Facebook Instagram Youtube

Együtt Közlekedünk! - Közlekedésbiztonsági kampány nem (csak) kerékpárosoknak

Együtt Közlekedünk! - Közlekedésbiztonsági kampány nem (csak) kerékpárosoknak

2018-05-24  

Nincsenek bringások és nincsenek autósok: közlekedők vannak! A biztonságos közlekedés akkor valósul meg, ha a közlekedés résztvevői figyelnek egymásra, akármilyen közlekedési eszközt is választanak. Az „együtt közlekedés” egyik legfontosabb elve, hogy nem az határozza meg a közlekedőket, hogy éppen milyen közlekedési eszközt választanak, hanem az, hogyan közlekednek. Senki sem születik autósnak, kerékpárosnak, vagy gyalogosnak, más célokhoz más közlekedési eszközt választunk, hirdeti a két szervezet.

Sok évvel ezelőtt, László János kezdeményezésére terveztünk egy olyan nem kerékpáros kampányt, amely minden közlekedőnek szól és a partnerség elvét hirdeti. Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottsága megértette az ügy fontosságát, felkarolta a kezdeményezést: élére állt és finanszírozta azt. Első kampányunk 2013-ban indult, majd 2016-ban új elemekkel bővülve hívta fel a figyelmet, hogy a közlekedők egymás szempontjainak megismerésével hamarabb célba érhetnek.
 

Kétszeres díjnyertes kampány a fülhallgatózás ellen 2017-ben

A Café Communications kommunikációs ügynökség ötlete alapján született meg 2017-ben a Préda kampány, ami a fülhallgatós közlekedés kockázataira hívta fel a figyelmet az Együtt Közlekedünk részeként. A cukiság álarca mögé bújtatott üzenet a gyalog, biciklivel és autóval közlekedő fiatalokat célozta citylight posztereken. A kampány két reklámszakmai díjat is nyert 2018-ban.
 
 
 
  • A Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) Arany Penge versenyén bronz penge díjat kapott.
 
  • A kampány fogyasztóközpontú outdoor kampányok kategóriában bronzérmet nyert a Kreatív kommunikációs szaklap által 2018-ban szervezett Hipnózis díjátadón.
 
 
 

2016-os kampányunk egymás szempontjainak megismeréséért:

„Egy úton járunk, ezért fontos megismernünk egymás szempontjait. Együttműködve könnyebben célba érünk.” – ezt üzeni a Magyar Kerékpárosklub és az ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottság közös kampánya, mely a különböző közlekedési eszközök használóit szeretné közelebb hozni egymáshoz.
 
Az ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottság és a Magyar Kerékpárosklub közös kampányt indított, melyben a gyalog, autóval, biciklivel közlekedőknek adnak tanácsokat a hatékony együttműködésre. Az Együtt Közlekedünk kampány üzenete, hogy nem az a lényeg mivel, hanem az, hogyan közlekedünk, ezért a kisfilmek jellemző konfliktusokra adnak megoldást. Az együttműködést hirdető videók narrátora Till Attila rendező, műsorvezető volt. A kampányfilmek mellett 30000 ismeretterjesztő korongot is kiosztanak a forgalomban résztvevők számára.

A kampány bemutatja a különböző közlekedési módok főbb konfliktuspontjait és megoldást kínál a hatékony együtt közlekedésre.

Autóvezetők és biciklivel közlekedők együttműködésének szempontjai:

Ne veszélyeztesd a gyalog közlekedőket:

Az Együtt Közlekedünk kampány részeként mintegy 30000, fotókkal illusztrált ismeretterjesztő korong is készült, melyek szintén a közlekedő felek szempontjainak megismerését célozzák.

Tanácsok:

Autóval

- Kerékpározókat előzve tartsunk megfelelő oldaltávolságot!
- Ne akadályozzunk másokat, ne parkoljunk kerékpársávon!
- Kanyarodásnál adjuk meg a kerékpározónak járó elsőbbséget!
- Keressük a szemkontaktust, figyeljük a tükröt, ne vágjunk be a kerékpározók elé!

Kerékpárral

- Ne álljunk meg az autók holtterében, guruljunk előre annyira, hogy lásson a sofőr!
- Ne közlekedjünk a járdán, de ha muszáj, akkor vigyázzunk a gyalog közlekedőkre!
- Keressük a szemkontaktust, ne cikázzunk kiszámíthatatlanul az autók között!

További információk a 2016-os Együtt Közlekedünk kampányról

 

A 2013-ban elindított Együtt Közlekedünk kampány:

 
A kezdeményezéshez további rangos szervezetek is csatlakoztak: a Magyar Autóklub, a MOL, az UNIQA Biztosító és a BKK. Ez is azt mutatja, hogy az érzékelt probléma valós és a megoldás sokak vágya és érdeke. 

A kampányt egy sajtótájékoztató indította, melyen az összes partnerszervezet részt vett, és a szervezet képviselője a szervezetre általában jellemző jármű helyett egy másik járművel érkezett. A sajtótájékoztatóról itt olvashatsz és láthatsz képeket.

Novák Péter, Kiss Csaba rendőr alezredes, az ORFK-OBB főtitkára
Lovas Károly Róbert, a Magyar Autóklub főtitkárhelyettese és Szollár Domokos, a MOL Magyarország kommunikációs igazgatója és dr. Bihari Zoltán, az UNIQA Biztosító Zrt. Lakossági területének vezetője. Még jelen volt - de a képen nem látszik a BKK képviseletében Somodi László, a BKK vezérigazgató-helyettese
 

A kampány során országszerte sok száz city-light jelent meg:
 
 
 
 
 

Tévékampányunkban az alábbi szpot jelent meg:


A rádiókampányunkban használt szpotot - a rádióval kötött jogi feltételek keretében sajnos nem hozhatjuk itt nyilvánosságra.


A budapesti autómentes napon, 2014. szeptemberében kiállítottuk a felfújható autót és a parkolójegy automatát.

Ha valaki pont másfél méterre tudott megállni az automatától, ajándékot kapott. Másfél méter ugyanis az a távolság, mellyel biztonságosan előzheti egy gépjármű a kerékpárt.