A szállítási mozgások növekedésével párhuzamosan a kibocsátások is növekednek, amit a ZEZ-ek egy átmeneti időszakon keresztül kívánnak kezelni, amelynek során a szennyező járművek fokozatosan kivonásra kerülnek, amíg a városközpontokban csak zéró kibocsátású járművek hajthatnak be a ZEZ-ekbe.
A tiszta városi áruelosztási ágazatra való átállás elősegítése érdekében a teherszállító kerékpárt egyre inkább olyan közlekedési eszközként ismerik el, amely megoldást kínálhat azoknak, akik a logisztikai célú Zéró Kibocsátási Zónákon (ZEZ) keresztül szállítanak árut. A teherszállító kerékpárok használói közé tartoznak azok, akik friss termékeket, speciális kiskereskedelmi árucikkeket, expressz csomagokat szállítanak, vagy szolgáltatást nyújtanak, esetleg az építőiparban dolgoznak. Várhatóan 2025-re több mint 9500 teherszállító kerékpárt használnak majd a holland logisztikában, miközben az EU-ban a kereslet várhatóan megnégyszereződik, ami hozzájárul ahhoz, hogy a teherszállító kerékpárok globális piaci értéke 2031-re elérje a 2,4 milliárd eurót.
Ezzel együtt várhatóan növekedni fog az igény a teherszállító kerékpárokkal kapcsolatos tudás iránt a holland ZEZ-ekben, mind Hollandiából, mind nemzetközi szereplők részéről. A Holland Kerékpáros Nagykövetség (DCE) kutatást végzett, és egy jelentést, valamint egy tájékoztatót készített, amelyek célja a teherszállító kerékpárok városi áruszállítási megoldásként való használatával kapcsolatos problémák és lehetőségek kiemelése.
A kutatás itt olvasható, angol nyelven: