen péksütemény vagy szendvics. A reggeli ital lehet tej, kakaó, joghurt, tea, gyümölcslevek esetlegesen kávé a korán kelőknek. Kedvelt termék még a gyümölcsök, jellemzően alma.

Reggeli helyszínen szükséges eszközök:

  • Szervírozáshoz: asztal, terítő, szalvéta vagy papírzacskó, papírtálca, kancsó és/vagy műanyagpohár (nem üveges ital kiszerelése esetén). Kávé esetén termosz, cukor, keverőpálca, tej.
  • Hulladékgyűjtéshez szemeteszsák, javasolt a szelektív hulladékgyűjtés.
  • Opcionális: sörpad-szett, kerékpárosoknak szóló szóróanyag (matrica, macskaszem) vagy kiadvány (Kerékpáros Kisokos), fényképezőgép, vállalati/intézményi, illetve a reggelit támogató szponzorok megjelenítése (szponzori szintnek előírásának megfelelően).

Kommunikációs, Bam! kampány arculati anyagok használata

Minden kampányban új arculatot használunk, ezért kérjük mindig az aktuálisat használni!

  1. Bam! kampánymolinó (60*160cm, X-banner) letölthető itt. (kötelező)
  2. Bam! plakát (A3 méretben) letölthető itt. (kötelező)
  3. Bam! matrica szóróanyag (ajánlott)
  4. Kerékpáros Kisokos letölthető itt (ajánlott)
  5. Egyéb kerékpározással kapcsolatos szóróanyagok osztását kérjük előzetesen egyeztetni!

Helyi kommunikáció eszközei – az esemény meghirdetése:

  • Plakátok kihelyezése munkahelyeken, iskolákban, intézményekben, kerékpárboltokban, kerékpárosok által gyakran látogatott helyeken (Bringás reggeli plakát letölthető itt).
  • Online eszközök (statikus gif) honlapra, hírlevélbe letölthető itt.
  • helyi sajtómegjelenéshez sajtóanyagot, print kreatívot a Kerékpárosklub szívesen biztosít. Jelezd a kommunikacio@kerekparosklub.hu e-mail címre.

Figyelem! A Bam! Bringás reggelik szervezésének feltételeit és a reggeliken való támogatói megjelenéseket a „Bringás reggeli szervezés - Együttműködési szintek” dokumentumban külön részletezzük! Amennyiben reggelit szeretnél szervezni, írj a bam@kerekparosklub.hu e-mail címre.

 

Hogyan is néz ki egy Bringás reggeli?

Tekintsd meg képekben! Tovább>>

Kihez fordulhatsz kérdéseiddel?

 

Varga Andrea, a Bam! kampányfelelőse

Tel: +36 30 543 9987

E-mail:bam@kerekparosklub.hu

 

Dormán Emese, a Bam! kommunikácó felelőse

Tel: +36 30 291 8458

E-mail:kommunikacio@kerekparosklub.hu

 

Online elérhetőségek:

Bam! kampány hoonlap: www.bringazzamunkaba.hu, www.bam.hu

Bringás reggelik: www.bringasreggeli.hu

Bam! facebook: https://www.facebook.com/bringazzamunkaba

Bam! Bringás reggeli megtekintése képekben! Tovább>>

PDF-ben letölthető útmutató Tovább>>

Oszd meg kerékpáros élményeidet

Használd instagramon fotóid alatt a #kerekparosklub hashtaget és oszd meg a többiekkel merre tekertél, milyen kerékpáros fejlesztésekben botlottál a városban vagy ha részt vettél egy kerékpárosklub által szervezett rendezvényen.