Facebook Instagram Youtube

A Kerékpárosklub javaslatai Rákosrendező fejlesztésével összefüggésben

A Kerékpárosklub javaslatai Rákosrendező fejlesztésével összefüggésben
2024.01.19
Észrevételek és javaslatok a „Magyarország kormánya és az Egyesült Arab Emírségek kormánya közötti gazdasági együttműködésről szóló megállapodás kihirdetéséről” törvénytervezet normaszövegének véglegesítéséhez

A tárgyi gazdasági együttműködési megállapodással kapcsolatban az alábbi észrevételeket tesszük:

  1. 3. cikk, Magyar Kormány vállalásai c) pont „a Projekt megvalósításához szükséges állami infrastrukturális fejlesztéseket (gyalogos felüljáró, vasút feletti közúti felüljáró, vasúti pálya fejlesztése, a vasúti pálya befedése arra alkalmas módon, hogy felette egy park kialakítható legyen, M1 metró meghosszabbítása, kerékpárút és gyalogút) megvalósítja, és az ehhez szükséges forrást legalább 800 millió EUR becsült összeg erejéig biztosítja
    és
    3. cikk, Egyesült Arab Emírségek vállalásai a) pont a) vállalja, hogy ösztönzi a kijelölt Jogalanyt, hogy a pénzügyi megvalósíthatóság és az erre vonatkozó kötelező érvényű megállapodás feltételével a Projekt keretében 5 milliárd EUR összegű beruházást valósítson meg, beleértve a tervezett rákosrendezői vasútállomás megépítését (amely magában foglalhat saját forrásokat, banki vagy társult féltől vagy részvényesektől származó kölcsönöket, eladásokat, harmadik féltől származó előzetes befektetési bevételeket stb.). között nem egyértelmű az infrastrukturális feladatok lehatárolása, javasoljuk pontosítani.
  2. Kérjük, hogy a 3. cikk, Magyar Kormány vállalásai c) pontjában pontosítsák a felsorolt létesítmények (felüljárók) megnevezését úgy, hogy azok feleljenek meg Budapest Kerékpárforgalmi Főhálózati Tervében foglaltaknak, amelyet 2023.06.28-án Budapest Közgyűlése hagyott jóvá a FPH059/1520-2/2023 isz. határozattal a Közlekedésbiztonsági Stratégia mellékleteként. 
    Részlet a Budapest Kerékpárforgalmi Főhálózati terv Intézkedési tervének IN01 számú „Kerékpárforgalmi Főhálózat” rajzáról:
    A térképrészletből jól kivehető, hogy a Rákosrendező állomás területén és környezetében:
    1. a Hungária körút vonalában
    2. a Szegedi út tengelyében
    3. a Tahi utca és Rákospatak utca között
    4. illetőleg a Rákospalotai körvasútsor és Madridi utca/Kámfor utca tengelyben

    kell kerékpáros kapcsolatot létesíteni a vasutat keresztezve. Amennyiben a 3. cikk c) pontjának felsorolásában ezen keresztezések gyalogos felüljáróként szerepeltek, kérjük, hogy javítsák gyalogos és kerékpáros felüljáróra. Azt is szükséges megjegyeznünk, hogy a hálózati terv nem számolt a tárgyi megállapodás alapját képező beruházással, ezért a tervezés során az a lehetőség is felmerülhet, hogy az épülő városnegyed további kerékpáros kapcsolat létrehozását is igényli.
  3. Felhívjuk figyelmüket az épülő beruházással kapcsolatban, hogy bármely út tervezése vagy fejlesztése során – függetlenül a tervező nemzetiségétől – be kell tartani az 1988. évi I. (A közúti közlekedésről) törvény 8.§. (1a.) bekezdését, miszerint:
    „A közutak tervezése, fejlesztése során úgy kell eljárni, hogy a biztonságos közlekedési feltételek valamennyi, a közúton közlekedni jogosult számára biztosítottak legyenek. - azaz biztosítani kell a biztonságos kerékpározás feltételeit is, amelynek kritériumait a szakági Útügyi Műszaki Előírások tartalmazzák.
  4. Ezúton szeretnénk felajánlani a civil és szakmai tudásunkat a tervek készítésekor és a társadalmi egyeztetés idején - keressenek minket az alább megadott bármely elérhetőségünkön.

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron