Facebook Instagram Youtube

A teherszállító kerékpár a holland logisztikai Zéró Kibocsátási Zónákban

A teherszállító kerékpár a holland logisztikai Zéró Kibocsátási Zónákban
2024.10.21
Cimkék: tagoknak
2025-ben legalább 18 holland városban vezetik be a Zéró Kibocsátási Zónákat (ZEZ) a logisztikai célokra, amelyek célja a városi áruszállítás tisztábbá tétele. Ez a kulcsfontosságú tevékenység – amely során az árukat a városokon belül szállítják – alapvetően biztosítja a városok működését, és a forgalmuk évről évre növekszik.

A szállítási mozgások növekedésével párhuzamosan a kibocsátások is növekednek, amit a ZEZ-ek egy átmeneti időszakon keresztül kívánnak kezelni, amelynek során a szennyező járművek fokozatosan kivonásra kerülnek, amíg a városközpontokban csak zéró kibocsátású járművek hajthatnak be a ZEZ-ekbe.

A tiszta városi áruelosztási ágazatra való átállás elősegítése érdekében a teherszállító kerékpárt egyre inkább olyan közlekedési eszközként ismerik el, amely megoldást kínálhat azoknak, akik a logisztikai célú Zéró Kibocsátási Zónákon (ZEZ) keresztül szállítanak árut. A teherszállító kerékpárok használói közé tartoznak azok, akik friss termékeket, speciális kiskereskedelmi árucikkeket, expressz csomagokat szállítanak, vagy szolgáltatást nyújtanak, esetleg az építőiparban dolgoznak. Várhatóan 2025-re több mint 9500 teherszállító kerékpárt használnak majd a holland logisztikában, miközben az EU-ban a kereslet várhatóan megnégyszereződik, ami hozzájárul ahhoz, hogy a teherszállító kerékpárok globális piaci értéke 2031-re elérje a 2,4 milliárd eurót.

Ezzel együtt várhatóan növekedni fog az igény a teherszállító kerékpárokkal kapcsolatos tudás iránt a holland ZEZ-ekben, mind Hollandiából, mind nemzetközi szereplők részéről. A Holland Kerékpáros Nagykövetség (DCE) kutatást végzett, és egy jelentést, valamint egy tájékoztatót készített, amelyek célja a teherszállító kerékpárok városi áruszállítási megoldásként való használatával kapcsolatos problémák és lehetőségek kiemelése.

A kutatás itt olvasható, angol nyelven:

The Cargo Bike in Dutch Zero Emission Zones for Logistics

Kapcsolódó hírek

15%-kal több kerékpározót mértek Budapesten 2020-ban, decemberben 61%-kal többet, mint egy éve

A BKK öt, nyilvánosan elérhető adatokat mutató kerékpárszámlálóján 15 %-kal nagyobb forgalmat mértek 2020-ban, mint 2019-ben. A 2020-ban összesen mért 2.771.710. kerékpározó rekord azóta, hogy egyszerre öt helyen mérik a biciklis forgalmat. A bicikliutak és sávok aszfaltjába telepített detektorok felett még télen is többen kerékpároztak: a 2019 decemberi biciklis forgalmat már 2020 december közepén túlszárnyalták a budapestiek, a bringás forgalom télen nőtt leginkább 2019-hez képest. A Csepelre vezető Weiss Manfréd úton mérték a legnagyobb éves (26%-os) növekedést, a budai rakparton pedig 2020-ban mértek először 1 milliónál több kerékpározót számoltak. Munkanapokon és munkaszüneti napokon is nőtt a kerékpáros forgalom, ami az otthoni munkavégzés, az oktatási intézmények és vendéglátóhelyek bezárása mellett kiemelkedő.

2021.01.11 |  aron
Így lett kerékpársáv a Nagykörúton és más fontos főútvonalakon

2020 legnagyobb és leghíresebb hazai kerékpárosbarát fejlesztése a nagykörúti kerékpársáv volt. A régóta várt, belvárosi kerületeket összekötő kerékpársávok tesztüzemét a tavaszi koronavírus-járvány elkerüléséhez kapcsolódóan indították el, majd a népszerűségét látva kisebb változtatásokkal ősszel meg is tartották. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan ért be több évtized várakozása, milyen volt a fogadtatása, miken vitáztunk és milyen lehetőséget ad a Nagykörút jövőjének, ezzel Budapestnek ez a kétszer két, olcsón és gyorsan kivitelezett sárga csík. A történet nem csak a Nagykörútra érvényes, akkor is érdemes elolvasnod visszaemlékezésünket, ha nem a környéken élsz, mert a tapasztalatok máshol is hasznosak lehetnek.

2020.12.29 |  aron
Itt találod Budapest és környéke kerékpárboltjainak térképét

Térképre tettük Budapest bringaboltjait és szervizeit. Jó böngészést!

2021.02.03 |  aron